Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Hallojsan alla valborgare. *gäsp* Är trött idag. Händer inte så mycket just nu. Eller närmare sagt att det händer en massa. Alla dagar fram till bröllopet kommer att vara fullsmockade. Han jobbar hela dagar och jag jobbar hela dagar. Så det blir hårdplanerning på kvällarna och långt in på natten så man är mer död än levande på morgonen. Fick en kalldusch för några dagar sedan. Har efter många om och med fått iordning bordsplaceringen och är lite mer tunnhårig nu.
och så kommer kallduschen. Två kan inte komma... hade det varit så att de suttit bra til så hade det bara varit till att flytta upp alla ett steg men då blir det ett halvt bord ledigt och det ser knasigt ut. På något sätt skall vi nog få ordning på det men vad vi blev deppade för det var inte lätt att få ihopa det där jä-ra placeringen.
Hur har ni själva haft det? Är ni helt klara med placeringen? Festprogrammet är inte klart än på grund av bordplaceringen. Ordningen på presentationen av gästerna kommer ännu en gång få ändra plats. Förbaskade ...... Bläh. *suck* Luften kommer snart att gå ur oss. Vi orkar inte ändra än en gång. *skrattar* Och snacka om stressfinnar.
Vi båda har lite här och där. Vill att allt blir klart så vi kan slappna av. Herre gud. Bara 19 dagar kvar. Och hippad har man ännu inte blivit. MIsstänker starkt att mina kollegor på jobbet är med på en hörna av hippan. Har misstankar om det. Nej nu skall jag sluta och planeringen fortsätter hemma.
WhiteBride: Jag höll också på att bli gråhårig av bordsplaceringen, men nu har jag lyckats få ihop den och festprogrammen är färdiga.
Fick en trevlig överraskning idag och det var att cateringen har köpt in linneservetter så det blir det istället för dunilin, mycket lyxigare! :)
Blev hippad i helgen av mina föräldrar och systrar med familjer. Det var kombinerad möhippa och svensexa. Hade femkamp med bowling, lasergame, innebandy, basket och en ordlek. Svensexan vann alla idrottsgrenar... Men vi kämpade på bra i alla fall, har fortfarande rejäl träningsvärk! På kvällen åt vi god mat, drack vin och pratade. Det var en ganska lugn hippa men rolig!
Det blir nog värre till helgen då jag tror tjejkompisarna slår till... huga!
Hejsan! Här sitter en lycklig Eva...allt känns så bra...var och provade rubb och stubb idag på brudaffären idag där jag ska hyra underkjol och cape. Hade tagit med mig en jobbarkompis som smakråd som också ska gå på bröllopet och först när jag var helt färdig fick hon se mig...och hon började gråta...av lycka förstås...det kändes kanon! Ja, inte att jag fick henne att gråta men över att hon tyckte allting var kanon och perfekt...
Var sen iväg och gjorde slutbeställningen hos min underbara florist sen var jag iväg till Make-up artisten och bestämde tid för prov make där...ja, nu känns allting bra!!!
Fattar ní att vi snart gifter oss...helt otroligt...tyckte att det aldrig skulle bli dax för oss men nu är det bara..19 dagar kvar!!!!
Jag har också fått göra ändringar i min bordsplacering som ju varit klar länge men nu är jag klar....bara det inte händer något mer nu=återbud!
Kram EVA
Vi kommer att gå in till "brudkör ur Lohengrin" av R Wagner och ut blir det "Bouree från Water Music" av GF Händel.
Vår solist kommer att sjunga "Somewhere från West Side Story och "I just can't stop loving you" av Michael Jackson.
Som brudvals kommer vi troligen ha "Cherish" med Kool and the Gang...efter mycket välande hit och dit.
Hur ser det ut för Er andra?
Vi kommer också att spela cd skivor efter festen när det är dax för klackarna i taket!
En kul grej som vi kommer att ha är 2 präster. Den ena är en kompis till mig som ska bli präst och ska få öva på mig. Sen kommer ju vår vigsel att bli på både svenska och engelska varav mina frågor och svar blir på svenska och Nates blir som sagt på engelska.
Guuuuu' vad jag vill att det ska bli Valborg NUUUUUU!!!!!!!!!
Kram till Er alla från mig i Norrtälje.
Vi har inte heller placeringen klar. Vi trodde att vi hade det under kontroll, men när vi var i festlokalen insåg vi att borden inte rymdes som vi tänkt. Så vi ska ha ett U-bord istället för ett E-bord, och då måste ju de som skulle ha suttit på den mittersta "tungan" flyttas och blandas med de på de andra två "tungorna"... Jobbigt det där...
Hej på er! Placeringen ja... Vi gjorde ju klart den för några veckor sedan, och sen så blev det ju en del bortfall och några tillkommande, så i helgen skall vi sätta oss en andra gång och göra om alltihop... Fasen, man vill ju att alla skall ha så roligt som möjligt! Gick igenom ekonomin igår, det är en dyster historia... Det har gått så rackarns mycket pengar! Men om vi räknat rätt, så skall allt gå ihop, på håret, men det går.
>Gucci, så du får dubbla hippor...? Vilken lyx! Jag har ju renad haft min, och min blivandes något fantasilösa vänner planerar svensexa lördagen innan bröllopet. Jag anar att det blir rätt så rejält mycket tuffare tag än på min hippa, jag har hört rykten om en trehjuling...:-O
18 dagar kvar, det går framåt...!
Zandrisen: Jag får nog tom tredubbla hippor! :-O Först den som redan har varit (min familj), sen kommer med största sannolikhet mina tjejkompisar att kidnappa mig på lördag och sedan kommer nog mina arbetskamrater hitta på något med mig, fast kanske lite enklare, middag eller så.
Så det blir hårt nu fram till bröllopet!
Gud vad avis jag blir. Så alla har blivit hippade utom jag? Jag vill med bli hippad. Hoppas för allvärlden att det inte blir denna veckan. Min sambo kommer att jobba extra denna veckan, tot 53 h och jag jobbar med över denna veckan så vi kommer att vara helt döa till helgen. Hoppas då att de först kommer på lördagen och inte på fredagen på jobbet.
Vi skall ha "Brudkör ur Lohengrin" av Richard Wagner till ingång och utgång "Bröllopsmarsch ur En midsommarnattsdröm" av Felix Mendelssohn. Sen ska vi ha flöjtsolist som framför "Mio min Mio" innan vigseln och en pianosolist som framföra "The Rose" innan utmarsch. Det ska bli helt underbart.
Jag misstänker starkt att min hippa blir på lördag.
Min sambo däremot är lite deppad och tror inte att han får någon svensexa. Hans bröder kommer inte hit förrän kvällen innan bröllopet, och att fixa något då är ju kanske inte så smart... Jag har pratat lite med hans kompisar här och frågat om de kan tänka sig att fixa något nu när inte hans bröder kan... men jag vet inte om de får ändan ur vagnen.
Synd för sambon, jag tror faktiskt han blir jättebesviken om det inte blir något.
Umebruden: Vad skönt att det inte bara är jag kvar. Tycker att det är tråkigt att ingen fixar en sexa för din blivande. Han borde med få det. Har du pratat med hans bröder om de verkligen inte har fixat någon sexa åt honom?
WhiteBride:
Nej, jag tror inte de kan. Vi bor i Umeå och de bor i Oslo, respektive Göteborg... båda kommer hit fredag kväll, sent. Så det är nog uteslutet att de ordnar något, tyvärr.
Jag tror att hans kompisar här (han har många och flera riktigt nära vänner här) trodde att hans bröder skulle ordna det och därför har de inte planerat något. När jag pratade med hans bästa kompis här sa han att han skulle försöka fixa något, men det lät inte säkert.
Jag sa att jag tyckte att det viktigaste var att de ordnade NÅGOT, inte att det är stort eller dyrt. Jag tror att min blivande skulle bli glad bara för en omgång lazerdome och en fest...
Tycker dock att det är lite märkligt att inget hänt med tanke på att han har många kompisar både på fritiden och på jobbet. Endast två av dem ska komma på bröllopsfesten iofs, men de två kan väl ordna något i alla fall?
*Besviken å sambons vägnar*
Umebruden: Det tycker jag med. Även de inte alla kommer så borde de fixa med hippa. Tycker att det är dålig stil. Det är klart att man blir besviken. Det händer bara en gång (förhoppningsvis) att man gifter sig och får då inte tillbaka sexan som den skulle varit. Jag hoppas verkligen för din sambos skull att de fixar något roligt åt honom så han känner att han med blivit sexad. Jag håller verkligen tummarna för din sambo att de drar ut honom på en röjar fest enbart för honom för den kommer som sagt inte tillbaka.
Ojdå, insåg just att eftersom min hippa mest troligt blir på lördag kommer jag inte vara i så fin form på söndag, och då ska vi träffa prästen för vigselsamtal 12.30...
Hmm. Blir att dricka mycket vatten och sen får jag väl säga som det är i fall han märker att jag inte är på topp...
*skrattar* OJ OJ OJ Inte skoj om du är fylledåligt när ni pratar med prästen. Hoppas verkligen att du får i dig mycket vatten inte bara efter men även innan och under hippan. Hållar jag detta så blir jag bara lite slö och slapp nästa dag. Dricker inte ofta men när det blir så är det rejält och då ser jag till att ha vatten till hands hela tiden.