• _elin_

    någon med erfarenhet av viktklubben?

    precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

    Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

    många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

  • Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • Skottdagen2008

    njo, jag har lyckats gå ner dryga 3 kg totalt på 6 veckor så jag håller mitt "schema" i alla fall, dvs 0,5 kg per vecka så det känns ju bra. Få se som sagt vad måndagens vägning säger.

  • miapias

    tjena i går åt jag en blandsallad från en pizzeria..hur fanken ska man räkna ut det??..man vet ju inte riktigt vad allt väger..så man får höfta till lite

  • 16 aug

    aahhh idag vill familjen ha pizza.. hua Får a en sallad... men jag skulle vilja ha en kebabtallrik. GAAHHH

  • MSW

    Åt smörgåstårta i torsdags, var på 25+50 års kalas igår och 95 års kalas idag.. Behöver jag säga att jag är rädd för vägningen imorn?? Har iofs försökt balanserat de dagarna jag visste jag skulle äta mycket.. Men jag vågar verkligen tro på nått neråt.. Men hoppet är juh det sista som överger människan...

  • Skottdagen2008

    Har fyllt i så gott jag kunant idag, men det var inte över gränsen. Kan bero påa tt jag inte fick en ordentlig lunch utan bara en ägg och kaviarmacka.

  • viktualia

    Tjoho!

    Tillbaka hemma efter en helg med god mat, åt bland annat en njutningsfull trerätters på en trevlig italiensk restaurang i Sthlm igår, drack en massa vin och goda drinkar. MEN jag hade tränat innan och det dämpar ju risken att paja viktprojektet.

    Så dagar med mycket firande, smörgåstårtor och annat farligt: ta en extra promenad eller en joggingtur eller träna på något annat sätt - så blir "syndandet" inte lika "farligt"!

  • Skottdagen2008

    Välkommen tillbaka Viktualia. ja, man måste få njuta då och då annars har man ju ingen "kraft" att orka med de andra dagarna

  • viktualia

    Fniss... tillägg till mitt inlägg: nästa helg firar maken och jag 1 årig bröllopsdag och då ska vi på gourmetweekend med 7 rätters avsmakningsmeny med tillhörande vinpaket... ha ha ha.. och helgen efter ska vi till mina svärföräldrar - svärmor är DUKTIG på att använda äkta vispgrädde i maten... *fnissar*

    Helger och bantning är SÅÅÅÅÅÅ svårt i min värld...

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?