mamma68 skrev 2008-12-04 08:46:08 följande:
Själv har jag hållit mig till GI-mat sedan 2,5 månad. Har gått ner ca 10 kg och det har verkligen fungerat hur bra som helst. Är aldrig hungrig eftersom jag får äta mycket god mat till varje mål. Har skippat bröd, pasta, ris och potatis. F ö äter jag mycket kyckling, lax, kött - mycket goda sallader och kalla röror. Kan verkligen rekommendera detta. Tack vare att man inte äter bröd så känner man sig inte så "svullen" heller. Mår jättebra av detta. Det bästa med GI måste jag ändå säga är att jag ALDRIG är sugen på något sött. Det här är verkligen helt sant. Blodsockret håller sig konstant lågt och det gör att sötbegäret utebliver helt. Unnar mig mörk choklad några gånger i veckan och försöker ta ett glas vin istället för öl till helgen. Prova - det fungerar bra
Jag måste säga att jag är totalt emot sådanat dieter som GI, Atkins etc. Jag anser så länge man äter vettigt med mindre portioner och att om man unnar så något så får man gå en lite längre runda eller träna lite mer. Jag älskar pasta och potatis därför skulle jag aldrig klara av denna diet...jag vill ha något som jag kan hålla på resten av livet.....