• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

    ore - Jag vet PRECIS hur det är. De två gånger jag testat plus har jag haft en magkänsla och pga den klarat av att vänta till efter bim, de övriga gångerna jag testat (de är måååånga), har jag testat alldeles för tidigt och dessutom någonstans vetat att det inte skulle bli plus, men ändå inte klarat av att låta bli.
    För mig är det nog det tydligaste symptomet: Jag klarar av att vänta med test.

  • viktualia
    Ore skrev 2008-12-29 16:01:59 följande:
    Tack för att ni låter mig vara ego, och för att ni muntrar upp mig. Det fungerar, ska ni veta... Inser att jag var dum som inte startade datorn när jag låg i soffan och deppade...
    Det är ju PRECIS det som den här tråden finns till för!! Alltså; välkommen med deppinlägg!!!
  • muggles

    Ore: låter lite jobbigt med alla tankar kring träning/graviditet men som koko säger så får du gärna ösa ur dig här! Man FÅR vara deppig även om man "bara" har försökt 3 ggr (det var jag också ). Jag hade många runt mig som lyckades på 2-3 ggr och jag tog det som "standard" och när det inte lyckades för oss på 3 ggr så föll jag ner i depphålet. Men då på den tiden hade ingen här försökt så länge som nu och ingen av oss hade nog koll på hur mkt som kan gå fel, så i dagens läge kanske det skulle dröjt lite längre innan jag deppade ihop. Men även om ni inte lyckats på 3 ggr så kan det ju ta på 5:e försöket (tex) och det är ju fortfarande under medel! Försök fortsätta ditt liv så som du vill leva det så att du inte i efterhand kommer på att "det och det kunde jag ju ha gjort under tiden".

    Vickan: jag tycker ditt resonemang låter väldigt likt mitt eget, kloka tankar. Just nu resonerar jag fram och tillbaka kring ev syskon, i liknande tankegångar... (fast ändå inte helt lika såklart eftersom vi redan har ett barn)

    MrsB: hur har det gått, nya rön?

    Nenne: hur gick det, kom tanten ngn gång???

    Jag har varit runt och jagat skidställ idag. Typiskt nog när man har pengar och vill ha ngt så hittar man inte det man vill ha. Allt är bara svart och rött tycker jag, en klassisk kombo men ganska tråkig.

  • start september

    God fortsättning alla!

    Sicken juklapp Koko fick! Stort grattis - jättekul!

    Och vilket elände som drabbat så många av oss på olika vis. Stora kramar till alla som behöver, livet innebär svängar upp och ner och ibland känns det mest som ner. Men ofta blir det mer upp sedan igen... Lite klicheartat, men har tröstat mig när det varit som djupast ibland också.

    Mrs B, bra att ni äntligen får er utredning. Stackars lille Malte.

    Angående progesteron: Jag har fått det i samband med upprepade missfall. Det är inga tabletter, utan vagiatorer (annat märke än Crinone, men troligen samma effekt). Det finns läkare som skriver ut, både Sophiahemmet och den gyn jag varit hos har gjortdet utan någon större utredning.

  • Fru E

    God Kvall!

    Har makens dator som har engelskt tangetntbord (vet inte hur man staller om....) sa ni far lasa utan de 3 sista bokstaverna i alfabetet

    Biljetterna till nyarsresan ar salda och vi kunde ha lagt ut ett hogre pris mot vad vi betalt eftersom det var manga som ville ha dem. Men skont att fa tillbaka det mesta av pengarna da vi inte kan utnyttja resan. For den lilla tjejen som blev forkyld ar det inte bra de fick aka in till sjukhuset idag och suga ut slem pa stackarn men nu ar de hemma igen med isolering igen trist men nodvandigt.

    Julen har annars varit lugn med massa mat och trevligt sallskap . Har de tre senaste dagarna gosat med brorsbarnen 3 och 1 ar gamla, mysigt!

    Jag bidrar nog inte till nagot plus 2008 verkar det som......har borjat spotta lite lite idag sa tanten kommer val snart, ca dag 26 idag. Trist men far forsoka ta nya tag och muntra upp oss. Onskar snart att jag pa ett satt inte berattat for de narmsta tjejerna att vi forsoker eftersom man vet att de haller koll pa en nar vi ses, aven om de inte fragar rent sa vet man att de undrar. Kanns som om det okar "pressen" pa oss pa nat dumt satt. Men forsoker sla bort det och tanka att de stodjer oss istallet vilket de absolut gor.

    Tack for en valdigt trevlig tradtraff idag!!!!
    Roligt att traffa nagra IRL, blir pa nagot satt mer "riktigt" och personligt nar man har ett ansikte pa er
    Piff & Puff var riktiga charmtroll liksom Sweetans dotter. Tinga med make bor jattefint med lagom nara till allt.

    Mrs B-hur har det gatt???

    Nenne-kom tanten?????

    Ore-klart du ska nojja har i traden, det ar det den ar till for . Nar vi forsokt i 3 mander var jag relativt lugn fortfarande aven om jag hoppades att vi skulle bli gravida snabbt men nu ar det lite varre.....

  • Fru E

    Ore-om du blir lugnare av det kanske du ska testa och riskera ett trakigt minus sa du kan slappna av resten av manaden....

    september-ahh da ska jag nog fraga gyn om det nar han ringer om det kan forbattra chanserna

  • Vännerfan

    Önskar er God fortsättning även jag!

    Stort grattis Koko! Vad roligt och häftigt att det tog sig au naturell den här gången!

    Och tack Cicci för igår! Alltid trevligt.

    Annars var det ju mycket tråkigt som hänt här. Stackars Malte, och stackars lilla bebisen som blev smittad och stackars Lappis som råkade ut för ännu mer jävulskap... Kram till alla andra också som behöver och vill ta emot en!!

    Firade jul hos föräldrarna, vilket innebär att nästa år blir vi kvar här nere (kör varannat år). Hurra för det!! Ska nog inte skriva utförligare om det än så, varför lägga energi på sånt som inte gör en glad... Eller jo en sak måste jag berätta. Min farmor 80++, som var gift med min farfar i alla år tills han gick bort för 3 år sen, har "skaffat sig en vän"! Jag tror jag fångade upp min haka innan den trillade alltför långt ner, men jag blev rätt paff och det känns ärligt talat jättekonstigt. Men samtidigt är jag ju glad att hon inte behöver vara ensam så mycket nu för jag tycker jättmycket om min farmor. Det är bara det att det var lite oväntat. Inte för att hon inte skulle kunna charma någon för det kan hon absolut för hon har koll på allt som senaste modet etc. och har ju inga krämpor alls, men för att hon är min farmor!! Som tur är så har mannen i fråga också en vuxen son och barnbarn så att det inte kommer bli aktuellt att han t.ex. ska vara med oss och fira jul, för det hade känts helknepigt.

    Nåja, nog om det. Ska nog joina maken i bingen med en tiramisu nu! På återhörande!

  • nennesjuttioåtta

    god fortsättning!
    Vilken skitjul det verkar ha varit på många håll! Inte lite heller. GROOUUMMMMPFFFFFFFFFFFF!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas att Malte får en diagnos snart så att ni vet vad ni ska slåss emot (reflux låter väl troligt?!?) och att Lappis har en skön semester i alperna utan några konstiga mensvärkar och annat skumt (vad fan kan det ha varit??)... Stackars EAs kompisbarn som blev sjuk också, vad tänkte han med som kom förkyld?!?!?
    What else... Ore! Skri av dig! Här finns ingen gräns för när man får börja grubbla och känna oro. Vi har alla varit där (nåja, de flesta iaf, ) i början och klart man vill och tror att det ska funka direkt (om man nu inte har något som man vet kan försvåra det). För de allra, allra flest gör det ju det till slut!

    Koko
    Grattis än en gång! Gned du någon annanstans med bidrottningsgeleburken än jag gjorde....? Helt otroligt och vad skönt att du slapp börja noja dig för hur ni skulle göra med eskimåen. Skicka Crinonen hitåt!

    ***************

    Känner mig manad att meddela vad som hänt. OM jag säger så här: om tanten inte kommit så hade jag nog loggat in tidigare... Men tyvärr kom kärringjäveln på julaftons morgon i ett rött paket. Men eftersom jag kör med menskopp så bled det utan vita snören(frå tampongen, om ingen hönger med min dåliga humor).

    Fuck. Jag är så jävla less på det här så jag tror jag smäller av. Varför funkar det inte???? Jag orkar inte ens bli förbannad. Men nu har det vänt från att jag deppat ihop till att det senaste månaderna är maken som inte orkar och någon av oss måste vara stark. Jag gör mitt bästa. Men det är inte kul. Inte känns det mycket bättre av att några här är "redan" på barn 2 (eller 3), för det blir sånt bevis på att det här har tagit overkligt lång tid. Maken och jag har iaf bestämt oss för att köra de här två försöken vi har kvar av inseminationer för fallet efter misslyckade ivfer blir nog högre och vi vill utnyttja alla försök vi kan få. Även om det drar ut än mer på tiden. Whatever. Tror att syrran är gravid igen också. Men nu orkar jag inte ens bli avundsjuk längre. Bara bitter på min kropp som sviker mig hela tiden och inte fungerar normalt. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

    Sorry, depp och gråt... Hoppas på ett bättre 2009 men det kommer inte att hända då heller. Det känner jag på mig. Jävla skitpisskukmögligostbajsröv.

    tur att ni finns!

  • nennesjuttioåtta

    Vänner
    vad härligt ändå att din farmor hittat kärleken igen! Förstår att det känns konstigt, min mormor hade en ny karl (helt öppet)trots att hon bodde ihop med min morfar. Sen när hon dog skaffade min morfar en ny fjälla när han var runt 80. Egentligen helt sjukt (gamla människor kramas väl inte ens?? ) men på något vis hoppfullt, gulligt och ännu en orsak till oro för hjärtinfarkt av oss anhöriga ...

  • nennesjuttioåtta

    förutom det så är vi förkylda som attan här. Så går det när man pussar på barn! Jäklar, vi hade ju helamin familj här med syskonbarn och svågrar. Barnen (3½ och 7 år) höll igång från morgon till sen kväll. Att de orkar!!! Vi gjorde det inte utan stödsov någon timme...

    Och nu snörvlar vi, nyser och har snorpapper uppstoppade i näsborrarna. Mycket sexigt...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!