• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

    Och jag tycker också det är svårt med strandkläder (kläder öht nu när det är varmt!)

  • muggles

    Tinga: vi köpte sådana kläder till Moa förra året och de funkar jättebra att bada i. Vanliga kläder funkar visserligen också men torkar ju inte lika fort. Tex vita bomullskläder släpper tydligen igenom en del sol. Man får ju smörja dem ändå på de ställen som kläderna inte täcker men det räckte med smörjandet ändå tycker jag - att behöva smörja hela kroppen verkar jobbigt tycker jag.
    Alla barn i Australien har sådana kläder på stranden och många av de märkena kommer från Australien där de verkligen har problem med solandet.

  • muggles

    AM: sorry tänkte fel - 12000 kr var just för åderbråck på benen. Inte sånt bråck som du verkar ha...

    Jättekul om ni vill träffa oss vid midsommar!

  • Telis

    Herregud, jag är så trött att jag börjar gråta snart. Vad ska jag ta mig till?

    Heja Liten, hoppas att snacket går bra!!

  • Ore

    Telis: Du ska vila och ta hand om dig. Tror att dt är "helt normalt" att vara trött i början av graviditet, mycket omställningar för kroppen... (Vill minnas att jag hade dagar då jag kom hem från jobbet och var helt slut, så hade jag inte mått illa innan så gjorde jag det av ren trötthet till slut...)

    Liten: Heja dig, hoppas du får den tjänsten du vill ha (eller någon annan bättre!) Många arbetsgivare vill nog gärna ge tjänsten till någon som är motiverad, så jag tror att det är jättebra att du talar om att du vill ha den!!!

  • Telis

    Ja, just nu kan jag inte göra så mycket. Jag har just stoppat upp en proggis så nu sitter jag där jag sitter. Men om en halvtimme ska jag till sjukgymnasten och sen blir det direkt hem till soffan. Eller direkt till sängen, känns det som just nu.

  • Telis

    AM, det är väl TVÅ bra symptom? Både gråten och tröttheten menar jag.

  • MSW
    Telis skrev 2009-06-01 15:59:52 följande:
    AM, det är väl TVÅ bra symptom? Både gråten och tröttheten menar jag.
    haha, helt rätt!
    Jag började gråta till så ska det låta en gång under graviditeten! Och inte så att jag fick tårar i ögonen, utan jag stört grät! De sjöng "Den stora dagen" som jag tycker är hemsk i vanliga fall.. Men då brast det rejält, var tvungen att stänga av tvn!
  • fru AM
    MSW skrev 2009-06-01 16:11:04 följande:
    haha, helt rätt! Jag började gråta till så ska det låta en gång under graviditeten! Och inte så att jag fick tårar i ögonen, utan jag stört grät! De sjöng "Den stora dagen" som jag tycker är hemsk i vanliga fall.. Men då brast det rejält, var tvungen att stänga av tvn!
    Och jag började - när jag väntade storsonen - störtgrina över ett inslag på TV om en cirkus där elefanten fått frispel och löpte amok och jagade publiken ... Tyckte synd om elefanten och om publiken som blev så rädda ...

    Igår satt både jag och maken och snyftade över en film där två små barn dog i någon tropisk sjukdom ... Han är definitivt blödigare än jag i alla fall
Svar på tråden Livets stora och små frågor