• Nicke_25

Antal partners?

Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.

• Svar på tråden Antal partners?
  • jinni

Ja hur skulle jag reagera om jag fick reda pa att min man varit med 30 st? Jag har ingen aning om hur manga han varit med (antar att det ar runt 20) men helt arligt spelar det ingen roll. Det ar ju inget man kan andra pa anda. Forstar inte varfor man skulle vara mindre "ordentlig" for att man har haft fler sexualla kontakter.

Dessutom, ar det inte fantastiskt ifall hon nu valjer att vara med endast dig? Jag menar hon har ju en del att jamfora med....

• Sibella

Nicke, ok, så du tycker att det finns en gräns för hur många människor om året man får kramas med och fortfarande vara en "ordentlig människa". Det är din personliga gräns och jag förstår inte hur den kan påverkas av hur många JAG haft ihop det med, eller vad JAG anser är normalt.

Menar du verkligen att du skulle tycka sämre om din tjej ifall det visade sig att 40 vilt främmande människor ansåg att hennes beteende inte är "normalt"? Eller blir du mer kär i henne ifall vi alla berättar att vi har gökat med fler personer än hon har?

Jag föredrar att koncentrera mig på vad JAG tycker är ok. Och jag tycker att det är ok att ha ihop det med hur många som helst så länge man gör det på ett trevligt och ansvarfullt sätt och inte utnyttjar, ljuger för eller bedrar någon.

• Ettolrach

Men vaddå "lagom"? Vad är "lagom" för en man då?

Vi lever inte på 1800-talet. Alla träffar inte Mr Right vid 18-års ålder och kvinnor vill inte tävrt emot vad många tror gifta sig med varje man hon har bra s*x med.

Att hålla på sig tillhör en förlegad tid.

Det som har varit har farit.

Både jag och min man har haft många partners innan men vad spelar det för roll? Nu är det vi som älskar varandra och lever med varandra.

Jag menar inte att man ska ha många partners för sakens egen skull men om det nu blivit så att man haft flera innan man hittar sin livskamrat, vad gör egentligen det?

Människor är s*exuella varelser och kvinnor är människor!

• HES

Jag tycker det är upp till var och en hur många de går i sängs med. Men jag skulle inte tycka att det var så kul om min kille hade legat med 20-30 st tjejer.

One-night stands är ingenting för mig eftersom jag inte vill lämna ut mig till en massa okända killar. Jag har endast sex med dem som jag känner kärlek till och det gör man normalt inte när man endast träffats i några timmar. Jag är en förhållande tjej som vill ha likadana killar...

Men det är svårt att bedömma andra människor. Det beror nog på hur man är själv.

Sen Nicke_25, hur många är det i bagaget? Om det mellan 50-100 st skulle jag nog också fundera lite extra men är det 15-20 så kan hon ju haft förhållanden med en hel del av dessa killar. Det behöver ju inte betyda att hon varit ute och raggat mycket.

• johandenver

Jag och min tjej har väl haft ungefär lika många (10-15 st tror jag).
    Jag har aldrig haft ett "one-night-stand" av samma anledning som HES, det känns inte rätt för min egen del. Jag skulle inte få något alls ut av det om jag inte känner något för personen ifråga.

Kanske inte nödvändigtvis kärlek men någon form av intresse av en fortsättning på relationen måste jag ha.
    I annat fall handlar det ju bara om lust & k*thet och då kan jag ju lika bra "fixa det själv"

Samtidigt förstår jag ju att alla inte ser det så här. One-night-stand existerar ju onekligen och det är väl egentligen inget fel på det om man bara vill ha njutningen och inget annat.

Det kan ju också finnas en viss osäkerhet och prestationsångest om den ene är väldigt erfaren och den andra inte. Det kan ju vara en anledning till att man kanske bryr sig ifall ens partner har varit med väldigt många tidigare.

• Electric Lady

Jag har haft två riktiga pojkvänner. Varav den senaste är min blivande man. Jag är hans första och enda tjej.

Det finns väl inget lagom, man får väl prova sig fram. För min del nblev det rätt på andra försöket. För andra tar det betydligt längre tid.

Jag tycker inte att någon ska trycka ner på nån annan för att man har haft få eller många partners.

Det enda jag kan tycka är att har man haft extremt många s e x partners, flera hundra, så kan det vara ett tecken på att man inte mår bra. En del jag känt har "legat med 15 stycken på Hultsfred" och det kan vara ett destruktivt beteende, precis som att äta eller dricka för mycket kan vara det.

• Fru Westin

Håller bara med om att "lagom" är ett flytande begrepp.
    För mig var "lagom" en man som hade ungefär samma erfarenhet av förhållanden som jag själv.
    Jag hade dejtat en del innan, men aldrig haft något riktigt förhållande. Själv har jag dessutom alltid ansett att sex är något som man delar i ett FAST förhållande och jag ville att min älskling skulle ha samma inställning.

Viktigast tycker jag ändå att det är att inte nån av parterna i ett förhållande inte kan acceptera sin partners tidigare liv. Om det förflutna är viktigt för en i nuläget, så måste man givetvis se till att hitta en partner som stämmer överens med en åsikter.

• Jennifer E

Håller med om att det inte spelar nån roll! Är uppe i siffran 13 och jag är 23 år och antar/hoppas att det kommer stanna där.

Var en gång tillsammans med en kille som hade över 100 och det tyckte jag var lite äckligt faktiskt men så värst känslig är jag ej.

Många i denna tråd verkar ha haft hyfsat få men den här sidan kanske inte är helt representativ för befolkningen i stort? Det finns ju både för- och nackldelar med att ha haft både få och många!

Ha en bra helg!

• ProudWoman

bryr mig inte så mycket om antalet partner (gud vad jag ljuger )... min sambo 25 år gammal, svarade när jag dum som jag var ställde frågan hur många han varit med innan mig (en fråga man aldrig bör ställa), att han slutade räkna vid 100, men att det kommit fler efter den siffran... så 20-30 st det är ju inget

• Modesty-Clara

tre innan min blivande *ler*

Så länge man själv inte ångrar sig (och skyddar sig) är det väl inget fel i att ha så mycket sex med olika partners som mam vill..

Svar på tråden Antal partners?