11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Samma här! Blir helt fnissig av att kalla C min man :) har fått alla papper nu, både namnändring och körkortspapper :)
nu har jag till 90% bestämt mig för att självtvätta klänningen i maskinen... materialen ska klara av vatten så det bör gå bra :) lite nervöst är det ändock! Hur har ni andra gjort/ kommer att göra?
Hej alla 11-11-11-brudar! Jag tänkte höra med er, som har erfarenheten färsk: om ni skulle nämna några bra- att-tänka- på -saker, vad skulle det då vara? Ex. nått ni kom på under dagen att ni borde tänkt på, eller nått som var jättebra som ni var glada över att ni hade tänkt på. Tips helt enkelt =)
grattis på våra enmånadsdagar ;D
Nu är klänningen i maskinen, så jag håller tummarna och blundar och hoppas =)
Helt galet att det redan gått en månad! Att vara fru känns underbart även om det nu inte känns så jättestor skillnad mot innan i vardagen..
Jag kan meddela att klänningen numer är ren och okrympt, hänger och torkar =) Nästa problem blir att få den rät och slät, jag ska prova att hänga den över badkaret och tappa upp varmt vatten... Annars så har mamma ett ångstrykjärn, så det borde inte vara några problem...
Jag är väldigt nöjd i alla fall, har fått klänningen ren för 49,90 + vatten & elförbrukningen =)
Jag kan meddela att klänningen numer är ren och okrympt, hänger och torkar =) Nästa problem blir att få den rät och slät, jag ska prova att hänga den över badkaret och tappa upp varmt vatten... Annars så har mamma ett ångstrykjärn, så det borde inte vara några problem...
Jag är väldigt nöjd i alla fall, har fått klänningen ren för 49,90 + vatten & elförbrukningen =)
Vi använder inte normalt flytande tvättmedel, men för klänningen så köpte jag =)
Jag tyckte att mina pärlor/dekorationer satt fast bra och så vände jag klänningen ut och in, allt sitter kvar och klänningen är som sagt ren =) Men kolla upp att meterialet tål vatten, det är bara att googla fram det =) Kemtvätten kunde inte garantera att pärlorna inte skulle smälta av behandlingen...
Vi använder inte normalt flytande tvättmedel, men för klänningen så köpte jag =)
Jag tyckte att mina pärlor/dekorationer satt fast bra och så vände jag klänningen ut och in, allt sitter kvar och klänningen är som sagt ren =) Men kolla upp att meterialet tål vatten, det är bara att googla fram det =) Kemtvätten kunde inte garantera att pärlorna inte skulle smälta av behandlingen...
I min är det polyester och nylon, båda skulle klara 40 graders tvätt. Så jag körde på 40 grader men drog ner centrifugeringen till 800-1000 varvtal...
http://www.gorenje.se/support/tips_koket/hoppsan/material/fran_acetat_till_viskos
denna sida använde jag som tvättråd...
Om det mot förmodan är någon som tittar in här ibalnd,s å kan jag meddela att nu finns Amelia Brud och Bröllop ute i handeln. På sidan 122 finns undertecknad i Kinaköpt klänning...
Hoppas alla brudar har det bra som gifta - jag har det kalasbra!
Oooo, då ska jag ta och köpa den Jessikad! =)
Jag tittar in ganska ofta i fall att det är någon som skrivit nått =) bröllopstorget ligger fortfarande bland mina startflikar, har inte förmått mig ta bort den ännu =)
Här rullar livet på också, jag ska snart börja jobbar igen och då lär dagarna och månaderna springa iväg! Innan man vet ordet av är det väl dags för bröllopsdag! =)
Här är också en som tittar in med jämna mellanrum!
Var och hämtade ut körkortet i fredags med nya namnet på! (har dragit mig pga kortet...!)
Så nu börjar det verkligen bli riktigt! :)
Jag jobbar på och står i och tar på mig nästan allt jag kan för att spara ordentligt till resa! Vill komma iväg nu! :)
Vi har inte heller varit iväg på någon resa ännu. planerar att åka hela familjen + svägerskan och hennes man och deras kotte som kommer nu i veckorna, i höst innan våran minsting fyller 2...
I april ska vi till Irland på bröllop utan barnen, då åker vi med 2 kompisar och är borta 6 nätter. Ingen bröllopsresa det heller, men en skön avkoppling i alla fall =)