• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Liten med Mindre

    Oj, det lät lite våldsamt ditt knep AM, men värt att pröva nästa gång maken varit i farten och stängt burkar.

    När det rör sig om söta saker som marmelad kan det ju faktiskt hända att locket har "sockrat" fast (om burken varit öppnad tidigare vill säga), och då skulle jag föreslå en tur under varmvattenkranen före nya öppningsförsök.

    Idag är kontoret finstädat inför storbesök från näst högsta hönsen i företaget. Fnissade skadeglatt när killarna rände runt i labben med trasa och rengöringsmedel igår. Och idag ser det ut som om vi aldrig jobbar där.

    AM, stora pigga på dig kramar, och hoppas att kriserna går över fort.

    FruLlis o Kängu - lycka till om det nu kanske är dags/har varit dags.

    Nu är det dags att sätta fart - ha en bra dag alla!

  • Snorkfröken77

    passionsblomman - tycker det låter som klockrena symptom (för jag är ju sån expert )

    Vickan - jag tänker hålla tummarna, jag tror man växer med uppgiften (försöker intala mig själv det iaf)

    snaily - jag tror man skulle kunna börja hulka utan att vara gravid när det gäller vissa saker ni gör i ert jobb. Skönt med semester snart!!! Måste också tillägga att jag är extremt tacksam att sådana som du finns och att ni har beredskap! *kram*

    BS - lol, *viskar* min man har också en del brister, men på det stora hela tycker jag att jag gjort ett kap. Vad jobbigt med ditt illamående, jag avskyr verkligen att må illa, fattar inte hur du orkar?

    Telis - annat burköppnartips, spola locket under varmt vatten sen brukar det gå lätt att öppna.

    Liten - Vad händer med din nya tjänst?

  • Liten med Mindre

    Snorkfröken - har inget hört om jobbet - HR killen vet ingenting, och VD vågar jag inte fråga med risk att verka tjatig. Idag har de väl fullt upp med de höga hönsen, så nya tjänster kommer i skymundan. Tvivlar att det i alla fall är något som dagens samling ska avgöra.

  • kängu

    Liten, det verkar bli en riktig nagelbitare med jobbet!!

    Ännu en dag med sol här- så skönt!!

    AM- Hoppas du snart tar dig ur deppet! *kramar*

    Snaily, hoppas du fick sova ngt inatt!

  • kängu

    BS- Förståeligt att Iris mest vill vara med dig, med tanke på skillnaden i makens beteende. Du ska inte gör könsUL om du vill veta könet? Hur pålitliga är såna där hemmatest?

  • kängu

    "med tanke på skillnaden MELLAN makens och ditt beteende" skulle det ju vara...

  • Snorkfröken77

    Liten med Mindre skrev 2009-06-17 08:02:35 följande:


    Snorkfröken - har inget hört om jobbet - HR killen vet ingenting, och VD vågar jag inte fråga med risk att verka tjatig. Idag har de väl fullt upp med de höga hönsen, så nya tjänster kommer i skymundan. Tvivlar att det i alla fall är något som dagens samling ska avgöra.
    Ok, då fortsätter jag hålla tummarna då
  • fru AM

    Liten med Mindre skrev 2009-06-17 07:32:05 följande:


    Oj, det lät lite våldsamt ditt knep AM, men värt att pröva nästa gång maken varit i farten och stängt burkar.
    Det funkar bara på fabriksstängda burkar
  • nennesjuttioåtta

    telis
    AAHAhahahaha Ricky Bruch!!! Åååh vilken härlig syn jag fick framför mig!

    AM
    ÅÅÅH jag tror du behöver en KRAAAAM!!! *hoppar upp mot knäna*

    Liten
    ååååh är det idag du får veta om du får jobbet?!? Spännande!!!!!!!

    BS
    Läste att det därköönstestet för hemmabruk var pålitligt i runda slängar 50% av gångerna, så jag vet inte om det är något att satsa pengarna på. Och kön har ju bebisen oavsett.

  • Liten med Mindre

    Nenne - jag tror inte jag får veta nåt idag heller. Fast nyss såg jag i och för sig han som är ansvarig för området i Europa, hoppas han är här för att fatta beslut, och inte för att intervjua andra kandidater...

Svar på tråden Livets stora och små frågor