• Nicke_25

Antal partners?

Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.

• Svar på tråden Antal partners?
  • emy

Som FluffigtFår har jag gjort dumheten att fråga en kille jag hade en kortare historia med hur många... Han hade slutat räkna vid 80. Det var inte kul. 30 st hade varit helt ok.

Själv har jag hamnat på siffran 12, då ska nämnas att jag är 32, har ett 4,5 år långt förhållande innan nuvarande som är 9,5 år. S e x uellt aktiv vi 16 års ålder.... Få se, räknar för fullt... Dra bort de två som jag haft långa förhållanden med... Det blir en ny älskare på 2,4 månader under den tid jag varit singel. Hade jag varit singel mest hela tiden så kanske siffran hade varit betydligt högre. M2b har haft något fler, han har haft färre långa förhållanden och debuterade tidigare.

Jag gillar s e x och har inget emot onenightstands. Föredrar att först ha s e x med någon innan jag blir jättekär - vill ju veta att det funkar på det s e x uella planet. Onenightstands blev det bara när killen inte var intressant i sängen.... Annars brukade ju intresset hålla sig någon månad. Med m2b håller det fortfarande i sig, trots att det bara var s e x från början.

Tycker att de som ser s e x som något skamligt och omoraliskt skulle må bra av att få en mer positiv syn på något helt naturligt.

• liina

Hmm, jag börjar känna mig som en nunna när jag läser era svar
    Jag hamnar på blygsamma två stycken...

• Linganlotta

Jag har haft fyra stycken, alldeles tillräckligt för mig! :)

• f.d. Svart brud

Jag har/har haft en enda "partner". Nämligen min man. Och det är inte för att jag är pryd eller så. Vi har bara varit ihop så länge... :)

• Dea

Jag vägrar räkna. Inte för att de är så många, utan för det blir liksom så fånigt. Hur kan man jämställa så olika relationer?

En är kanske en älskad pojkvän hon var ihop med länge, en är kanske "två skepp som mötas i natten", en är kanske ett smärtsamt odefinierat strul osv.

Antalet säger ingenting.

Det viktiga är varför man har 6. Lust är det bästa skälet. Kärlek är ett nästan lika bra skäl.

Rastlöshet är obra, Trygghet är fel, pengar är uruselt, längtan efter bekräftelse är dåligt, MEN:

Skulle det vara så, så ligger det ju ändå bakom henne. Det är ni nu, hon har hittat vad hon letade efter.

Jag skulle inte fråga en kille, för då skulle han bara fråga mig, och det har han inte med att göra. Men om det kröp fram att det var nåt hundratal så skulle jag undra hur det kom sig.

• Panik

Hej hej Nicke!!

Jag tycker inte alls det låter så farligt... anses nog ganska normalt nu för tiden... (menar inte att det är onormalt att bara ha haft sex med en eller två... beror ju väldigt mycket på vad för slags förhållanden man haft..).

Själv är jag 28 år och kan tänka mig att det närmat sig 40-sträcket (en blandning av längre o kortare förhållande och även one-night-stands). Skäms verkligen inte för detta och jag ångrar mig inte heller. Men nu gifter jag mig till sommaren så vid 40 stannar det...

Min blivande har även han varit "ute" en hel del och klarat av den "biten". Och om jag ska vara ärlig så känns det ganska skönt att vi båda vet vad det innebär och att vi är ganska jämnlika på den biten... vet ju att det inte är något nån av oss behöver vara "nyfiken" på i framtiden, vi har båda "gjort det" hi hi!....och nu kan vi känna oss trygga med varandra, vi vet att "gräset inte är grönare på andra sidan".

...så jag tror absolut inte du behöver vara orolig för att din flickvän ska vara "dålig" på något sätt.. kan nog i vissa fall bara vara positivt.

Lycka till killen!

• Gosing

Jag ar helt mallos... En helt absurd diskussion! Sedan nar har s*x varit nagot man diskuterar i siffror och antal? Vad spelar det for roll????

• Nessie

en enda, min sambo och trolovade. är 22, träffade honom för snart 3 år sedan, inga relationer innan dess. lika för honom

med tanke på att jag själv aldrig haft ett förhållande, var det perfekt att han var lika nybörjare som jag. Men hade jag haft fler partners tidigare hade det inte spelat så stor roll hur många han varit med. Om det är p.g.a. strul tidigare kanske det är annorlunda nu, och isf är det väl bara bra om man kanske är den som kan få saker att falla på plats för sin partner.
    Om hon är dig trogen och inte längtar efter nya sex-partners så borde det väl inte vara något problem?

• Cynthia

Jag har haft 13 st inklusive engångsligg och längre förhållande, inräknad mannen jag har nu.

• L.A bruden

Har haft två allvarliga pojkvänner innan min man.

Svar på tråden Antal partners?