• workoutgirl

Stora träningstråden!

Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

• Svar på tråden Stora träningstråden!
  • Hammerman

Pumpkin skrev 2009-03-14 17:36:28 följande:

Ska du GÅ 1 mil på under en timme?! Då måste du gå väldigt snabbt!
    En snitthastighet om 10 km/h torde innebära jogging snarare än gång.
  • Pumpkin

Det var det jag tänkte också...

Hammerman1 skrev 2009-03-14 17:38:25 följande:
    Pumpkin skrev 2009-03-14 17:36:28 följande:En snitthastighet om 10 km/h torde innebära jogging snarare än gång.
  • feministbrud

Om jag hade sagt det där i ett talande samtal så hade det låtit bättre

Nej, jag ska givetvis springa och för mig är det att springa väldigt fort!

Pumpkin skrev 2009-03-14 17:36:28 följande:
    Ska du GÅ 1 mil på under en timme?! Då måste du gå väldigt snabbt!
  • feministbrud

Lite kuriosa: Världseliten i gång (herrar) går under 40 min. En kollega till mig hävdade med bestämdhet att hon gick en mil på en timma när hon och hennes väninnor var ute och powerwalkade. Jag ifrågasatte detta å det kraftfullaste då jag inte är helt otränad och inte klarar av att springa en mil på en timma. Visst jag är tjockare än henne, men också betydligt yngre och mer vältränad. Inte ens när jag plockade fram resultat från elitgångare vägrade hon att ge sig och erkänna att hon hade överdrivit.

• Hammerman

Känns som ett klassiskt avrundningsfall. Kanske tog det egentligen 1 timme och 10 minuter eller något liknande?

• feministbrud

Jo, men för en 50-åring är väl det också jädrans snabbt? När jag var nybörjare på att springa sprang jag på 1 h och 12 min på tävling (och då sprang jag heta tiden). Jag har svårt att tro att så många amatörer skulle hänga med i det tempot om de gick.

Hammerman1 skrev 2009-03-14 18:10:03 följande:
    Känns som ett klassiskt avrundningsfall. Kanske tog det egentligen 1 timme och 10 minuter eller något liknande?
  • tonårsmorsa

Jag och min man försöker hitta olika aktiviteter att göra tillsammans med barnen (2 tonåringar). Kanske någon här kan komma med lite förslag? Det ska vara aktiviteter som man kan variera från vecka till vecka. Det vi kommit på är:

Badminton
    Tennis
    Squash
    Klättervägg
    Höghöjdsbana
    Simma
    Slalom (tyvärr är vintern redan slut i Stockholm)
    Laserdoom
    Paintball

• Hammerman

feministbrud skrev 2009-03-14 18:12:00 följande:

Jo, men för en 50-åring är väl det också jädrans snabbt? När jag var nybörjare på att springa sprang jag på 1 h och 12 min på tävling (och då sprang jag heta tiden). Jag har svårt att tro att så många amatörer skulle hänga med i det tempot om de gick.
    Det är mycket möjligt. Jag har faktiskt ingen aning om vad som är rimligt eller inte. Att springa är liksom inte min grej. Människor som springer mycket brukar ha ganska tunna ben. Själv går jag omkring på redwoodstockar. Det innebär visserligen att jag kan lasta på allt vad som ryms på maskinerna när jag ska köra ben och vadpress, men det omöjliggör tamejfan snabb förflyttning under någon längre tid när benen väger typ ett ton styck.

Jag skulle nog bli omsprungen av ledbrutna pensionärer på ett elljusspår.
  • Hammerman

Som kuriosa kan väl nämnas att jag när jag är hemma på besök känner mig riktigt duktig om jag går de 3,5 kilometrarna runt Botsmark på 40 minuter...

• feministbrud

Haha! Men det är inte helt sant. Jag har allt annat än en löparkropp och jag skulle göra betydligt bättre tider om jag gick ner i vikt (och då måste jag sluta styrketräna vilket jag inte vill), men nog går det snabbare än otränade pansisar! Jag förstod att du överdrev en smula, men promenerande damer har också en förmåga att överdriva sin förmåga!

Hammerman1 skrev 2009-03-14 18:16:52 följande:
    feministbrud skrev 2009-03-14 18:12:00 följande:
    Det är mycket möjligt. Jag har faktiskt ingen aning om vad som är rimligt eller inte. Att springa är liksom inte min grej. Människor som springer mycket brukar ha ganska tunna ben. Själv går jag omkring på redwoodstockar. Det innebär visserligen att jag kan lasta på allt vad som ryms på maskinerna när jag ska köra ben och vadpress, men det omöjliggör tamejfan snabb förflyttning under någon längre tid när benen väger typ ett ton styck.Jag skulle nog bli omsprungen av ledbrutna pensionärer på ett elljusspår.
Svar på tråden Stora träningstråden!