• skaraborg2012

Skaraborgsbrudar 2012

Finns det några fler brudar i Skaraborg som planerar bröllop 2012?

Hade varit kul om vi kunde dela med oss och hjälpa varandra i planeringen!
    Kanske dela med oss om information om festlokaler, catering, frisörer och fotografer och annat av intresse!? =)

(ber om ursäkt om det redan finns en tråd, har inte hittat den i så fall)

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012
  • Cosy
    annelie1981 skrev 2012-06-13 18:25:48 följande:
    Jag har ju inte gjort min frisyr/smink ännu men efter att ha varit på konsultation hos Hår och hair i Skövde känner jag att det kommer bli sååå bra. Hon lyssnade på mig och gav tips och idéer och personkemin stämde direkt. I vanliga fall har jag lite svårt med frisörer, de vill ofta köra sitt race lite. Hår och smink kosatar 2000kr (då får man ta med smink)
    Antar att det var jag som rekomendera dig dit,

Kolla med henne hon är bra och trevlig gjorde min balfrisyr där, vet när hon har semster dck. ska klippa mig där i början av juli och sen går hon på semester och kommer tillbaka i augusti 
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • annelie1981

Ja tack för tipset!

Cosy skrev 2012-06-13 23:20:38 följande:
    Antar att det var jag som rekomendera dig dit,

Kolla med henne hon är bra och trevlig gjorde min balfrisyr där, vet när hon har semster dck. ska klippa mig där i början av juli och sen går hon på semester och kommer tillbaka i augusti
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • annelie1981

Snart smäller det (30 juni för vår del)!! Allt är under kontroll, utom vädret. Vi gifter ju oss utomhus på Aspö gård, men just nu känns ju vädret väldigt ostabilt. Fy börjar redan bli orolig över att det kommer ösregna....vad gör man då? Ska man har någon lokal som andra hand och i sådan fall vilken?

• SkövdeSophie

Babe! Ni kan ju vara inne på Aspö. Inte världens roligaste, men folk slipper åka. Och man kan ju piffa till det där inne. Annars är det nog bra att redan nu fundera ut var ni skall vara om det öser ner. Ser fram emot 30 juni!

• annelie1981

Du ska veta att jag funderar....men det står helt still!! Inne på Aspö funkar, men som sagt inte det roligaste

SkövdeSophie skrev 2012-06-18 19:27:52 följande:
    Babe! Ni kan ju vara inne på Aspö. Inte världens roligaste, men folk slipper åka. Och man kan ju piffa till det där inne. Annars är det nog bra att redan nu fundera ut var ni skall vara om det öser ner. Ser fram emot 30 juni!
  • SkövdeSophie

Det går ju att dekorera och göra fint. Bra om folk slipper köra. Jag kan självklart öppna stadshuset om ni vill vara längst upp där? Annars finns ju konsthallen...

• annelie1981

Tack snälla du för tipsen, vi får prata lite här hemma och se hur vi ska göra. kanske går att spänna upp ett "segel" över dansbanan

SkövdeSophie skrev 2012-06-18 19:36:26 följande:
    Det går ju att dekorera och göra fint. Bra om folk slipper köra. Jag kan självklart öppna stadshuset om ni vill vara längst upp där? Annars finns ju konsthallen...
  • SkövdeSophie

Ofta så öser det ju inte ner hela dagen. Vi kan ju vänta ut värsta skuren om det är mycket regn vid bestämda tidpunkten. Och gästerna får helt enkelt ha med paraply. Vi står ju iaf under tak

• MajaStina

Nu vet jag ju inte hur det gått för dig med frisör och sminkös eller hur långt du kan tänka dig att åka, men du har inte kollat Tidaholm? Själv ska jag bli stylad på Salong Hon & Han i Tidaholm. Där har frisörerna en enklare makeup-utbildning i bagaget men dom har även en som är utbildad på "riktigt". De tar ca 400 för en festmakeup och då ingår konsultation innan i det priset. Sminket står dom för, utom mascara, det får man ha egen. Vad gäller håret, så är ju jag korthårig så det skulle kosta ca 400 för tvätt, styling och givetvis konsultation och test av håruppsättning innan. Blir ju inget hår å sätta upp för min del, men nån liten blomma eller pärla ska nog kunna fastna! Hihi!

Bara ett billigare alternativ ser jag ju när jag läser övriga trådar vad det kostar. Inte klokt att det ska behöva kosta flera tusen å få håret fixat!! Sen är det ju beroende på hur långt du kan tänka dig att åka...

Lycka till i jakten annars!!

(Jag har en jobbarkompis annars som är frisör vid sidan om. Hon har gjort bruduppsättningar oxå vet jag, men vad hon kostar har jag inte frågat...)

skaraborg2012 skrev 2012-06-12 23:54:46 följande:
    Jag har kollat med precis alla frisörer jag hittat i Hjo, och ingen kan! Hjälp! Var ska jag nu leta???
    Tibro, Skövde? Alla rekomendationer och förslag mottages varmt!
  • vår2012

Hej igen :)

Någon som har tips på bra ställen att fotograferas runt Skövde, Hjo, Tidaholm? Våran fotograf kommer från Stockholm och hon har bett oss hitta några fina platser att fotas på men jag kommer inte på några bra. Även förslag var man kan fotas om det regnar mottages tacksamt!!!! Gör hår och makeup i Skövde så vi utgår därifrån iaf, sedan är vigseln i Vreten mellan Tidaholm och Hjo.

Sedan ska vi även dagen efter ta lite roligare kort som man inte vill ta på bröllopsdagen när man vill vara rädd om klänningen. Tror det blir några med våra hästar osv. Men vill ta fina bilder vid och i vatten. Någon som vet något fint ställe som kan vara lämpligt?

När vi har fotografen i flera dagar så vill man ju få ut mesta möjliga av det. Hon är jätteduktig och har skickat massor med inspirationsbilder men jag behöver ju hitta bra ställen att vara på för att det ska bli så fint som möjligt.

• MajaStina

Turbinhusön i Tidaholm är ju underbart vacker! Finns jättemånga fina platser utmed Tidan där! Där ska nog vi ta några av våra foton. Uppe vid nån sjö på Hökensås kanske? Rävafallet i Brandstorp. Tja, det är ju i/runt Tidaholm åtminstone. I Hjo har du ju hela strandpromenaden utmed Vättern eller på nån brygga där...

Bara ens fantasi som sätter gränserna! Jag skulle oxå vilja ta några lite roliga och oväntade bilder i min brudklänning. Det är väl vad som kallas "trash the dress" - fotografering. Sitta på en bilskrot på nån gammal risig bil o dingla med bena, vandra halvvägs ut i en sjö med klänningen flytande runtomkring... Hoppas man inte batalat tusentals kronor för klänningen då bara! Hihi!

Lycka till i jakten på den perfekta platsen!!

vår2012 skrev 2012-06-24 10:02:13 följande:

Någon som har tips på bra ställen att fotograferas runt Skövde, Hjo, Tidaholm? Våran fotograf kommer från Stockholm och hon har bett oss hitta några fina platser att fotas på men jag kommer inte på några bra. Även förslag var man kan fotas om det regnar mottages tacksamt!!!! Gör hår och makeup i Skövde så vi utgår därifrån iaf, sedan är vigseln i Vreten mellan Tidaholm och Hjo.

Sedan ska vi även dagen efter ta lite roligare kort som man inte vill ta på bröllopsdagen när man vill vara rädd om klänningen. Tror det blir några med våra hästar osv. Men vill ta fina bilder vid och i vatten. Någon som vet något fint ställe som kan vara lämpligt?

När vi har fotografen i flera dagar så vill man ju få ut mesta möjliga av det. Hon är jätteduktig och har skickat massor med inspirationsbilder men jag behöver ju hitta bra ställen att vara på för att det ska bli så fint som möjligt.

• SkövdeSophie

Silverfallet i timmersdala är så vackert!

• skaraborg2012
    Tänkte höra med er brudar hur ni gör med transport för gästerna? Alla våra gäster kommer troligtvis med bil så de får själva ta sig mellan kyrkan och festlokalen. Men hur gör vi på kvällen? Nästan alla är långväga gäster och kommer därför bo på hotell eller B&B ca 1 mil från lokalen.
    Finns det något bolag där man kan hyra minibuss och chaffis? Eller finns det någon som känner någon som kan tänka sig att köra våra gäster?

Alla tips uppskattas varmt!! Det är så svårt med vissa saker när man inte kommer ifrån trakten.

(Skövde Sophie: Jag har mailat dig för ett tag sen. Du kanske är på semester eller så!)
  • Bröllopstokig

Har inte läst tråder eftersom jag bara "ramlade in av en slump" så jag vet inte när ni ska gifta er.. men en kompis till oss gifte sig i augusti ett år och de frågade snällt en privatperson som bor i en herrgård om de fick använda deras hur. Så deras kort togs runt huset, vid trappen och i trädgården samt i vetefältet... blev jättefint med dem uppklädda i finkläder och så den gula vetet runt dem... Åk ut och kolla vad som finns. Är inte kyrkan där ute lite udda vacker? Har för mig att det borde finnas fina byggnader runt där. Något litet torp kanske?

vår2012 skrev 2012-06-24 10:02:13 följande:

• Bröllopstokig
    skaraborg2012 skrev 2012-07-06 14:33:41 följande:
    Tänkte höra med er brudar hur ni gör med transport för gästerna? Alla våra gäster kommer troligtvis med bil så de får själva ta sig mellan kyrkan och festlokalen. Men hur gör vi på kvällen? Nästan alla är långväga gäster och kommer därför bo på hotell eller B&B ca 1 mil från lokalen.
    Finns det något bolag där man kan hyra minibuss och chaffis? Eller finns det någon som känner någon som kan tänka sig att köra våra gäster?

Alla tips uppskattas varmt!! Det är så svårt med vissa saker när man inte kommer ifrån trakten.

(Skövde Sophie: Jag har mailat dig för ett tag sen. Du kanske är på semester eller så!)
    När vi gifte oss så bad vi en bekants bekant som gillar att köra bil att var chaffis;) Vi hade ca 100gäster och han fick vår bil till förfogande. Men trotts detta så körde han bara tre vändor med folk. Risken om man hyr buss är ju att festen dör av i förväg... Nästan alla städer har ju lokala Facebook sidor, logga in på den och skriv en efterlysning, attt ni söker chaffis ;)
  • MajaStina

Vi har oxå fixat en kille som ska köra under dagen!

Han kör oss till o från kyrkan, till hotellet på kvällen plus att han kör hem dom gäster som önskar skjuts hem. Han är med under hela tillställningen så det är bara att säga till honom för våra gäster. Och, han är strängeligen förbjuden att gå till baren för annat än att fixa sig en läskeblask!!

Frågan jag kan ställa mig är; Vad ger vi honom som tack för hjälpen? Han är typ 20 år pöjken, så kanske en låda öl? Hihi! Nä, ärligt vet jag inte! Nån som har bra tips??

• skaraborg2012

Hej Tjejer!

Hur går det för alla? Några av er är väl redan gifta vid det här laget? Hoppas allt har gått bra och att ni fått de bröllop ni önskat! =)

Nu är det bara en vecka kvar för mig, klänningen hämtades igår och allt är fixat...utom frisör...en ganska viktig del men håll tummrna för mig att det löser sig! Om någon känner någon frivillig att hjälpa en brud i nöd så får ni görna höra av er!! =)
    Transporten av gästerna är också löst, tack för tips om att inte hyra buss, vi vill ju verkligen inte att festen ska dö för tidigt, så nu blir det chaffis och personbil!

• SkövdeSophie
    skaraborg2012 skrev 2012-07-14 12:41:57 följande:
    Hej Tjejer!

Hur går det för alla? Några av er är väl redan gifta vid det här laget? Hoppas allt har gått bra och att ni fått de bröllop ni önskat! =)

Nu är det bara en vecka kvar för mig, klänningen hämtades igår och allt är fixat...utom frisör...en ganska viktig del men håll tummrna för mig att det löser sig! Om någon känner någon frivillig att hjälpa en brud i nöd så får ni görna höra av er!! =)
    Transporten av gästerna är också löst, tack för tips om att inte hyra buss, vi vill ju verkligen inte att festen ska dö för tidigt, så nu blir det chaffis och personbil!
    Oh jag skall hålla tummarna för dig på lördag!
    Jag har själv en vigsel nere i Skåne då. Hoppas det löser sig med din frisyr.
    Lycka till!
  • SkövdeSophie

Skaraborg1012: hur var ditt bröllop?

• skaraborg2012
    SkövdeSophie skrev 2012-07-27 21:41:11 följande:
    Skaraborg1012: hur var ditt bröllop?
    Bättre sent än aldrig antar jag? Ser ut som alla försvann härifrån när vi gifte oss! Men jag kan ju i alla fall svara och sammanfatta dagen såhär: Den var helt fantastisk! =)
Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2012