• Melis

Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

Ja, denna tråd startar jag för alla som vill gå ner i vikt utan att drick pulver eller liknande utan mer lägger fokus på att äta rätt och träna...

Här ska vi kunna stötta varandra, ge tips på träning, tips på mat samt följa upp framstegen...alla är välkommna!!!

• Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..
  • Melis

jag vill gå ner cirka 10 till den 1 april vilket är typ 2.5 kg per månad vilket bör gå....

så här är det nu...jag tränar cirka 4-6 gånger i veckan...tänker lite på maten men det som ställer till et för mig är att det kommer perioder som förstör allt det jag gjort....

Därför behöver jag stöd...och nästan så att man får lite skuldkänslor om man in te skulle göra det man kommit överens om i tråden....

Så tjejer vad ska vi sätta för mål och del mål...

Jag börjar sen kopierar ni mitt och lägger till ert...

Väger:72 kg
    Gå ner: 10 kg(1 april)
    Delmål: 4 kg till nyår

• mamma68

Själv har jag hållit mig till GI-mat sedan 2,5 månad. Har gått ner ca 10 kg och det har verkligen fungerat hur bra som helst. Är aldrig hungrig eftersom jag får äta mycket god mat till varje mål. Har skippat bröd, pasta, ris och potatis. F ö äter jag mycket kyckling, lax, kött - mycket goda sallader och kalla röror. Kan verkligen rekommendera detta. Tack vare att man inte äter bröd så känner man sig inte så "svullen" heller. Mår jättebra av detta. Det bästa med GI måste jag ändå säga är att jag ALDRIG är sugen på något sött. Det här är verkligen helt sant. Blodsockret håller sig konstant lågt och det gör att sötbegäret utebliver helt. Unnar mig mörk choklad några gånger i veckan och försöker ta ett glas vin istället för öl till helgen. Prova - det fungerar bra

• Melis
    mamma68 skrev 2008-12-04 08:46:08 följande:
    Själv har jag hållit mig till GI-mat sedan 2,5 månad. Har gått ner ca 10 kg och det har verkligen fungerat hur bra som helst. Är aldrig hungrig eftersom jag får äta mycket god mat till varje mål. Har skippat bröd, pasta, ris och potatis. F ö äter jag mycket kyckling, lax, kött - mycket goda sallader och kalla röror. Kan verkligen rekommendera detta. Tack vare att man inte äter bröd så känner man sig inte så "svullen" heller. Mår jättebra av detta. Det bästa med GI måste jag ändå säga är att jag ALDRIG är sugen på något sött. Det här är verkligen helt sant. Blodsockret håller sig konstant lågt och det gör att sötbegäret utebliver helt. Unnar mig mörk choklad några gånger i veckan och försöker ta ett glas vin istället för öl till helgen. Prova - det fungerar bra
    Jag måste säga att jag är totalt emot sådanat dieter som GI, Atkins etc. Jag anser så länge man äter vettigt med mindre portioner och att om man unnar så något så får man gå en lite längre runda eller träna lite mer. Jag älskar pasta och potatis därför skulle jag aldrig klara av denna diet...jag vill ha något som jag kan hålla på resten av livet.....
  • svartvitabruden

Här kan jag joina Jag vill bara lägga om kosten och röra mig mer Sen lär det hända en hel del för mig

• Melis
    svartvitabruden skrev 2008-12-04 11:08:47 följande:
    Här kan jag joina Jag vill bara lägga om kosten och röra mig mer Sen lär det hända en hel del för mig
    välkommen!
  • svartvitabruden

Tack tack Kommer dock vara försiktig nu för är gravid Fått dock klartecken på att ändra kost och ta bort sötsaker samt röra mig mer men får inte gå till överdrift

• SaraPayam

Jag lägger med in mig här Jag kör efter den vanliga hederliga tillriksmodellen & motion

Jag har hittills gått ner 17 kg & har ca 12 kg kvar. Visst skulle man kunna gå ner lite till efter det, men jag tror att jag kan känna mig nöjd när jag väger 65kg

Jag tränar ca 1 timma på crosstrainern varje dag & sen försöker jag hinna med ca 2 gympass i veckan

• SaraPayam
    svartvitabruden skrev 2008-12-04 11:12:12 följande:
    Tack tack Kommer dock vara försiktig nu för är gravid Fått dock klartecken på att ändra kost och ta bort sötsaker samt röra mig mer men får inte gå till överdrift
    Grattis
  • Melis

Klart, jag startade denna tråden för att vi ska ha en "diet" som man kan hålla på jämt.... Men äter du lite bättre, med normala portioner men skippar det onyttiga...klart man ska unna sig. Sen vet jag att det är väldigt bra för gravida att promenera och röra på sig för då blir födseln lättare....

• Melis
    SaraPayam skrev 2008-12-04 11:14:20 följande:
    Jag lägger med in mig här Jag kör efter den vanliga hederliga tillriksmodellen & motion Jag har hittills gått ner 17 kg & har ca 12 kg kvar. Visst skulle man kunna gå ner lite till efter det, men jag tror att jag kan känna mig nöjd när jag väger 65kg Jag tränar ca 1 timma på crosstrainern varje dag & sen försöker jag hinna med ca 2 gympass i veckan
    Oj vad duktig du är!!! Under hur lång tid har du gått ner 17 kilo?

Jag ställde klockan så jag skulle upp och träna innan frukosten men hade sån huvudvärk som jag sket i det.....
Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..