• Nicke_25

Antal partners?

Undrar bara hur många partners ni haft och vad som anses "lagom" Har träffat en flicka som har en hel del i bagaget så därav min undran.

• Svar på tråden Antal partners?
  • Gun

Jag tycker inte alls det säger så värst mycket om ens moral eller vad man är för slags person baserat på hur många partners man haft. Jag skulle aldrig få för mig att jag skulle vara bättre på något sätt bara för att jag haft (väldigt) få partners. För mig betyder det bara att jag råkade träffa min man väldigt tidigt.

• Nicke_25

Det jag menade var bara att självklart så kan man ju undra om ens partner har till ex varit med 25-30 st under till ex en 4-5 års period. Är man en ordentlig människa då eller är man lättflörtad?

Det finns faktiskt lite självrespekt hos en del och då följar man inte med första bästa hem för ett one night stand, eller är det fel tänkt också tycker ni?

Så ni flickor, fick ni veta att era pojkvänner hade varit med 30 st innan er, vad skulle ni då tro? Gå bara till er själv i detta fall och tänk hur ni skulle tänka/tro. Tror inte det är någon här inne som ser det som en merit....

• lila

jag har bara haft min m2b, och det kan ju ses som en för eller nackdel beroende på vem som ser på saken. Själv är jag supernöjd med honom, skulle inte byta honom för alla pengar i världen.

• Nyfiken gul , nu fru

Allt är relativt Nicke!

Jag tillhör kategorin som haft ungefär 20 älskare, jag själv är 26 år...

Allt beror på VARFÖR man haft så många.. Vilken historia har man att berätta om var och en? Är det enbart one-night-stands eller är det struliga förhållanden? Är det lättfotat fyllese'x? Har man desperat letat efter den stora kärleken? Har man hittat idioter som bedragit en? och hur har man mått psykiskt?? En som mår psykiskt dåligt och ropar på hjälp kan ibland hamna i en ond cirkel med strul efter strul...

Kort sagt... VARFÖR har det tagit slut? Då har man nyckeln till varför man haft så många...

Jag står för antalet killar jag har haft men därmed inte sagt att jag är stolt över det... Jag önskar många gånger att jag haft modet och förnuftet till att säga nej ibland.

• Monika

Jar har inte heller påstått att jag skulle vara bättre om du läser det som jag skrivit Gun, utan just att det säger en hel del om vilken uppfattning man har till sig själv och sin sexualitet och till förhållanden överlag. Om ens värderingar i livet.

Personligen vill jag ha en man som inte haft många partners för att då vet jag att vi med större sannolikhet delar uppfattningen om att sex är något som betyder nåt för oss mer än att bara tillfredsställa sin lust. Sex är inget jag ger till vem som helst och då föredrar jag en partner som haft få förhållanden och som liksom jag värderar sex och trohet högt.

• Ejnie

Delar uppfattningen att det beror på varför. Jag skulle nog inte välja att vara tillsammans med en man som NYLIGEN ägnat sig åt att ragga på allt och alla som "sport" (oavsett se*x) just för att jag skulle fundera över om jag var en i raden...

Om det finns en anledning eller om det känns som hon lugnat ned sig kan jag inte se något problem i 25-30 partners på 5 år hos en vuxen kvinna.

Jag tycker INTE att det är att betrakta som en "omoralisk människa" eller liknande, MEN jag undrar om du borde vara tillsammans med henne just eftersom DU verkar lägga en värdering på henne utifrån hennes förflutna. För VEM är det viktigt hur många hon varit tillsammans med EGENTLIGEN?

Själv skulle jag inte heller vilja vara tillsammans med en man som lägger värderingar på mig utifrån antalet se*xpartners jag haft...

• Gun

Monika: Det har jag väl inte sagt heller? Det du sa var att det sa något om ens personlighet och moral. Sen tillade jag bara vad jag tycker.

• Storm

Nicke, jag är av den fasta övertygelsen att en individs moral inte har något att gör med hur många sexpartner man haft. Naturligtvis är den siffran inte ett mått på hur "ordentlig" man är som människa som du uttrycker dig!!! Blotta tanken får mig att rysa.

I min närmsta bekantskapskrets av 29-årigar har jag väninninor som varit med en (1!) parner och andra som varit med närmare 40 och alla anser jag vara mycket ordentliga kvinnor med hög moral.

Huruvida man är lättflörtad för att man varit med ett trettiotal män på fem år är i mina ögon ett korkat sätt att se på kvinnors sexualitet som hör hemma på femtiotalet. Det insinuerar att männen är de som är pådrivande i dessa kontakter och kvinnan den som har ansvaret att neka eller tillmötesgå uppvaktningen. Alltså att mannen likställs med en dreglande idiot som inte kan/vill tygla sin lustar och det är kvinnan som ska ansvara för både sin och mannens lust. Det kan lika gärna vara kvinnan som tar initiativ till sexuella kontakter och är den drivande i dessa möten.

Jag hade kunnat skriva spaltmeter om detta, för ett sådant synsätt anser jag vara förlegat i dagens samhälle och ett sådant synsätt får mig att gå igång som visselpipan för Pavlovs hundar.

För att du ska slippa spekulera i om jag är en av dessa kvinnor du inte finner "ordentliga" eller inte, ska jag meddela att jag faktiskt inte vet hur många jag varit med. Jag har aldrig räknat men jag upskattar det till ca 15 st och jag är 29 år.

• Karamella

Gun,Nyfiken Gul ,trådstartaren mfl.....Antalet partners säger inte ett skvatt om personen enligt min mening. Håller helt o fullt med om VARFÖR dessutom. Hittar man den rätte när man är 20 är det väl inte så konstigt om han/hon är den ende???? Själv vågar jag inte räkna efter hur många de varit, dvs tillbaka i tiden. Mitt ex. (som är far till mina barn emn som inte är den jag lever med idag och skall gifta mig med) hade lite problem med det här. Vi hade ett STORT samtal om detta en kväll och sedan var det glömt. Vi höll i alla fall ihop i 8 år och om jag hade fått som jag velat hade det fortsatt. Det hade INGENTING att göra med min moral,antal ex eller hur jag ser på andra männsikors förhållanden/liv.

• Gun

Storm: Tack för att du formulerade det jag själv tyckte!

Svar på tråden Antal partners?