• workoutgirl

Stora träningstråden!

Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

• Svar på tråden Stora träningstråden!
  • Äntligen är det min tur

Mitt största tips är promenader, promenader och åter promenader för fettförbränning.
    Jag gick 3 timmar varje dag i somras + styrketräning varannan dag de sista 4 v. Ganska lätta vikter men många upprepningar.
    Jag minskade 8,5 kg och 15,5 cm i midjan på 8 v.
    Har aldrig mått så bra som då.

Det var en del ändringar i kosten också.

• Ysolla

Jag vill också vara med!
    Under 2008 gick jag ner 13,5 kilo genom att äta bra och ta lite promenader då och då.
    Nu har jag nått min målvikt men har inga muskler!
    Har börjat jogga några gånger i veckan, men det blir bara korta pass...typ 15-20 min.

• Nalle Puh 40

Hänger oxå på.

Jag har redan min målvikt men vill få snyggare armar och axlar till bröllopet

Benmuskler har jag men vad hjälper det när man har en lång brudklänning

Göteborgsvarvet är kul, skulle gärna springa igen men mina knäproblem sätter stopp för det

Idag blev det en timme vattenaerobics, passar mig perfekt som har ont i knä och rygg och som ÄLSKAR vatten

Kom igen, VI KAN...

• Nalle Puh 40

Någon som vet vad som ger "finast" armar?

Simning, rodd eller crosstraining?

• Nalle Puh 40

Hammerman: Vad är aikido?

• Pumpkin

Dips ger snygga armar. Ja simning, rodd och crosstraining också.

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-14 16:18:34 följande:
    Någon som vet vad som ger "finast" armar?Simning, rodd eller crosstraining?
  • Hammerman

Nalle Puh 40 skrev 2009-03-14 16:20:30 följande:

Hammerman: Vad är aikido?
    En kampsport.
  • feministbrud

Pumpkin: Jag har som mål iår att gå under en timma på milen. Borde nog sätta igång med den träningen snart. Nu är det är kallt och mörkt springer jag bara en gång i veckan eller mer sällan, men till våren ska det bli bättre! Målet nu är träning fyra gånger i vecvkan med två pass stryka, ett löppass och en innebandyträning, men det är sällan jag gör allt på samma vecka.

Mitt träningschema som det borde se ut nu:
    Måndag: Styrka, ben och rygg
    Tisdag: Vila
    Onsdag: Innebandy
    Torsdag: Styrka, armar och bröst
    Fredag: Vila
    Lördag: Vila eller 6 km löpning
    Söndag: Vila eller 6 km löpning

Som det ska de ut efter bröllopsresan (kommer hem 13 april):
    Måndag: Löpning 6 km
    Tisdag: Styrka, ben och rygg
    Onsdag: Innebandy
    Torsdag: Styrka, armar och bröst
    Fredag: Vila
    Lördag: 12 km löpning eller intervaller
    Söndag: Löpning 6 km

Efter det blir det nog en vecka med styrka på måndagen eller vila. Det ser möjligen ambitiöst ut, men slarvar (eller helt enkelt inte hinner) man en dag så är ju det inte hela världen.

• Pumpkin

Ska du GÅ 1 mil på under en timme?! Då måste du gå väldigt snabbt!

feministbrud skrev 2009-03-14 17:31:52 följande:
    Pumpkin: Jag har som mål iår att gå under en timma på milen. Borde nog sätta igång med den träningen snart. Nu är det är kallt och mörkt springer jag bara en gång i veckan eller mer sällan, men till våren ska det bli bättre! Målet nu är träning fyra gånger i vecvkan med två pass stryka, ett löppass och en innebandyträning, men det är sällan jag gör allt på samma vecka. Mitt träningschema som det borde se ut nu:Måndag: Styrka, ben och ryggTisdag: VilaOnsdag: InnebandyTorsdag: Styrka, armar och bröstFredag: VilaLördag: Vila eller 6 km löpningSöndag: Vila eller 6 km löpningSom det ska de ut efter bröllopsresan (kommer hem 13 april):Måndag: Löpning 6 kmTisdag: Styrka, ben och ryggOnsdag: InnebandyTorsdag: Styrka, armar och bröstFredag: VilaLördag: 12 km löpning eller intervallerSöndag: Löpning 6 km Efter det blir det nog en vecka med styrka på måndagen eller vila. Det ser möjligen ambitiöst ut, men slarvar (eller helt enkelt inte hinner) man en dag så är ju det inte hela världen.
Svar på tråden Stora träningstråden!