• Melis

Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

Ja, denna tråd startar jag för alla som vill gå ner i vikt utan att drick pulver eller liknande utan mer lägger fokus på att äta rätt och träna...

Här ska vi kunna stötta varandra, ge tips på träning, tips på mat samt följa upp framstegen...alla är välkommna!!!

• Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..
  • Melis

Idag ska jag träna efter att ha haft upphål i två veckor pga av sjukdom och jobb...ätiit massa gott så nu gäller det att ta i med hårdhandskarna.... ska spinna idag....

• passionsblomman

Å vad det är dryyyygt att vara sjuuuuk! Jag blir galen! Jag älskar de vita rimfrostiga dagar man får med sol och allt, och så ligger jag härinne med värsta jäkla influensan och har så dötråkigt så jag får spatt!
    Inte kan jag komma igång med motionen, och dessutom tröstäter jag godiset som är kvar sedan jul/nyår av ren tristess och brist på krafter att göra mat...

Längtar till frisk!

• Prazzen

Det är ju här jag ska vara
    Tack "passionsblomman" var att du drog mig till rätt ställe

Idag är första dagen på resten av bröllopslivet.
    Jag har dock bestämt mig för att inte säga någon vikt på hur mycket jag ska gå ner då det handlar om hur man känner sig och hur kroppen förändras.
    Jag kommer inte banta utan träna mera, äta bättre och precis som barn hålla mig till lördagsgodis (en stor last annars).

Kan behöva massor med stöd när jag krampaktigt sitter framför soffan och suktar efter godis

• Fenixx

detta var en tråd för mig, har aldrig förstått mig på detta med pulver och konstiga diet´s.

jag ska köpa träningskort nästa vecka, äta mer sunt och framförallt komma ifrån mitt sockerberoende. bara unna mig LITE på lördagar.
    har inte ätit godis ännu i år.
    men snart kommer väl den värsta abstinensen. kvällarna är som jobbigast för mig.

• passionsblomman

Hej hej Prazzen! Jag trodde väl att du skulle joina här!
    Å, jag har framför mig att ta itu med "avsockringen" som jag kallar det. Har gjort det förr, och jag vet att det inte är nån lek ... fy tusan. Det är lite läskigt faktiskt, hur starkt sockerberoendet verkligen kan bli!

Men när man kommit in i det hela är det ju underbart å andra sidan. För mig handlar det helt om att se till att jag verkligen äter vettigt och regelbundet, för direkt jag börjar hoppa över måltider och inte orkar fixa riktig mat, så går sockerexpressen, med en väldig fart....

Upptäckte i våras när jag körde stavgång som en liten dåre att jag dessutom verkligen ville ha riktig mat när jag rörde mig så mkt. Plus att de timmar jag var ute och gick satt jag ju inte i TV-soffan heller...
    Tänk vad härligt! Snart blir det vår och då kan man gå på kvällarna , utan reflexer och värsta vinterkläderna.

• Miafiahallonfjärt
    Fenixx skrev 2009-01-02 13:23:34 följande:
    detta var en tråd för mig, har aldrig förstått mig på detta med pulver och konstiga diet´s.jag ska köpa träningskort nästa vecka, äta mer sunt och framförallt komma ifrån mitt sockerberoende. bara unna mig LITE på lördagar. har inte ätit godis ännu i år. men snart kommer väl den värsta abstinensen. kvällarna är som jobbigast för mig.
    Oj det lät som mina ord Vattengympa here we come
  • HelenaOlivia

Vilken bra tråd!! Jag ska försöka komma ner 10kg till den 25/10 och har börjat för 2månader sedan att träna 3gånger i veckan på Friskis o svettis, kör gympa och spinning.
    Har ännu inte märkt nåt mer än att jag mår bättre.

• HelenaOlivia

Vad du e duktig!! Grattis!!!!!!

anja1661 skrev 2008-12-14 09:30:50 följande:
    idag e det söndag och min vägdag. jag vägde 70 idag!! så nu har jag kommit halvvägs!!! jag har gått ner 5kg nu.har jag sagt att min klänning e klar nu oxå! jag tjatar jag vet, men jag e sååå lycklig över det!!!! idag blir det som vanligt adventsfika men jag ska försöka hålla igen lite....och kanske träna ikväll om jag hinner. jag har en skitsvår tenta imorgon så jag kanske måste plugga till den...
  • Prazzen

Är nu 14 timmar sedan jag åt godis och just nu går det bra.
    Är väldigt mycket psykologi i godisträsket och för min del är det alltid kvällarna som är värst.
    Ne nu är det slut på det.
    Vet att när jag säger ja framför ca 60 pers så vore det kul att få känna sig extra fin

• Prazzen

Dagens motion avklarad
    1 timmas promenad i rask takt med hunden.

Och nu är det 16 timmar utan godis!

Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..