• Nicke_25

Antal partners?

Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.

• Svar på tråden Antal partners?
  • Umebruden

Jag har 5 i "bagaget". Jag kan tillägga att jag har varit med fler än min blivande och färre än mina väninnor.

• Haddock

Petra,
    Jag fick en annan bild av henne, inte skrev jag att det var för många? Men jag kan nu i efterhand se tillbaka och säga, ja, det var för många. För mig är den sexuella upplevelsen något mer än "bara" för ögonblickets njutning. För mig binder det ihop och ger en djupare trygghet med den person jag lever ihop med. Sex är det mest intima som finns. Jag är inte den som säger att man skall vänta med sex, tvärtom så tycker jag att man skall "prova" sig fram. Min fd flickvän gjorde detta. Men det gick till en gräns där hon blev mer eller mindre "utbränd" med alla sexuella prövningar. För henne var sex en muskelsammandragning, något som hon inte längre fick något ut av. Då har det gott för långt, eller hur? För mig är sexualiteten något som är skört och känsligt hos människan. Idag vet jag att hon ångrar att hon "provade" så många partners..

• Marianne A

Jag har ett par frågor som jag inte kanske alla gånger vågar prata med andra om.

så jag undrar vad ni här på sajten tycker.

Vad är skillnad mellan att vara hora och att enbart vara sexuellt erfaren?

Vad är en hora?

Är det enbart en person som säljer sex för pengar på gatan?

Jag är 46 år och ingen av mina väninnor har haft mer än 2-3 sexpartners under livet. Jag har haft en enda

Har yngre människor fler sexpartners?

• brullan

Din fråga Marianne A kan tolkas som att du ser att alla som haft många partners är lika med horor eftersom du inte kan se skillnaden mellan detta???

Ja, jag tror att yngre har fler partners men det finns väl undantag överallt.
    För övrigt är det tragiskt att en kille ska anses som macho av sina polare om han haft många tjejer medan en tjej ses som billig i andras ögon.

Hur många man väljer att vara med är upp till var och en.
    Jag tycker för det andra att h-ordet är mycket fult och ser hellre att kalla de som tar betalt för prostituerade.

Brullan

• Sjöjungfrun

Tolkade det samma som dig Brullan....undrar om vi tolkade det rätt...

• Marianne A

jag tror att många tonårsdepressioner och tonåringars osäkerhet om sin identitet delvis har med sexfixering att göra. Det finns psykologiska teorier om detta.

Jag anser att det är en nyanskillnad mellan att få betalt i rena pengar eller få betalt i fina middagar och annan lyxig tillvaro...........alltså, när det gäller rena sexförbindelser

För mig är sex något fint mellan människor som älskar varandra, inte någon hobbyverksamhet eller ett sätt att bli vuxen.

När man kan läsa här på sajten att en del har haft hundratals partners är det inget annat än RENT HORERI. Det är ett SJUKT beteende. Jag hoppas att de som skriver att de har haft 60 80 100-tals sexpartners helt enkelt ljuger eller skojar.

• Meddelande borttaget
  • Jennie med ie

"Jag tror att många tonårsdepressioner och tonåringars osäkerhet om sin identitet delvis har med sexfixering att göra."
    Det tror jag också.... eller VET att det är så i en del fall.

Men att kalla andras beteende för sjukt och horeri bara för att de haft många sexpartners anser jag är att gå för långt...

• sinefa

Marianne A

Rena sexförbindelser ser jag som ett fritt val från båda parter, dvs en slags "överenskommelse" där två individer väljer att umgås enbart på ett sexuellt plan och inte som ett "par" och ser inget fel i det om båda är överens.

På vilket sätt är horeri ett sjukt beteende? Jag kan hålla med till viss del, då de flesta prostituerade själva blivit sexuellt utnyttjade i sin barndom och där prostitution är en självdesktruktiv handling till följd av en snedvriden bild av sexualiteten.
    Jag ser knappast kvinnans handling i det hela som "felaktigt" utan snarare mannen som torsk som den sjuka/utnyttjande parten.
    Jag tolkar ditt inlägg som väldigt nedvärderande gentemot kvinnos som haft/har (många) sexualpartners eller väljer att bli bjudna på middagar och annan lyxig tillvaro. Rätta mig om jag har fel.

Vad skulle du kalla en man som haft ett 100-tal partners? Är han också en hora?

• Marianne A

Sinefa
    Naturligtvis är varje sexuell relation ett fritt val mellan två parter. Men om en person, det kan vara man eller kvinna gör sådana avtal med 300 andra då är det något som är fel.

Är det den synen på sexualitet man vill föra över till sina barn? Jag ryser

Jag har exakt samma uppattning om män och kvinnors sexbeteende.

Jag tycker att om en kvinna som legat med 300 män gifter sig med vit klänning i kyrkan och lovar evig trohet inför Gud är hon falsk, mot sig själv, mot sin partner och mot Gud. Den kvinnan har missförstått kärlekens budskap och jag hoppas verkligen att hon ber Gud om förlåtelsen innan vigseln

Någon har talat om respekt. Respekt är inget man kräver, det förtjänar man.

Varje prostituerad VÄLJER att sälja sin kropp. Att skylla på sin barndom är fegt och omoget. Köpare och säljare sitter i samma båt. De gör upp ett avtal på helt frivilliga grunder

Du talar om snedvriden bild av sexuliteten. Du bidrar ju själv till den genom att bejaka många sexuella partners.

Varför blir en del så provocerade av vad jag skriver. Eftersom jag troligtvis är betydligt äldre än många av er som skriver inlägg här så har jag sannolikt lite gammelmodigare värderingar.

Jag tror inte att era föräldrar tycker det är ok med hundratals partners.

Vad jag menar är att det inte är någon skillnad mellan att ta betalt i form av en middag eller cash

Jag är helt trygg i min uppfattning om sexualiteten

Svar på tråden Antal partners?