• Melis

Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..

Ja, denna tråd startar jag för alla som vill gå ner i vikt utan att drick pulver eller liknande utan mer lägger fokus på att äta rätt och träna...

Här ska vi kunna stötta varandra, ge tips på träning, tips på mat samt följa upp framstegen...alla är välkommna!!!

• Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..
  • tonårsmorsa

Hej, här hänger jag också på. Har inte så många kilo att bli av med, men behöver ändra mina vanor så att magen slutar bråka. Och i år SKA jag bli bättre på att äta på fasta tider, motionera regelbundet och stressa mindre. Så jag kan nog bli peppad här jag också.

Har idag letat nya recept. www.tasteline.com och www.dinnerbase.com kan rekommenderas för den som letar inspiration. Att göra veckomatsedlar med div. gott gör att man inte trillad dit för alla frestelser lika lätt.

• Prazzen

Dagens motion vart en promenad på 40 minuter i fina snölandskapet.
    Har köpt lite lördagsgodis till ikväll (veckointaget) så idag blir det mys i soffan

• feministbrud
    passionsblomman skrev 2009-01-02 21:27:18 följande:
    Å, innebandy kan ta fram en liten djävul i vem som helst....-)Min somn älskar det och spelar jämt i skolan , fast på skolgården då. Han fick en smäll över munnen i vintras, så två tänder flög ut och fyra blev lösa! Den fläskläppen var det värsta jag sett i den vägen! Men han blev lite hjälte sedan på skolan, för han var bara sex, och killen som råkade sopa till honom gick i 4:an, så det blev en väldig uppståndelse. (stackars 4:e klassaren blev alldeles förtvivlad såklart)Totalt sidospår, men iallafall...
    Jag lovar att hålla hårt i klubban och hålla koll på mina medspelare!
  • passionsblomman
    Ja, det vore ju mindre lyckat om du fic gå hem till din man och bekäna att han beväpnat dig med ett livsfarligt tillhygge, och att motspelarensom kom i vägen nu saknar framtänder...Hi hi!
    feministbrud skrev 2009-01-03 19:00:14 följande:
    Jag lovar att hålla hårt i klubban och hålla koll på mina medspelare!
  • didis

Vid så våldsam sportutövning är det tandskydd som gäller!

Passionsblomman - det var väl sonens mjölktänder som rök hoppas jag?

Idag har varit en helt hopplös (men fantastiskt skön) dag - jag sitter i mysbyxor än och snart skall maken utanför dörren för första gången idag - för att köpa kebab...

Trots all god mat och myckna vin står vågen i alla fall stilla, och man får glädjas åt det lilla!!

• passionsblomman

Yes, mjölktänder var det, det är fortfarande de enda han tapat... så det var ju rätt unge, mitt i eländet, för flera av de andra har hela nya garnityret att visa upp, och det är ju inte kul om de tänderna ryker.

didis skrev 2009-01-03 19:56:18 följande:
    Vid så våldsam sportutövning är det tandskydd som gäller!Passionsblomman - det var väl sonens mjölktänder som rök hoppas jag?Idag har varit en helt hopplös (men fantastiskt skön) dag - jag sitter i mysbyxor än och snart skall maken utanför dörren för första gången idag - för att köpa kebab...Trots all god mat och myckna vin står vågen i alla fall stilla, och man får glädjas åt det lilla!!
  • didis
    passionsblomman skrev 2009-01-03 20:04:23 följande:
    Yes, mjölktänder var det, det är fortfarande de enda han tapat... så det var ju rätt unge, mitt i eländet, för flera av de andra har hela nya garnityret att visa upp, och det är ju inte kul om de tänderna ryker.
    Nej, verkligen inte! Ibland kan man inte göra någon vettig tillfällig lösning utan man får ha protes till man blir 19-20 och kan få implantat. Inget roligt att kyssa första tjejen när man är tonåring och har löständer...
  • passionsblomman

Usch! Jag fick just en flashback av hur hjärtat bultade när vi sprang som galningar till bilen då de ringde från skolan och sa att vi var tvungna att komma och köra vår pojke till tandläkeren...Ahhh Vad mycket man hinner tänka! Jag är så glad att det ändå gick bra!

didis skrev 2009-01-03 20:09:45 följande:
    Nej, verkligen inte! Ibland kan man inte göra någon vettig tillfällig lösning utan man får ha protes till man blir 19-20 och kan få implantat. Inget roligt att kyssa första tjejen när man är tonåring och har löständer...
  • Melis

Jag startade tråden för ett tag sen och sedan dess har det varit ett par dagar som jag vari frisk...först kräksjuka...och nu en svår förkylning....så jag får vänta ett tag till

• passionsblomman

Å.. jag vet PRECIS hur du mår!!! Jag väntar också ut influensan...

...under tiden har jag kapat tråden till att handla om utslagna tänder! ber så mycket om ursäkt!

Melis skrev 2009-01-03 20:41:27 följande:
    Jag startade tråden för ett tag sen och sedan dess har det varit ett par dagar som jag vari frisk...först kräksjuka...och nu en svår förkylning....så jag får vänta ett tag till
Svar på tråden Gå ner 10-15 kg utan någon konstig diet utan det gamla hederliga sättet äta rätt och träna..