• workoutgirl

Stora träningstråden!

Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

• Svar på tråden Stora träningstråden!
  • Imma

Det kanske bara var en tillfällig "dipp" då.

Ett tips kan vara att fylla på med lite mer frukost. En smörgås med ost och paprika, ett ägg eller så. En ordentlig frukost brukar vara ett bra sätt att sätta fart på ämnesomsättningen.

Fjosok skrev 2009-03-16 21:08:19 följande:
    Äter såväl bröd som min egen dinkelpizza flera ggr i veckan
  • Hammerman

Skippa lightprodukterna och kör med riktig fil på morgon!

Håller för övrigt med föregående talare om kolhydraterna. Det finns folk som tränar och i princip bara äter protein, grejen är den att du dels måste ha i dig kolhydrater för att orka träna överhuvudtaget, sedan hjälper kolhydraterna också musklerna att ta åt sig proteinerna de behöver för att bygga upp sig efter träning.

Så jag hade gärna sett ris eller potatis till kycklingen.

• Fjosok

Jag kan inte äta på morgonen, blir mätt bara jag borstar tänderna

(citat, Martin Ljung, men det är sant juh ...)

• Hammerman

Fjosok skrev 2009-03-16 21:54:23 följande:

Jag kan inte äta på morgonen, blir mätt bara jag borstar tänderna (citat, Martin Ljung, men det är sant juh ...)
    Dr. Hammerman ordinerar ordentliga morgonpromenader för frukosthungerns befrämjande.
  • Fjosok

Jodååååååååååå

NU en vinnare :D :D :D

SEMIFINAL!!!!!!!!

• Pumpkin

Har jag inte sagt hela säsongen att det skulle gå bra för dem? Va? Va?

Du din tvivlare

SEMIFINAL!

Fjosok skrev 2009-03-16 23:13:01 följande:
    JodåååååååååååNU en vinnare :D :D :DSEMIFINAL!!!!!!!!
  • tonårsmorsa

Fjosok:
    För att hålla förbränningen igång behöver du äta minst var fjärde timme (helst var trejde). Och en banan till mellanmål är då aldeles för lite (ger bara snabba kolhydrater). Satsa på en ordentlig fullkornssmörgås och ett glas mjölk till mellanmål istället. Ett annat bra mellanmål är keso med bär och lite solrosfrön/nötter/mandel.

En frukt som mellanmål kan möjligtvis funka mellan frukost och lunch där den inte ska täcka ett så stort enerigiintag, eftesom det oftast inte går så lång tid mellan dessa mål som mellan lunch och middag. Orkar du inte äta så mycket till frukost kan det ändå vara idé att äta mer än bara en frukt även på förmiddagen. Ta ägget då om du inte vill ha det till frukost.

• workoutgirl

Idag blir det spinning! Känner att jag har repatmig från helgens magsjuka (?) fast jag kanske inte ska ta i så jag spricker. Ska försöka ta det liiiite lugnt även om det är svårt

• Mia o Kalle

Å vilken underbar tråd!

Jag kämpar som ett djur men inte händer det något på vågen.
    Jag lunchtränar 4dagar i veckan, crosstrainer, cirkelträning, styrketräning och spinning.
    Kankse äter jag för lite eller möjligtvis vid fel tillfällen. Jag känner att kroppen ändras och att jag blir starkare men jag hade ju vetal bli -5 på vågen också.

Tips för att öka förbränningen?
    /mia

Svar på tråden Stora träningstråden!