• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Sockerråttan

    BrudSommar2006 - Jag har också försökt dra ner på kolhydrater, jag har jättesvårt för det, jag är en riktig kolhydratsjunkie...
    Älskar bröd, pasta, god potatis och det mesta med socker i

  • Lapinette

    Jag tänkte köpa lite saker till vårt nyinredda kontor så som tavelramar (har förstora foton), pläd till gästsängen och kuddar (om jag hittar för jag går mest och klämmer på dem). Annars så vill jag ha något snyggt som jag kan ha på mig på alla julbord som nalkas och en snygg topp till nyår.

  • Lapinette

    Men som sagt, är så jäkla kräsen numera att jag oftast kommer hem tomhänt... men ramar blir det åtminstone.

  • viktualia

    Pling!

    Bantning - BS - jag knäckte 24 kg på 7 månader. Allt är möjligt!

    Lappis - grattis och hoppas att min kära hemstad kan få ge goda vibbar... jag tänker på dig när jag åker förbi kliniken... den stora vägen i närheten är en av vägarna till och från mina föräldrar...

  • BrudSommar2006

    Hej Sockerråttan! Jag har ju faktiskt inte försökt dra ner på kolhydrater någon gång, jag bara inbillar mig att det är svårt!

    Vickan, jag vill ju helst inte vänta sju månader med att bli gravid, jag vill ju börja försöka typ nu... Tänkte förra graviditeten att man kan ju fortsätta äta nyttigt även fast man är gravid men det höll ju inte särskilt länge, så fort jag började må riktigt illa så var det bara McDonalds och pizza som gick, hm.

  • viktualia

    Men BS - är det inte bättre att ta hand om dig själv först?? Se till att din kropp och du mår bra, innan du ger dig på en ny graviditet? Även om du börjar bli till åren (i barnskaffarsammanhang) så är det väl något säkrare att få barn nr 2 i högre åldrar än nr 1 - eller har jag helt fel?!?!?!

    Hur som - jag tycker att du borde sköta om DIG och se till att DU mår bra först!!! *kramar om*

  • kängu

    Hej Sockerråttan!
    Trevligt med en till "smygis"!!

    BS: Tyckte det var lite jobbigt i början när jag drog ner på kolhydrater, men sen gick det av bara farten. Man blir liksom inte sugen på det efter ett tag. Men nu är jag fast i kolhydratträsket igen

    ÅÅÅh shopping HAR varit min stora last, dock har jag bättrat mig. Har just nu mina ögon på en kofta från Bondelid men tvekar lite. Som student har man inte fett med pengar precis även om min man som tur är jobbar! Men jag vill verkligen ha den... Kanske ska önska mig den i julklapp?

    Jag har researchat lite på nätet och verkar nog som att det är "falsk" ichias jag har. Väntar lite med doktorbesök tror jag, ska se hur det artar sig. Tänkte gå och simma en sväng imorgon, blev peppad av allt träningssnack här tidigare idag!

  • BrudSommar2006

    Vickan, vi skulle gärna vilja att Iris inte var mer än två när vi får tvåan så att det inte blir för långt mellan barnen. Vi har båda fyra år mellan oss och våra småsyskon och känner båda att det är för mycket och vi har aldrig haft någon bra kontakt med dem. Visst, då kommer väl någon och säger att det inte är säkert att de får bra kontakt i alla fall eller att de har långt mellan sig och sina sykon och har jättebra kontakt men det är så vi känner i alla fall. Sedan tror jag faktiskt att missfallsrisken ökar med ålder även med tvåan. Sedan vill vi ha småbarnsåren överstökade, vi vill inte ha åtta år med sömnlösa nätter när vi kan klara av dem på fyra. Till sist så är det ju inte säkert att jag får någon ordning på vikten så snabbt, jag kanske upptäcker att jag är i samma sits om sex månader och har slösat bort tid. Dessutom känns det trist att gå ner bara för att bli gravid och gå upp allt, hellre får jag graviditeten överstökad och sedan har jag resten av livet på mig att ta hand om mig. Så känner jag i alla fall.

  • Sockerråttan

    kängu - har du någon länkt till koftan? Att önska sig i julklapp är ju en superbra idé.

    Själv ska jag bara försöka köpa julklappar nu

  • viktualia

    BS - jaa man måste ju landa i sin egen insikt och egna beslut. Själv är jag hemskt tacksam över att jag lyckades hitta motivation till att ta hand om mig själv först. Jag skonade ju min kropp från stora påfrestningar när jag bantade bort en stor del av min (men inte all) övervikt.

    Men jag som varit på den "andra" sidan vet att det är med viktminskning inte är nåt lätt projekt... så om du tror att din kropp står pall för både graviditet och övervikt samtidigt är det givet att du ska gå på din linje!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!