• workoutgirl

Stora träningstråden!

Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

• Svar på tråden Stora träningstråden!
  • Frida Mi

Kul att följa varandras framsteg!

Kanske kan jag äntligen bli en riktig löpare. Det har alltid hänt något när jag börjar komma i bra löparform (ischiasproblem, semester, vinter osv :)

• Fjosok

kul att man gått upp 2.5 kilo i helgen trots en diet på 1300-1500 kalorier om dagen ...

Har musklerna börjat suga åt sig vatten som en svamp?

• Imma

Har du kört på så pass få kalorier länge? Det kan vara ämnesomsättningen som gått "i idé".

Fjosok skrev 2009-03-16 20:24:47 följande:
    kul att man gått upp 2.5 kilo i helgen trots en diet på 1300-1500 kalorier om dagen ...Har musklerna börjat suga åt sig vatten som en svamp?
  • JustMeAndMyLove

Har hört av några att det kan vara ett bra tecken, de som rasar i vikt första veckorna lägger ofta på sig igen för att kroppen panikartat lagrar allt när man äter mindre än vanligt.(?)

Fjosok skrev 2009-03-16 20:24:47 följande:
    kul att man gått upp 2.5 kilo i helgen trots en diet på 1300-1500 kalorier om dagen ...Har musklerna börjat suga åt sig vatten som en svamp?
  • Fjosok

Tycker jag äter mycket :) Men iofs ganska kalorisnålt :)

• Hammerman

Fjosok skrev 2009-03-16 20:53:35 följande:

Tycker jag äter mycket :) Men iofs ganska kalorisnålt :)
    Kan du lista frukost/lunch/middag/mellanmål en normal dag?

Gärna i kombination med din träningsdos.
  • Fjosok

Javisst.

Såhär såg min kost/träning ut i fredags. En måndag-torsdag är det liknande men utan salta pinnar

Mat:
    Frukost: lättfil och müsli
    Lunch: Vegetarisk hamburgare med grönsallad & egen dressing
    Mellanmål: Banan
    Middag: Kycklingfilé med grön&bönsallad
    Kväll: Salta pinnar och en fruktsallad

Dryck:
    Kranvatten
    Ramlösa

Träning
    30 minuter rask promenad.
    25 minuter träningscykel

Försöker mao hålla huvudmålen runt 500 kalc. Äta regelbundet och bra. typ...

• Imma

Få se om Hammermann och jag gör samma analys nu,

Jag tycker att det ser ut som att du får i dig väldigt lite kolhydrater för att träna regelbundet. Är det någon speciell diet/metod som du följer? Om inte musklerna får bränsle vid träningen finns risken att musklerna bryts ner istället för fettet. Du kanske skulle testa att fylla på med lite pasta/potatis/quinoa eller liknande och se vad som händer?

Fjosok skrev 2009-03-16 21:04:14 följande:
    Javisst. Såhär såg min kost/träning ut i fredags. En måndag-torsdag är det liknande men utan salta pinnar Mat:Frukost: lättfil och müsli Lunch: Vegetarisk hamburgare med grönsallad & egen dressingMellanmål: BananMiddag: Kycklingfilé med grön&bönsallad Kväll: Salta pinnar och en fruktsallad Dryck:KranvattenRamlösaTräning30 minuter rask promenad.25 minuter träningscykelFörsöker mao hålla huvudmålen runt 500 kalc. Äta regelbundet och bra. typ...
  • Fjosok

Äter såväl bröd som min egen dinkelpizza flera ggr i veckan

Svar på tråden Stora träningstråden!