• Melis

Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

Ja, denna tråd startar jag för alla som vill gå ner i vikt utan att drick pulver eller liknande utan mer lägger fokus på att äta rätt och träna...

Här ska vi kunna stötta varandra, ge tips på träning, tips på mat samt följa upp framstegen...alla är välkommna!!!

• Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..
  • älskarlivet

Jag har gått ner en del på det sättet sen jag började i augusti. Däremot är jag noga med att inte fastna vid vågen utan mäta mig istället.

• didis

Nog för att jag skulle behöva gå ner några kilon och framförallt börja träna mer.

Jag smyger in här och ser hur mycket av mina ambitioner som blir verklighet...

För några år sedan var jag med i Aftonbladet viktklubb och det funkade kanon, jag gick ner styvt 10 kg på några månader. Några av dem har smugit sig tillbaka och helst skulle jag vilja gå ner 10 kg nu, då skulle jag bli skitsnygg! Men frågan är om det är värt allt besvär såhär före jul och allt.

Motivationen är tyvärr itne på topp som du ser...

• Melis

Jag försökte gå ner lite före bröllopet men sen sket jag i det... sen försökte jag med naturdiet(typ tre gånger 1 dag var gång) men det gick inte så bra.

Jag vill ha något som jag kan hålla på länge och som håller resten av livet därför är mat och träning det viktigaste.

Jag har träningskort och brukar ibland träna mkt men sen går det perioder då jag inte tränar och äter skit då blir allt det andra förgäves...

Skulle underlätta om man hade någon som man typ rapporterar till och därför tyckte jag att denna tråden skulle vara bra....

• älskarlivet

Jag längtar efter att kunna börja träna igen, tyvärr lär det dröja då jag var med i en trafikolycka för 6 veckor sen och fortfarande är skadad.

De första två veckorna fick jag enbart äta flytande mat, så jag har nog gått ner en del därigenom. De som inte sett mig på länge och så säger att jag gått ner, så ska bli spännande att se vad jag väger nästa gång jag kan ställa mig på vågen.

Innan olyckan vägde jag 75 kg (är 165 lång). Jag har gått ner från 99 cm till 86-87 cm i midjan, sen 13/8.

• Melis
    älskarlivet skrev 2008-12-03 18:51:33 följande:
    Jag längtar efter att kunna börja träna igen, tyvärr lär det dröja då jag var med i en trafikolycka för 6 veckor sen och fortfarande är skadad.De första två veckorna fick jag enbart äta flytande mat, så jag har nog gått ner en del därigenom. De som inte sett mig på länge och så säger att jag gått ner, så ska bli spännande att se vad jag väger nästa gång jag kan ställa mig på vågen. Innan olyckan vägde jag 75 kg (är 165 lång). Jag har gått ner från 99 cm till 86-87 cm i midjan, sen 13/8.
    Ja det är ju bra att gå ner i vikt men kanske inte så som du har gjort...krya på dig så vi kan stötta varandra i träningen...
  • älskarlivet

Nej, det blev ju lite ofrivillig diet där.. Men jag måste ha något gott utav detta, och då är nog min viktminskning bäst!

Jag ska till ortopeden nästa vecka, kanske jag får börja gå lite då igen. Då ska jag höra om jag får lov att börja simma eller något. Det är ju skonsam träning

Melis skrev 2008-12-03 18:54:14 följande:
    Ja det är ju bra att gå ner i vikt men kanske inte så som du har gjort...krya på dig så vi kan stötta varandra i träningen...
  • didis

Just nu sitter jag visserligen och äter kebab (men en liten) men jag funderar ändå på att ta tag i vikten nu. Jag gifter mig i mars så det är inte så väldigt lång tid kvar.

Jag vill ner till 65 kg, det är lagom på mig (175 cm lång).

Jag får väl trösta mig med att maken äter värre mat än jag idag, han är på julbord. Han har säkert fått i sig 3000 kcal vid det här laget...

• Melis

Didis om man får fråga....hur mkt väger du nu, så att man vet hur många kilo du vill ner...

Skälv är jag 171 cm och väger runt 72 kg(beroende på när jag väger mig) och skulle vilja gå ner till 62..alltså tio kilo.... och det tänkte jag till april då vi åker till egypten....

• didis
    Melis skrev 2008-12-03 19:29:16 följande:
    Didis om man får fråga....hur mkt väger du nu, så att man vet hur många kilo du vill ner...Skälv är jag 171 cm och väger runt 72 kg(beroende på när jag väger mig) och skulle vilja gå ner till 62..alltså tio kilo.... och det tänkte jag till april då vi åker till egypten....
    74 stod vågen på nyss (med kebab i magen).

Efter första barnet gick jag enkelt tillbaka till 56 kg (då var jag smal), efter tvåan stannade vågen på 65 och det tycker jag är ok vikt. 56 kg är faktiskt undervikt enligt BMI men på den tiden kunde jag äta vadsomhelt utan att gå upp i vikt.

Kankse får jag den peppning jag behöver i den här tråden!
  • Melis

Ja peppning ska du få.... jag mår bäst om jag väger mellan 60 och 65 för jag kan inte väga mindre då jag har höfter och då ser det konstigt ut....

Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..