• Melis

Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

Ja, denna tråd startar jag för alla som vill gå ner i vikt utan att drick pulver eller liknande utan mer lägger fokus på att äta rätt och träna...

Här ska vi kunna stötta varandra, ge tips på träning, tips på mat samt följa upp framstegen...alla är välkommna!!!

• Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..
  • didis
    passionsblomman skrev 2009-01-03 20:22:12 följande:
    Usch! Jag fick just en flashback av hur hjärtat bultade när vi sprang som galningar till bilen då de ringde från skolan och sa att vi var tvungna att komma och köra vår pojke till tandläkeren...Ahhh Vad mycket man hinner tänka! Jag är så glad att det ändå gick bra!
    Minns ett telefonsamtal när maken sade att de ringt från Axels tivoli, dottern var skadad och ambulans var på väg... Då trodde jag hon kastats ut från en karusell och låg för döden.

Men hon hade fått en sten kastad mot ansiktet, blödde och var chockad. Gissa om jag var skitskraj innan hon piggnade till...

Munter tråd det här har utvecklats till
  • passionsblomman

Ja, eller hur!.-D

Borde kanske starta en tråd om nära döden upplevelser och annan mammaängslan...

didis skrev 2009-01-03 20:43:34 följande:
    Minns ett telefonsamtal när maken sade att de ringt från Axels tivoli, dottern var skadad och ambulans var på väg... Då trodde jag hon kastats ut från en karusell och låg för döden. Men hon hade fått en sten kastad mot ansiktet, blödde och var chockad. Gissa om jag var skitskraj innan hon piggnade till...Munter tråd det här har utvecklats till
  • tonårsmorsa

Så länge tänderna ramlar ut pga sportutövning och inte hög sockerkonsumtion hör det väl hemma här.

passionsblomman skrev 2009-01-03 20:43:06 följande:
    ......under tiden har jag kapat tråden till att handla om utslagna tänder! ber så mycket om ursäkt!
  • tonårsmorsa

En liten händelse från förr (helt OT):

Min yngsta son lyckades hamna på akuten varje sommar när han var liten. När han var 4 bröt han underarmen nästan 90 grader (fick en annars ganska lugn morsa att känna sig lätt yr). Väl hemkomna från sjukhuset skojade vi och sa att nu fick han ta det lugnt för vi ville inte åka tillbaka till sjukhuset igen. Och vad svarar han:
    - Det finns väl fler sjukhus!

passionsblomman skrev 2009-01-03 20:45:37 följande:
    Ja, eller hur!.-D Borde kanske starta en tråd om nära döden upplevelser och annan mammaängslan...
  • didis
    tonårsmorsa skrev 2009-01-03 20:55:34 följande:
    En liten händelse från förr (helt OT):Min yngsta son lyckades hamna på akuten varje sommar när han var liten. När han var 4 bröt han underarmen nästan 90 grader (fick en annars ganska lugn morsa att känna sig lätt yr). Väl hemkomna från sjukhuset skojade vi och sa att nu fick han ta det lugnt för vi ville inte åka tillbaka till sjukhuset igen. Och vad svarar han:- Det finns väl fler sjukhus!
    hehe då fortsätter jag...

när dottern var 15 var vi i Avoriaz och åkte skidor.

-"Det är ingen sport med skidor jag vill testa bräda" sa dottern kaxigt. Efter några lektioner och en dag i barnbacken åkte hon en mycket modest backe och ramlade.

-"Äh va´ inte så pipplig" sa mamman när dottern klagade men det fick hon bittert äta upp (och får ännu äta upp!) för dottern hade brutit båda handlederna! Ambulansen var en hästsläde och efter 20 min (!) kom vi från sjukstugan, med gipsade handleder (och 400 euro fattigare).

Så kan det vara när man vill styla och åka bräda...

För övrigt har hon haft ansiktsförlamning också och sonen har varit gipsad i några omgångar men jag anser ändå att vi haft tur. Allt har ju läkt hittills...
  • Melis

Det är ingen fara att tråden handla om annat....helt okej..rätt roligt att läsa vad folk varit med om...(roligt var kanske inte rätt ordval)

Måste berätta om en tjejkompis som var lite för skadeglad att en annan tjej (som var en plåga) brutit armen...men den glädje varade inte länge för bara en vecka efter det trillade kompisen och bröt benet....

• svartvitabruden

Tittar in igen Joinade viktklubb.se så har lite mer inblick i vad jag äter. Idag ersatte jag kvällsgodisen med två skorpor och ett glas juice Nästan lite duktigt.. sånt godissug så jag biter min söta sambo snart

50 kg på 15 månader - start 090101
  • Prazzen
    svartvitabruden skrev 2009-01-03 22:12:52 följande:
    Tittar in igen Joinade viktklubb.se så har lite mer inblick i vad jag äter. Idag ersatte jag kvällsgodisen med två skorpor och ett glas juice Nästan lite duktigt.. sånt godissug så jag biter min söta sambo snart
    Va duktigt du är
  • svartvitabruden

Försökte sno en ostskiva.. karln skrek nej fy åt mig känner mig degraderad till hund

50 kg på 15 månader - start 090101
  • didis
    svartvitabruden skrev 2009-01-03 22:12:52 följande:
    Jag var med i viktklubb.se för några år sedan - kanon! Just att få klart för sig hur många kalorier som finns i frukosten och vinglaset etc.

Inte för att det hindrar mig just nu från att både dricka vin och äta kebab men jag vet åtminstone hur många kalorier jag fått i mig...
Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..