• workoutgirl

Stora träningstråden!

Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

• Svar på tråden Stora träningstråden!
  • Plummis83

Pga jobb så har jag inte kunnat träna idag! Sticker in till gymmet och är med på något pass när jag hinner! Jobbar nästan heltid och har ju min egna häst att sköta om plus att jag håller på att rida in en häst som är tillsalu så hinner inte träna så mkt som jag egentligen vill!

Men idag har jag gått 3 promenader iaf. 1 på fm med hunden i ungefär 1 timme, sen en promenad på jobbet på ungefär 1,5 timme och så ytterligare en kortare promenad nu på kvällen i ungefär 30 min (även det på jobbet, slutar 20.30) Sen ikväll ska jag försöka ge mig ut på en fjärde promenad med sambon å hundarna!!

• tonårsmorsa

Fast hamburgarna har amerikanarna importerat från Tyskland.

Hammerman1 skrev 2009-03-14 18:57:36 följande:
    Hamburgare är en fin amerikansk tradition. Jag tycker om att vi importerat det stycket amerikansk kultur. Ölet däremot... jag instämmer helt med nedanstående citat:"American beer is like having sex in a boat. Fucking close to water."
  • Pumpkin

Men ridning är ju träning det också

Plummis83 skrev 2009-03-14 19:02:13 följande:
    Pga jobb så har jag inte kunnat träna idag! Sticker in till gymmet och är med på något pass när jag hinner! Jobbar nästan heltid och har ju min egna häst att sköta om plus att jag håller på att rida in en häst som är tillsalu så hinner inte träna så mkt som jag egentligen vill!Men idag har jag gått 3 promenader iaf. 1 på fm med hunden i ungefär 1 timme, sen en promenad på jobbet på ungefär 1,5 timme och så ytterligare en kortare promenad nu på kvällen i ungefär 30 min (även det på jobbet, slutar 20.30) Sen ikväll ska jag försöka ge mig ut på en fjärde promenad med sambon å hundarna!!
  • workoutgirl

det kanske är en stockholmsgrej? Jag tycker det är mysigt och har varit på flera stycken. Fast det är inte riktigt som i USA, mer lite träffas och fika och ge lite presenter till blivande mamman innan bebis har kommit. Lite OT i tråden kanske

• Fjosok

Inte företseelsen som jag tycker är rolig. Bara namnet. Ungefär som dom som ska ha bridesmaids och best man och flower girls när dom själva heter typ Anna Svensson och Johan Hedlund och bor i Borås, typ

Babyshower-traditionen i sig är ju eg en fin grej

• JustMeAndMyLove

Nu ska jag börja träna igen!
    Känner astman börjar ta över igen, har blivit alldeles för mycket stillasittande. Ångestburken (läs proteinpulverburken) i köket stirrar ut mig hela dagarna och undrar när det är dags att börja röra sig igen.

Fråga bara: Hur mycket ska man träna sen när man jobbar? Kommer köra ganska hårt nu en månad tänkte jag och sen bara jobba två veckor utan att träna för att vila upp mig lite. Kommer jobba med mycket tunga lyft, spring hit och dit och och vill inte åka på ryggproblem vilket jag haft förr (ryggskott flera gånger per år så jag blev sängliggandes i veckor i taget). Vill dock heller inte träna ihjäl mig nu när jag inte gjort det på så länge.

Tips på lagom doser av styrketräning när man jobbar 5 dagar i veckan + övertid?

• Ysolla

Väldigt bra sida du tipsade om TS!
    Nu har jag blivit medlem där och skrivit upp träningsmål och sånnt
    Precis det jag behövde för att få motivation!

• Nalle Puh 40

Ska snart åka en vecka till Sälen (om en timme men var bara tvungen att sitta lite här först för sambon sover än...) och det kommer bli mycket benträning där

• 090414

Jag hoppar oxå in här..
    Jag har alltid trott på träning och bra kost.....
    Fast jag fick lite panik här för två veckor sedan eftersom Gran Canaria väntar på mig den 9april o vi gifter oss den 14april. Så jag gjorde något jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag körde renkur cambridge... -5kg på 1.5vecka, skapligt men sedan dök magsjukan upp här hemma o hela familjen blev liggandes.
    Hade inte magsjukan dykt upp hade jag nog kört cambridge 1vecka till.

Så nu nya tag med sund kost och hårdträning och många morgonprommisar.

• Plummis83

Jo visst, men jag vill även kunna träna mer. Har insett att jag mår bättre utav det plus att min nacke (problem efter en ridolycka för 3,5 år sen) känns mindre när jag är fullt igång med gymträningen oxå!

Pumpkin skrev 2009-03-14 19:06:11 följande:
    Men ridning är ju träning det också
Svar på tråden Stora träningstråden!