• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Telis, Ore, Lappis :Livia brukar vinka när det går förbi demonstrationer ...

  • Liten med Mindre

    Hej hej!
    Tillbaka på jobbet och känner mig alldeles upp och ner. Till skillnad mot förra uppköpet av företaget, så innebär det denna gång en fullständig integration med namnbyte o chefsbyten och allt. Både hoppfullt och oroande. I presentationen i förmiddags fanns en tjänst som jag gärna skulle vilja ha, och delvis har haft, markerad med frågetecken i nya organisationen.
    Undrar om det betyder att de inte vill ha mig, eller bara inte har diskuterat saken och frågat???

    Ska ta mig i kragen och presentera mig och mina önskningar efter eftermiddagens möten. Men hjärtat har suttit i halsgropen hela dagen, för hur jag ska lägga upp det, och hur jag kommer reagera om det är så att jag inte är intressant för tjänsten. Urrk! Mår inte bra när hjärtat är på fel ställe.

    Frejis - snälla, ta det lugnt nu så att myomen förhoppningsvis är lite lugnare ett par månader till!

    AM - jag tror också på rakare kommunikation nästa gång. Har fått höra i klartext att maken inte förstår subtila blickar och fnysningar, alternativt hintar.

    Vickan - hoppas du hade det skönt asocialt igår!

    Vi var i Falun på konfirmation, och jag var i kyrkan säkert 3 sekunder med Mindre. Sen sprang vi på kyrkogården och in o ut i kyrkan tills det var dags att smita för en middagslur i konfirmandens rum. Hon var jättetapper sen och satt 3 timmar i bilen hem - vaken. OCH somnade på kvällen.

    Fast annars har det varit bra med spring barfota i gräset, nakenfis på grönbete, titta på lamm och hundar och möss och hästar. Mysigt!

  • fru AM

    Järnkaminen: Är det så att man kan säga Heja Djurgården till Järnkaminen? Eller är det en annan järnkamin som åsyftas? Jag chansar: Heja Djurgården!!!

  • fru AM

    Liten: oj vad duktig Mindre var i bilen! Jag är visserligen avundsjuk på er med icke-åksjuka barn - men att sitta 3 timmar vaken i bilen är duktigare än att bara vara "inte åksjuk"! Vad gjorde hon hela tiden? Tittade på film? Lyssnade på musik?

  • MSW

    Hej i sommarvädret!

    Helgen har avlöpt bra, förutom att A verkar tycka att det är lite väl varmt! Dessutom har han blivit förkyld och JÄTTEsnorig! Igen! *suck* i natt hade han (igen) massor med slem i halsen att det lät som hanknappt fick luft alls! Så vi satt i soffan och sov en stund i natt, sen blev det bättre ett bra tag!

    Han har även börjatt stå lite utan att hålla i sig, och det verkar som att han säger både hej och lampa! Så här händer det grejer!

    Puss!

  • fru AM

    MSW: kul med utveckling för A! Fast tråkigt med snoret/slemmet. Hektor har det jobbigt på nätterna och jag sprejar Renässans-spray i näsan på honom hela tiden. Har du testat Nezerildroppar?

  • Tinga

    AM - gulle dig , men jag beställde tröjor via länken som Snaily tipsade om.

    Det är verkligen skillnad i hur barn äter! Jag har en brorson som är knappt fem månader äldre än Piff & Puff (korrigerat) och jämt när jag ser honom äta har jag tänkt att så där kommer vi att ha det om några månader (i positiv mening, för han älskar mat och är jätteduktig på att äta). Nu har jag ju insett att Piff & Puff ligger mycket längre än fem månader efter kusinen när det gäller mat och ätande, så de snabba måltider de klarar av kan jag bara titta i månen efter.

  • Tinga

    Liten - tufft att inte veta vad som väntar på jobbet. Hoppas att du kan få bra svar snart, så att hjärtat kan åka ner till sin rätta plats igen. Fast det kanske är positivt med frågetecknet vid "din" tjänst - de kanske har andra, bättre och roligare, planer för dig? Kram i vilket fall!

  • Tinga

    Förresten, när jag nu ändå håller på och tjatar om kläder; hur gör ni andra med kläder på stranden till era barn? Jag har funderat på om man ska köpa sådana där särskilda strandkläder med SPF 50+, men vet inte om det är bra. Hörde någonstans att de inte är gjorda för att bada i, utan bara att ha när man är på stranden, och då tycker jag att de delvis förlorar sin poäng. Man vet förvisso att de verkligen inte får någon solstrålning på sig då, men även vanliga kläder kan ju göra det jobbet i princip lika bra.

    Våra killar älskar ju att bada på babysimmet, så jag misstänker att de kommer att gilla havsbad också, och då vill man ju vara smart rustad när det gäller utrustning. Både maken och jag gillar att vara på stranden, så att stanna hemma eller åka till skogen med skugga istället är inget alternativ. Dessutom ska vi ju luffa runt i Thailand till vintern, och då blir det ju verkligen aktuellt med bad, eftersom där dessutom är så varmt i både luften och vattnet.

  • MSW

    fru AM skrev 2009-06-01 14:12:02 följande:


    MSW: kul med utveckling för A! Fast tråkigt med snoret/slemmet. Hektor har det jobbigt på nätterna och jag sprejar Renässans-spray i näsan på honom hela tiden. Har du testat Nezerildroppar?
    Vi har nezerildroppar hemma också, men har vara använt dem en gång.. Lite bökigt att ge näsdroppar(oavsett sort).. Han gillar inte det, och dessutom står det något om att man ska ta dom 20 minuter innan de äter, vilket är lite svårt att veta.. Fast det borde juh vara bättre att dom än att låta bli iaf, även om det inte blir 20 min innan! Får nog ge oss på det ikväll!

    Ore: Jobbigt med självmordet! Skönt ändå det inte var någon du kände så mycket..

    Tycker också det är läskigt att det nu är tre i tråden som haft självmord på arbetsplatsen!

    Tinga: Skönt att han ätit bättre i veckan, även om det blev jobbigt Igår(?)!
    Skönt också att losec hjälper även om det inte märks på ätandet!

    Så, kom det med några kommentarer och inte bara en massa ego!
Svar på tråden Livets stora och små frågor