• workoutgirl

Stora träningstråden!

Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

• Svar på tråden Stora träningstråden!
  • workoutgirl

Personligen tror jag att den vanligaste orsaken till att man inte går ner i vikt är att man får i sig för många kalorier och inte tvärtom. Fast det verkar vara en populär teori att man inte går ner för att man svälter kroppen. Har ni sett hur svältande ser ut? Inte är de feta iallafall

• feministbrud

Det där med svältande är väl delvis sant eftersom om man äter för sällan blir man så otroligt mycket mer hungrig. Pga svältandet så får man i sig mer kalorier än om man äter oftare. Eller har jag fel?

• tonårsmorsa

Självklart kan man inte gå ner i vikt om man får i sig fler kalorier än man gör av med. Håller med om att det är många idag som slänger ur sig råd som är helt åt h.....e galna. Men att svälta sig ner i vikt funkar inte i längden. Det handlar mer om att hitta en lagom balans mellan intag och utgifter. Ät mindre än du gör av med, men inte så lite att kroppen går på sparlåga.

Fjosok:
    Om du tycker jag är underhållande så bjuder jag på det. Försöker bara förmedla de kunskaper jag förvärvat som dietkock.

• TinkerBelle

Cyckelturer och countrywalking.

Nu är ju mina tonåringar i nedre tonåren så dem protesterar inte ännu.

tonårsmorsa skrev 2009-03-17 11:39:01 följande:
    Ingen som har några förslag på fler aktiviteter?
  • Fjosok

Ja, jag tycker det är underhållande.

• Fjosok

20 minuter cykel och lite pilatesövningar.

Kroppen sa ifrån, kanske för att jag cyklaed som en dåre igår, tog i lite för mycket tror jag

Svar på tråden Stora träningstråden!