• viktualia

    Ännu en tur med barnkarusellen

    Hej alla barnkarusellsåkare!

    Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

  • Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

    Ge inte upp ang jobbet ännu! Förmodligen har de mycket att göra efter semestrarna och ibland tar det lite tid.

    Och bestämmer du dig för festen så tycker jag absolut att du ska unna dig ett gott vin! Det finns inget som gravida och ammande är så avundsjuk på som ett gott glas vin...

    Skoj med New York! Jag älskar verkligen den staden! Vi ska oxå till USA i den vevan (om mitt öra tål det) men tyvärr blir det ingen sväng över NY den här gången...

  • nennesjuttioåtta
    nennesjuttioåtta skrev 2008-08-26 12:38:44 följande:
    Amja, jag tror tametusan att jag ska köpa det där amaronevinet och njuuuuuuutaaaaaaaa och sitta i ett tunt halternecklinne med min free-bra under så att mina tuttar ser tokfasta och stunsiga ut, prata om kommande New York-tripp och vår resa över nyår till Ecuador och Galapagos (maken börjar mjukna - ja, inte överallt ), prata om vilka långa sovmorgnar jag tar varje dag och vad mycket pengar man får över när man är dinkis och att jag och maken ligger sked och gosar varje minut när han är hemma. MOOOAHAHAHAHAHAHAHH!
    Fast om jag skulle göra så så är jag ju inte mycket bättre själv... *funderar* De kanske saknar det livet jättemycket själva och vill inte höra hur "enkelt" livet är för oss andra (helt ofattbart men det kan ju vara så)
  • nennesjuttioåtta

    Izzie
    *viftar förföriskt* Blir du bländad? Va? VA?

  • Lapinette

    nenne - din stackare! Att ligga under deppmanteln och gråta ut är skönt och det behövs men attans vad jobbigt och gå på fest med en massa nyblivna mammor. Själv har jag den delen överstökad för flera år sedan, jag är ju lite sen av mig. Och just då, när mina väninnor fick sina första barn, var jag inte alls avis. Nej, nej, då for jag omkring bak på en Kawasaki på Palermos gator om nätterna istället .

    Skit att det ska ta så lång tid att få en tid hos en läkare i dina avkrokar. Har du provat att ringa/gå någon annanstans?

  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2008-08-26 12:38:44 följande:
    Amja, jag tror tametusan att jag ska köpa det där amaronevinet och njuuuuuuutaaaaaaaa och sitta i ett tunt halternecklinne med min free-bra under så att mina tuttar ser tokfasta och stunsiga ut, prata om kommande New York-tripp och vår resa över nyår till Ecuador och Galapagos (maken börjar mjukna - ja, inte överallt ), prata om vilka långa sovmorgnar jag tar varje dag och vad mycket pengar man får över när man är dinkis och att jag och maken ligger sked och gosar varje minut när han är hemma. MOOOAHAHAHAHAHAHAHH!
    Tycker du ska göra PRECIS det - om du känner för det den dagen! Framförallt dricka det goda vinet.
    Är det så att dessa kompisar dessutom brukar tala lysiskt om hur det är att ha bebisar osv så tveka inte en sekund. Det är ju inte så att de inte har valt att få barn och gå ner sig i vällingträsket ...

    Åh du ska ju till New York - lyckliga du!!! Får jag följa med i resväskan?
  • nennesjuttioåtta

    lappis
    hihihi *picture in my head* Ja, för några år sen när några två av dem fick barn var det ju enbart kul och häftigt men inget som gjorde mig avundsjuk på långa vägar! Och då hade jag ändå ingen cool italienare på mc utan en trött Ford med en fjunig mas.

    AM
    vill du ligga i locket eller i beautiboxen?

  • Piggelin1

    Grattis Moa på ettårsdagen!!
    Håller med dig helt & fullt AM, klart att det är mamman & hennes prestation som ska firas - åtminstone den allra första födelsedagen, då har de små liven ändå ingen riktig koll

    Pirr - vad KUL! Vad sägs om att ses vid 13-tiden, så har Amanda hunnit få i sig lite lunch. Hmmm, plats... Vasaplatsen, kan det vara ngt, så ser vi vart vi går efter det?
    Minns inte om jag har ditt mobilnummer sparat - nej, nu kollade jag, det har jag tyvärr inte.

  • nennesjuttioåtta

    Lappis
    fast det spelar ingen roll om jag ringer någon annan, det är ju ändå samme karl som gör inseminationen. I så fall ska vi ju ringa något annat län och göra det privat men vad är kön på det?!?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen