Antal partners?
Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.
Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.
Vill bara påminna om att ordet sexism betyder könsdiskriminering.
NU!!!! ska jag gå och lägga mig. :D
Petra
Jag tror att du har helt fel om sexism, Marianne!
Sexism är nämligen fördomar om sex som finns i vårt samhälle för att de som är mäktiga tjänar på det. P0rrindustrin, glasstillverkare, manliga universitetsprofessorer... alla har de något att tjäna på att kommersialisera sex och göra kvinnan till den Andra, ett objekt.
Och de som springer deras ärenden är de som vill förbjuda och moralisera. Vilka känlor är det t ex p0rrindustrin spelar på? Det förbjudna! Varför heter stripklubbar "Tabu", t ex? Det är eftersom sex kantas av mystik, hemligheter och förbud som det kan exploateras, eftersom förbudet ger det "kittlingen".
Tänk hur det skulle vara om sex bara erkändes som en okomplicerad sak, en kul grej som man gör när man vill, bara för att man vill, och inget man måste vara på ett särskilt sätt för att ha, eftersom det är alldeles gratis och tillgängöigt för alla. Man BEHÖVER inga 6leksaker, vigselringar, häftiga underkläder eller sexråd ur aftonbladet. Total frigörelse! Vad skulle hända då? Ingen skulle längre köpa tidningar med "SVENSKA FOLKETS BÄSTE SEXSTÄLLNINGAR" på framsidan, ingen skulle gå på att köpa en magnum för att reklamen spelade på sex, ingen skulle tro att hon eller han behövde speciella kläder eller kroppar för att ha tillgång till sex. Sexismen skulle försvinna, efterom dess fiende inte är moralismen utan fria människor med självförtroende.
Synd att Marianne A försvunnit från tråden för jag skulle gärna vilja veta hur hon resonerar kring följande citat:
"Jag har nått mitt mål. Jag har lyckats med det jag ville med mina inlägg. Jag har lyckats att få människor med dåligt självsförtroende att hänga ut sig själva, att avslöja sina fördomar genom att till varje pris försvara sitt sätt att se på sex. De flesta har reagerat med sitt samvete istället för med förnuftet och känsla."
Que???? Skulle gärna vilja se en motivering till hennes slutsatser, för jag förstår inte hur man kan läsa in så mycket av så lite.....
Var målet att identifiera personer med dåligt självförtroende? Att de skulle hänga ut sig själva? Eller var det att dessa personer skulle skämmas för nåt (antal partners antar jag)?
Jag får känslan att det är Marianne som inte riktigt reagerat med förnuftet...Och snacka om att på något sätt ta åt sig äran för nåt som bara man själv ser. Men det är ju kul att Marianne känner sig lyckad.
Jösses.....Jag hoppas hennes inlägg var menat som ett skämt...Och i så fall gick jag på det totalt - damn!!
Marianne: Har hållit mig undan från den här tråden men kan inte hålla mig längre. Över 40 men debatterar som en tioåring!!!
Att påstå att folk har dåligt självförtroende och därför tar illa vid sig är ett argument man enbart tar till när övriga argument tryter, ledsen att säga det.
Det är ungefär på samma nivå som om jag skulle påstå att du har dåligt självförtroende och är avundsjuk för att du inte har fått nuppa så mycket som en del av oss andra.
Du inser nivån va...
Må hända att du Marianne A dragit dig ur denna debatt, men jag är säker på att du tittar in här för att vidare följa oss med dåligt självförtroende debattera vidare och hänga ut våra sexliv. *ironi*
Och må hända att vi/jag har dåligt självförtroende, men vad ger dig rätten att trampa på och se ner på mig/oss i så fall?
Så mycket för kristendom och att tro på gud, när man inte ens kan respektera sina medmänniskor. Tror knappast att gud tycker att DET är ok eller på något sätt befogat.
Eftersom jag är uppfostrad att inte skämmas över mig själv eller min sexualitet är jag av naturen öppen och skäms inte att prata om antalet sexpartners, eller "hänga ut" mitt sexliv som du kallar det, speciellt inte i ett forum där ingen vet vem jag är.
Jag måste säga att jag blir ledsen över och tycker det är tragiskt att det fortfarande finns kvinnor som ser ner på andra kvinnor, kallar dem horor och det de gör för horeri. Tragiskt att vi inte kommit längre i utvecklingen än att traggla vidare och överföra värderingar om kvinnans sexualitet som något fult och smutsigt.
Det är såna värderingar som blir till osynliga normer när en kvinna får "stå sitt kast" när hon blir våldtagen, och får "skylla sig själv" eftersom hon hade si och så många sexpartners innan osv osv osv...Det är därför så få kvinnor blir trodda i rätten och så få fall överhuvudtaget får gå vidare till utredning.
H2O, jag tror förklaringen finns i det enkla ordet: projicering.
Petra
sinefa, ditt sista stycke kan man inte understryka nog mycket. Väl talat!
Petra
svar till antal partners
Jag tycker synd om dig. Det måste vara jobbigt att känna att den tjej du älskar har gett sig till så många andra..
Men en del tjejer och killar med för den delaravskiljer sex från kärlek.
Men ni kanske kan prata om det
Jag har haft 3 och inte kommer det bli fler heller eftersom jag har träffat den rätta nu..
Vad spelar det för roll om hon har haft många sexuella relationer innan hon träffade dig? Huvudsaken är väl att ni tycker om varandra.
Det finns inget som heter lagom i dessa sammanhang, det finns ingen norm för hur många man ska ha sex med för att det ska vara normalt.
Varför är det så tabu att tycka om s*x?
Många anser att man inte bör gå i säng så lättvindligt, men om man VILL ha mycket s*x då? Måste man vara hänvisad til att ha s*x med sig själv, bara för att man inte har ngt förhållande. Det viktiga här är väl att göra det man själv VILL, se till att inte den andre blir sårad utan vet vad som gäller och framförallt praktisera SAFE S*X
Själv hade jag under en 10-årsperiod ca 18 partners (alltså 1,8 st/år)innan jag träffade min m2b,hur många han haft före mig har jag inte en aning om - och det intresserar mig inte heller.
Nu är det HAN & JAG och vår KÄRLEK
Jag lever efter devisen: "practise makes perfekt" att man helt enkelt lär känna sig själv och sin sexualitet ju fler man haft. Så länge det känns bra för en själv skall bara ta för sig och testa sig fram, tycker jag. Det ser jag bara som ett plus.
"Practice makes perfect?". Jag tycker det beror på...
För min del (och jag är inte pryd) tycker jag att det bara stämmer om man faktiskt har en relation med personen i fråga. Jag menar, hur många av er är helt avslappnade och frisläppta första gången man har sex med en person (one night stands som man inte känner)? Inte jag i alla fall.
Experimenterandet, och utvecklandet av sexualiteten kommer för mig då jag känner killen tillräckligt att jag kan känna av hans reaktioner. Behöver inte vara en lång relation, men mer än en gång i alla fall. Så jag tror inte att man utvecklas mycket sexuellt på one night stands.
Jag är 29 och mina tjejkompisar som träffar nya killar i väldigt ofta, är faktiskt kompisar som har ett stort behov av bekräftelse. Det rör sig långt ifrån alla gånger om att man bara har en stor aptit på sex.
Nu säger jag inte att det inte finns de som faktiskt vill träffa nya killar ofta för sex och som kan släppa loss och ge sig hän med främlingar. Men jag tror att de är rätt få.
Nicke_25, om siffran oroar dig så fråga din tjej! Men döm henne inte efter siffran, man blir ingen dålig människa för att man haft sex med många.
jag har bara haft en sexpartner... och honom är jag gift med nu :D
han var 16 och jag 18 när vi möttes... nu är vi 24 och 26.
Vi har det mkt trevligt i sängen, och jag tror inte att jag varit så mycket lyckligare om jag haft sex med fler?
Jag håller helt med dig, Lina2004, att one-night-stands inte ger något, utan det är först när man känner sig trygg med partnern som man vågar hänge sig. Men självklart är det inget självändamål att ha många partners, men jag tror ändå att man utvecklas ju fler man haft. Precis som alla relationer i övrigt utvecklar en. Detta är förstås en generalisering och visst kan man vara lycklig med en enda älskare, om man har haft turen att få en så bra