• workoutgirl

Stora träningstråden!

Det finnsmassor av bantings/diettrådar men jag tänkte starta en tråd för oss som vill bli bröllopssnygga (eller bara komma i form) med hjälp av träning.

I den här tråden kan vi diskutera träningsupplägg,mål och resultat och utbyta tips och erfarenheter.

en jättebra träningsdagbok på nätet hittar ni här
    www.funbeat.se/

• Svar på tråden Stora träningstråden!
  • Plummis83

1 timmes promenad med hundarna imorse! kändes i benen idag för sista promenaden igår var visserligen bara 30 min men väldigt raskt tempo plus att vi gick mycket i backar då!!

• workoutgirl

Ingen träning idag, känner mig fortfarande hängig men jag hoppas det går över snart. Fast en runda på IKEA kan ju vara nog så ansträngande

• feministbrud

Nu ska jag ut och springa!

• Hammerman

... usch, det räcker med att tvätta lite och skura golvet för att känna att man inte är riktigt fräsch.

• feministbrud

Är du förkyld? Jobbigt att inte vara helt fit i vilket fall! Jag har känt mig lite hängig på sista tiden, men det verkar inte påverka träningen. Skönt, men det är inte kul att inte vara på topp!

Hammerman1 skrev 2009-03-15 18:27:56 följande:
    ... usch, det räcker med att tvätta lite och skura golvet för att känna att man inte är riktigt fräsch.
  • Hammerman

feministbrud skrev 2009-03-15 19:25:41 följande:

Är du förkyld? Jobbigt att inte vara helt fit i vilket fall! Jag har känt mig lite hängig på sista tiden, men det verkar inte påverka träningen. Skönt, men det är inte kul att inte vara på topp!
    Jag har för säkerhets skull lagt träningen på is tills vidare. Har hört att det kan gå riktigt illa om man tränar med infektioner i kroppen och har tagit fasta på det. Dock känns det helt åt helvete eftersom jag äntligen lyckats träffa precis rätt vad gäller träning, kost och vila och kört stenhårt en månad, med goda utsikter att få till en kropp som människor åtminstone inte spyr åt vid första anblick inom en inte alltför avlägsen framtid - och så händer naturligtvis det här.

Är det Guds sätt att tala om för mig att det är mitt öde att vara motbjudande?
  • feministbrud

Jag vet precis hur du känner men ta detta till dig: Jag har tränat hårt när jag hade en begynnande förkylning och jag har ta mig fan aldrig varit så sjuk i hela mitt liv som jag var efter det. Jag gör ALDRIG om det! Men visst är det piss när allt stämmer och så får man inte träna för att man är sjuk. Du kan träna när du är förkyld, bara du inte har feber eller ont i halsen, då är det riktigt illa.

Hammerman1 skrev 2009-03-15 19:29:32 följande:
    feministbrud skrev 2009-03-15 19:25:41 följande:
    Jag har för säkerhets skull lagt träningen på is tills vidare. Har hört att det kan gå riktigt illa om man tränar med infektioner i kroppen och har tagit fasta på det. Dock känns det helt åt helvete eftersom jag äntligen lyckats träffa precis rätt vad gäller träning, kost och vila och kört stenhårt en månad, med goda utsikter att få till en kropp som människor åtminstone inte spyr åt vid första anblick inom en inte alltför avlägsen framtid - och så händer naturligtvis det här. Är det Guds sätt att tala om för mig att det är mitt öde att vara motbjudande?
  • Nalle Puh 40

Åkt slalom helga dagen, känns i både ben och armar

• Frida Mi

Gick precis med i Funbeat. Ska springa ett lopp den 13 juni på 1 mil och målet är att springa under 1 timme. Har börjat köra ett program med löpning 3 dagar per vecka. Har kört tre gånger redan så nu är jag banne mig igång!

• Pumpkin

Samma program som jag börjar köra från och med idag då

Frida Mi skrev 2009-03-16 19:03:14 följande:
    Gick precis med i Funbeat. Ska springa ett lopp den 13 juni på 1 mil och målet är att springa under 1 timme. Har börjat köra ett program med löpning 3 dagar per vecka. Har kört tre gånger redan så nu är jag banne mig igång!
Svar på tråden Stora träningstråden!