• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    BS - här hade dagis också studiedag idag. Men vi frågade svärmor/farmor, som mer än gärna kom ner & passade Amanda, så vi kunde jobba på som vanligt. Eller förresten, en alldeles vanlig dag var det inte - vi kunde ju äta frukost tillsammans & även samåka till jobbet (svärmor kom redan igår). Det har vi inte gjort sen innan Amanda föddes Lyxigt!

    Just det, när jag ändå spammar tråden, så kan jag göra det lite till - vi var ju & hälsade på den potentiella dagmamman i torsdags & det verkar kanon!! Både dagmamman i sig & upplägget de kör här i stadsdelen verkar helt suveränt! Dessutom otroligt nära där vi bor - fem minuters promenad eller ngt sådant! Ev funderingar/invändningar kring detta med dagis vs dagmamma - inga som helst tveksamheter längre, detta känns bara superbra!! OK, vi har garderat oss & står kvar för säkerhets skull i kön till dagiset här i närheten, men om allt funkar, så kör vi vidare med dagmamman. Känns sååååå himla bra- tralalala!!

  • Piggelin1

    Izzie - vi trivs kanon i huset! Nu i helgen flyttade det in familjer i husen nedanför vårt, så snart är det fullt inflyttat på gatan här. Till hösten kommer jag kanske att sakna stan lite grand, men det är ju trots allt fortfarande nära & just nu är det ju suveränt att kunna öppna dörren till altanen & springa ut & in. Vi hade ju inte ens balkong i lgh, detta tar vi igen desto mer nu & använder såväl grill som utemöbler frekvent

  • Piggelin1

    Nu har jag nog fått alla andra att somna in av mitt skrivande - men hade sån lust att babbla av mig lite

    För tillfället hinner jag tyvärr inte in alls mkt på dagtid, men hoppas att det ska lugna ner sig lite om några veckor & att jag hittar lite luckor då & då när jag kan kika in!

    Nu hojtar mannen att han lagt sig, så jag ska ta min kvällsdusch & bli av med mina gräsgröna fötter & hoppas komma i säng innan han somnar!

    Kram på er allihopa!!!

  • Bluebride

    Här är det lugnt. Tränar lilla Aurora att klara sig utan syrgas, men har dock inte sutrationsmätaren på jag märker hur hon mår ändå, vill inte höra det där jävla pipandet. Dessutom lider jag av solbrända axlar och nacke.

  • snaily

    Godmorgon!

    Nenne, hoppas verkligen det bruna har avtagit och att det bara var en optimalt tjock slemhinna som läckte lite... hoppas hoppas!

    Piggelin, vad kul att dagmamman kändes så bra! Skönt att ha så nära dit!

    EA, vet preciiis vad du menar, man blir trött på sin kropp ibland... Drygt med 40-dagarscykler, eller jag skulle nog glatt nöja mig med det om det bara innebar att man hade ÄL varje månad, vilket jag inte tror jag har nu.

    Ska skynda iväg till jobbet nu, ha en härlig dag allihopa!

  • kängu

    Hur går det för Nenne???? Blev så orolig när jag läste ikapp, men brunt behöver ju inte betyda ngt. Jag håller tummarna hårt, hårt, hårt!!!!!

    Piggis, låter som att ni njuter av nya huset! Det är ju perfekt att flytta in i hus lagom till sommaren, bästa tiden! Nu blev jag också sugen på att åka till Ullared, älskar att fynd-shoppa

  • kängu

    BS- Vad skönt att du mår bättre den här graviditeten!!

    Izzie, hoppas ni får fortsätta vara friska! Låter härligt med Varbergs Kurort, det är supermysigt där och Varberg är himla fint! Shoppingterapi är det bästa, jag älskar också att handla

  • Lapinette

    Undrar också hur det går för nenne. Jag håller räkningen på dagar och tummarna!!! Jag hoppas brunt inte betyder ett dugg! Hoppas, hoppas!!

  • fru AM

    Nu har jag googlat (nähä!?) och läst mig till att de flesta är rörande överens om att bruna flytningar är normalt för en tidig graviditet (såg en siffra på att 25% av alla gravida har det mer eller mindre).

    Hoppas verkligen att det är lugnt för Nenne! Distanskramar

Svar på tråden Livets stora och små frågor