• Melis

    Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

    Ja, denna tråd startar jag för alla som vill gå ner i vikt utan att drick pulver eller liknande utan mer lägger fokus på att äta rätt och träna...

    Här ska vi kunna stötta varandra, ge tips på träning, tips på mat samt följa upp framstegen...alla är välkommna!!!

  • Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..
  • SaraPayam
    didis skrev 2008-12-11 18:24:27 följande:
    Är hittills uppe i 12000 steg idag, skall gå en sväng senare om jag orkar.Jag har senaste veckan utvecklat en svår hypokondri... är på en öron-näsa-halskurs och idag har vi varit på tumörkonferens. Bara patienter med cancer i olika former som börjat som ett litet sår eller ont i halsen. Och jag som BÅDE har sår på läppen och ont i halsen... överlever nog inte morgondagen (För er som jag härmed smittat med min hypokondri; det är extremt ovanligt med cancer i huvudhalsregionen hos personer under 65 år.)
    [/citat]
    gusdanima skrev 2008-12-11 19:05:37 följande:
    [citat]
    Vet hur det känns... Blir sjuk med alla kurser jag läser, för varje ny kurs är det nya sjkd! Hade senast neurologi-kurs och det e inte roligt att börja känna efter symtom ur den regionen...Lycka till med tillfrisknandet! =)
    Hahahahaha jag känner igen det där Framför allt nu när man har läst patofysiologin

    Men är trotsallt ganska frisk, de har både kollat upp mitt hjärta (pga troligt blåsljud) & Ct-hjärna (utredning för migrän) Så det känns faktiskt ganska så skönt att de har kollat det, för nu går man inte & funderar en massa
  • SaraPayam
    anja1661 skrev 2008-12-11 20:57:42 följande:
    jag och m2b har tränat styrka på wii fit! shit vad jobbigt det var!! jag vet nu att jag har en del muskler i vila om man säger så! inte för att de fick vila något idag inte!!!vi bestämde att vi ska försöka träna ihop såhär 1gång i veckan! han tränar massor ändå men på detta sätt så gör vi något ihop och han kan pusha mig! perfa!!krya på er alla sjuklingar! hoppas ni får en trevlig lucia iallafall. vi ska till dagis och lyssna på sånger och få grötfrukost! jo man tackar!!!
    Vad är wii fit??

    Det är ju bra att ni tränar lite ihop, för man sporrar ju varandra & det blir ju så mycket roligare
  • anja1661

    nintendo wii har en fit bräda som man kan träna med. angelina jolie gick tydligen ner alla sina gravkilon med den!!
    man kan träna styrka, step up aerobic, boxning, rocka rockring, åka skidor, balansövningar, yoga med mycket mera!!
    sååå roligt och skönt att slippa dra ut utanför hemmet. jag har ju så svårt att ta mig ut då barnen sover...

    idag har jag träningsvärk i både mage, armar och framför allt låren!! känns att man lever!

  • SaraPayam

    hehehe

    Det låter ju jättekul, vart skaffar man en sån då?

  • passionsblomman

    På spelbutiken antar jag.
    En sak jag gjorde i våras: jag satte ihop en spellista med dansanta låtar , såna jag inte kan sitta still när jag hör,
    och så puttade jag undan soffbordet och shakade loss alldeles i min ensamhet i en timma eller så. Det var asbra! är övertygad om att det var en bra kombo med mina promenader. Jag blev riktigt genomsvettig iallafall.
    Bra för alla med småbarn och män som inte jämt finns hemma på kvällen, så att det är svårt att lämna huset för att träna.


    SaraPayam skrev 2008-12-12 17:05:20 följande:
    hehehe Det låter ju jättekul, vart skaffar man en sån då?
  • anja1661

    passionsblomman : fasiken vilken bra ide!!! jag som älskar att dansa! varför har jag inte tänkt på det tidigare??!

    här ska rumpan gunga!

    fast inte idag...det e ju idol final ju!!

  • passionsblomman

    Ja, engagerar man sig som Kevin gör i låtarna, behöver man nog inte oroa sig för vikten....

    ...så det är ju bara att hänga med honom i showen, hihi


    anja1661 skrev 2008-12-12 21:26:03 följande:
    passionsblomman : fasiken vilken bra ide!!! jag som älskar att dansa! varför har jag inte tänkt på det tidigare??!här ska rumpan gunga! fast inte idag...det e ju idol final ju!!
  • SaraPayam
    passionsblomman skrev 2008-12-12 23:09:04 följande:
    Ja, engagerar man sig som Kevin gör i låtarna, behöver man nog inte oroa sig för vikten.......så det är ju bara att hänga med honom i showen, hihi
    Nä verkligen inte, så som han rör på sig Men vad kul att han vann i kväll
  • passionsblomman

    Jättekul!

    Det skrivs om det i åtminstone tre trådar nu! Hihi...


    SaraPayam skrev 2008-12-12 23:14:35 följande:
    Nä verkligen inte, så som han rör på sig Men vad kul att han vann i kväll
Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..