• workoutgirl

    Stora träningstråden!

    Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

    I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

    en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

  • Svar på tråden Stora träningstråden!
  • Fjosok

    Kör just nu själv träning 6 dagar i veckan och med en diet på 1200-1500 kalorier om dagen.

    Resultat -5 kilo på 10 dagar.

  • Hammerman

    Fjosok skrev 2009-03-14 18:24:33 följande:


    Kör just nu själv träning 6 dagar i veckan och med en diet på 1200-1500 kalorier om dagen.Resultat -5 kilo på 10 dagar.
    Bara det inte slår bakut. Tränar du hårt MÅSTE du äta ordentligt! Det kan gå illa annars.
  • Fjosok

    Äter ordentligt 3 ggr om dagen och två mellanmål.

    Träningen är styrka 3 ggr i veckan, modell mindre, för att hålla i gång systemet. Dessa gr plus 3 ggr extra i veckan så kör jag "bara" motionscykel 25-30 minuter ...

    Träningen är mao inte så mycket mer än man "bör" träna ...

  • TinkerBelle

    Nu vet jag inte hur lång du är och hur mycket du väger, men du bör nog överväga att utöka ditt energi intag något då du just nu äter mindre än vad din kropp behöver bara för att överleva utan träning. Om man svälter kroppen finns det en risk att man går in i vägen och kroppen börjar bryta ner muskler = inte bra! Kroppen har en tendens att planera framåt utan att konsultera dig och om den tro att det är svält pågång så kan reaktionen bli att den spar fett, sämre hy, hår kvalitet m.m.

    På de flesta gym finns experter och dem brukar ge konsultationer även i dietfrågor till en låg peng.


    Fjosok skrev 2009-03-14 18:35:45 följande:
    Äter ordentligt 3 ggr om dagen och två mellanmål.Träningen är styrka 3 ggr i veckan, modell mindre, för att hålla i gång systemet. Dessa gr plus 3 ggr extra i veckan så kör jag "bara" motionscykel 25-30 minuter ...Träningen är mao inte så mycket mer än man "bör" träna ...
  • workoutgirl

    OJ vad många svar i tråden redan! men det är ju bara kul.

    SJälv har jag varit på bayshower idag och käkat snittar och cupcakes så det börjar bra ha ha. Nu tror jag att jag har fått feber också för jag fryser och har tokont i hela kroppen

    Själv tränar jag helst gruppträning, jag har kort på Sats och försöker gå på tre pass i veckan iallafall men snart måste jag börja löpträna för jag har anmält mig både till vårruset och tjejmilen

  • workoutgirl

    ha ha, nää inte från USA men man kan ju importera de traditioner man tycker verkar trevliga

  • Fjosok

    Javisst, men babyshower i Sverige låter helt sanslöst.

    Nu har ju jag haft en amerikansk flickvän, kanske därför ...:)

  • Hammerman

    Hamburgare är en fin amerikansk tradition. Jag tycker om att vi importerat det stycket amerikansk kultur.

    Ölet däremot... jag instämmer helt med nedanstående citat:

    "American beer is like having sex in a boat. Fucking close to water."

Svar på tråden Stora träningstråden!