• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    Ok, ha en underbar helg tjejer - nu åker jag hem!

    Nenne - tänker på dig & håller tummarna för imorgon! Kram

  • Lapinette

    Trevlig helg!

    Sitter här med min sista äckelslurk av svart hopkok av örter. Nästa påse som ska kokas står det "mens" på ... ja, den lär väl komma vilket ögonblick som helst .

  • Lapinette

    Men nu ska vi inte deppa! Satt på en av mina Laura skivor för att börja värma upp inför kvällens konsert.

  • muggles

    Nenne: ja vad väntar vi på? Vi jobbar ju på det för 17!
    Lycka till så asmycket imorgon!!!

    Kul att se att ni jobbar så att inte Sverige stannar!!!

    Vi har varit ute på Brännö med ett par vänner; åkt skärgårdsbåt och ätit gott på ett värdshus, druckit vin mitt på blanka lunchen! Dekadens!!! Det var lite skakigt väder men ute vid öarna brukar det vara bättre än inne i stan och det var härligt att få lite sommarkänsla!

    Telis: haha det är så roligt att du inte tycker att du har några symptom. Att bli akuthungrig är ju ett solklart symptom!

    Lappis: har du BIM idag?

  • muggles

    Lappis: trodde du menade bandet Laura först (läste ikapp i fel ordning) men sedan såg jag att det var Pausini Gött med lite italiano.

    Apropå min mens Nenne (du undrade om du skulle svära lite), japp det kan du få om du har tid. Den har varit skitkonstig. Förra fre kom det lite lite och höll på så i 2 dgr. Sedan slut, trodde det var tidernas kortaste. Men i måndags (på min BIM-dag) kom den riktiga mensen och den är fortfarande här Känns som att jag haft mens i en vecka typ När är man pippbar liksom?!

  • muggles

    EA: dags att testa eller? Det kan väl inte ha varit din vanliga mens den lilla spottingsen? Och du har ju haft en massa aladåber också.

  • Lapinette

    muggles - japp, ska bröla på italiano ikväll på cirkus!

    Skit med lång mens och konstigt med den där förblödningen. Jag hoppas själv på att inte få samma slags mensattack som förra månaden för den var inte skoj.

    nennelainen - önskar dig all lycka imorgon! Vet inte om du kikar in här innan dess. Nu är du ju så gott som helt säkert att det har gått vägen ... inget samtal. Håller tummarna för ett superfint blasto tillbaka!! Stor kram!

  • Lapinette

    muggles - härligt med lunch med vin och semesterkänsla. Här har man suttit på rummet och arbetat hela dagen. Ätit lite soppa till lunch och tittat ut på regnet. Ska nu fräscha till mig lite och laga middag innan vi drar till Cirkus.

  • muggles

    Lappis: vad lagar ni för ngt?
    Vi ska testa att göra fish and chips (min idé). Köpt pommes men egenfriterade fiskar, med hemmagjord remouladsås (honungssmakande). Köpte lite VB (australiensisk öl) på Systemet idag, den gillar jag! Och så blir det gino på rabarber till efterrätt, hittade recept i veckans GP. Man kokar rabarber i smör, socker och vin och sedan gratinerar man den med vit choklad. Smakade precis på den kokade rabarbern - GOTT!!!

  • Lapinette

    Rabarber mums! Vi åt en standardmiddag med fläskkarre som marinerats lite innan och till den en sallad på bulgur, katrinplommon, ruccola, äppel, citron, rödlök och blåmöggel. Hittade receptet i ett SATS-magasin för något år sedan och det har blivit en favorit här hemma. Till detta tog vi faktiskt ett glas Prestige Diebolt-Vallois (champagne). Inte rätt kombination, jag vet men vi hade över sen igår.

Svar på tråden Livets stora och små frågor