Antal partners?
Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.
Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.
En, min man. Tror inte det finns någon siffra på vad som är lagom många. Lagom är något individuellt som inte är kopplat till något antal. Vad som är lagom för en person kanske inte alls är lagom för en annan.
Jag har en trevlig tjej som är toksvartsjuk på "alla" de tjejer jag har varit med. Och om jag inte har varit med dom så har jag det iallafall... Jag kan inte skaffa mig nya tjejkontakter eller behålla mina gamla (som jag alltid umgåtts med och värderar högt bland mina vänner). DEt händer att vi drabbar samman när man pratar med någon tjej när vi är ute och hon inte vet vem det är för det k a n ju vara någon av mina gamla...
Jag hade en tjej innan som också "hade en del i bagaget" vilket alla mycket bestämt påpekade hela tiden... hur kul är det? Jag värderar någon för det dom gör här, nu, idag. Det dom gjorde för femton år sen ska man inte behöva lida av. Det har hänt relativt ofta i min bekantskapskrets att man varit vild men hittat rätt helt plötsligt vilket förändrat saker dramatiskt så kör hårt och titta framåt istället!
Om du menar s*e*x*partners så hade jag haft drygt 10 när jag träffade min man, och knappt 10 av dem hade jag haft vanligt s*a*m*l*a*g med, sex är ju mer än just den biten... Min man hade haft 3-4 nånting så vitt jag vet.
Vad som är "lagom"? Jag tycker inte det finns nån siffra eller nåt antal som är normalt... och anser generellt att ens partners tidigare sexliv har nåt nämnvärt med det nuvarande förhållandet att göra. Och one night stands på lika villkor och under ansvar ser jag inget fel på, och många one night stands betyder inte tvunget att man tycker att sexet med en fast partner är mindre viktigt, att man inte är ordentlig, att man är mer benägen att vara otrogen osv.
Nej jag ser inte många sexpartners som en merit, men heller inte som ett hinder eller nåt som ska ligga en i fatet. Det spelar helt enkelt ingen större roll.
Håller med Jennie, vad spelar det för roll? Vi är vuxna människor som fattar egna beslut och förhoppningsvis står för dem också. Så länge man själv inte mår dåligt av sin historia kvittar det väl vad man tidigare har gjort i sänghalmen och med hur många.
Jag kan inte heller se att det spelar så stor roll hur många man varit med. själv har jag haft fem stycken (med min man inräknad) vilket jag tycker är lagom för min del. de flesta av mina vänner har haft ganska många fler och de är precis lika bra personer för det. det viktigaste är ju att hon inte har andra samtidigt som hon har dig. måste bara berätta att jag har en kompis som är 29 år och har haft sex med strax över 180 st!!!!!! :o
Ganska mycket, men jag tycker om henne mycket i alla fall.
"Du anklagar kvinnan för att hon fladdrar från den ene till den andre! Klandra henne inte: hon söker en pålitlig man."
Johan Wolfgang von Goethe
Är visserligen inte helt enig, eftersom jag vet att kvinnor är människor med kapacitet att fatta beslut, oberoende av andra.
Men det är ändå tänkt som en tankeställare till dig, Nicke_25.
Klandrar du henne för något du skulle klandrat dig själv för?
En sak till;
Att se människor som förbruksvaror, är ett "brott", att ha sex med människor inte. De två sakerna behöver inte på något sätt höra ihop.
Spelar det så stor roll? Det som är viktigast är väl att man har samma inställning till det sexuella? Har man en partner som har haft många partners och man själv mår dåligt så har man väl inte samma syn på det sexuella och passar man då ihop?
Redan som 13åring bestämde jag mig att vänta på den rätte, bara för att det kändes rätt. När jag var nästan 21 träffade jag honom.. Han hade som tur samma inställning till sex som jag.
Storm, verkligen bra uttryckt!
30 partners på 6 år är väl inte så jättemycket..5 per år, dvs en varannan månad.
Jag har varit ihop med en kille med ca 30 stycken i bagaget, men det störde mig inte alls trots att min siffra var rätt mycket lägre.
Nicke_25
Att ha många partners när man är singel kan bero på att man har stor aptit på sex och gillar sex. Varför skulle hon vara lättflörtad? Det kan ju lika gärna vara dessa killar som hon haft sex med som varit lättflörtade. När jag var singel upplevde jag att jag lätt kunde få sex om jag ville men att jag ofta ofta tackade nej till killarnas inviter. I det här fallet visar det på att killar är med lättflörtade än vad tjejer är. Men, so what! Det är väl inget fel i att vara lättflörtad. Var glad att din tjej har en positiv syn på sex och gör dig av med dina fördomsfulla åsikter.