• Melis

Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

Ja, denna tråd startar jag för alla som vill gå ner i vikt utan att drick pulver eller liknande utan mer lägger fokus på att äta rätt och träna...

Här ska vi kunna stötta varandra, ge tips på träning, tips på mat samt följa upp framstegen...alla är välkommna!!!

• Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..
  • SaraPayam

Jag har gått ner det på ca 1 ½ år, så det har ju tagit ganska så lång tid, men både kroppen & psykiskt har man ju hunnit med

Nä men då är det ju bättre att vila lite & ta träningen lite senare

• passionsblomman
    Melis skrev 2008-12-03 23:31:01 följande:
    jag vill gå ner cirka 10 till den 1 april vilket är typ 2.5 kg per månad vilket bör gå.... så här är det nu...jag tränar cirka 4-6 gånger i veckan...tänker lite på maten men det som ställer till et för mig är att det kommer perioder som förstör allt det jag gjort....Därför behöver jag stöd...och nästan så att man får lite skuldkänslor om man in te skulle göra det man kommit överens om i tråden.... Så tjejer vad ska vi sätta för mål och del mål...Jag börjar sen kopierar ni mitt och lägger till ert...Väger:72 kgGå ner: 10 kg(1 april)Delmål: 4 kg till nyår
    Längd 164cm
    Vikt 72 (!)
    Delmål Nyår -2
    Delmål 1 April -10
    Delmål beach 2009 (1:a juli)-5
    Totalt -17 kg, ca ett drygt hakvkilo i veckan.
  • anja1661

längd: 156 cm
    vikt 71kg
    delmål: nyår -2
    9 maj (bröllopet) -6

totalt sen jag började blir det då -10kg.
    sen ska jag nog ner lite till vill helst väga strax under 60kg men 65 kan jag vara nöjd med (så länge )

jag kör med wii fit step up aerobic, boxning och promenader. jag ska försöka ta mig till simhallen 1ggr per vecka oxå men med två småbarn hemma och en träningsnarkoman till sambo så e det svårt!

• SaraPayam

Men det är väl ganska lagom att gå ner ½-1 kg i veckan

• didis

Håhå jaja. Sitter och fikar på en clementin och te.

Var tvungen att jobba över idag men skall se om jag ändå hinner träna hos sjukgymnasten i kväll (de stänger kl 18).

I morgon är det fredag, det blir ingen god mat och vin i morgon, hela kvällen/natten skall jag stå på sonens skoldisco och sälja popcorn o sockervadd. Största problemet blir att hålla sig ifrån popcornen! Visserligen har de beställt popcornkryddor (grill, jalapeno, mashmallow&choklad och sourcream&onion) så popcornen lär inte smaka särskilt gott!

Nähä, tillbaks till borren...

• passionsblomman

Ja, det tror jag också. Vill inte göra ngn hetsgrej och inte sätta mål som jag bara kommer att bli besviken av.
    Vet att det blir lättare för mig när det börjar ljusna ute också, för jag gillade det där att gå, men vad tusan är det för kul med att gå just nu??? Viklet pissväder rent ut sagt!
    OCH på julen tänker jag aldrig i livet sitta och fjösa och avstå!
    Förresten vägrar jag kalla detta att banta, för mig handlar det om att hitta en balns i livet så jag kan äta regelbundet och inte behöver rädda livet på mig själv med godis för att inte svimma efter att ha skippat lunchen...

Inte avstå mat-unna mig mat snarare.

SaraPayam skrev 2008-12-04 14:42:14 följande:
    Men det är väl ganska lagom att gå ner ½-1 kg i veckan
  • SaraPayam

Nä men precis, jag kallar inte heller detta att banta utan att hitta en ny livsstil

• Melis

Ja, bra att alla är på samma sida...ingen bantartråd....

• SaraPayam

Hur mycket brukar ni träna? Och märker ni något resultat?

• passionsblomman

Jag gick stavgång i våras, som en liten galning. Hade minst en timme om dagen som minimum, och en vilodag /vecka. Det hjälpte tisllsammans med tallriksmodellen och att äta regelbundet, så jag tappade 9 kg på 8 veckor. Men nu har jag inte gått ett skit, med deprimerande konsekvenser...
    Kommer aldrig att bli den som bara avstår allt gott och ska vara smal av detme jag tror att om jag fprtsätter gå ner, och sedan håller stavandet på iaf tre ggr/vecka-nivå, bör jag kunna hålla en lagom vikt sedan.

Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..