• Martin­aa
    Äldre 19 Jan 15:44
    39992 visningar
    392 svar
    392
    39992

    JUNI 2010 nr 4

    Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

    Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

    Okej, då kör vi!

  • Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Conver­se
    Äldre 19 Apr 19:48

    ja vi funderar på i denna ljuva sommartid men sen vet jag inte... och låtar av solister av längtan till dig. men jag vill ha lite glada låtar med. finns det inga glada kärlekslåtar? vi funderar även på i do i do i do till utgång eller ronja rövardotter.... aaaaaaaah jag kan inte bestämma mig. vill ha lite fart och glädje de blir så himla stiff annars.

  • Grodan­oJag20­10
    Äldre 20 Apr 06:52

    Vi ska ha den traditionella ingångsmarchen, psalm 199 (Den blomster tid nu kommer) och 201 (En vänlig grönska) och sen evrything id do (i do it for you) som utgång.

    Pratar nu med nancy på Millys. Min klänning är färdig!!!
    jisses vad glad jag är :D
    spännande att få se hur resultatet blev..

  • Smilla­82
    Äldre 20 Apr 15:19

    Martinaa: Din gästbok är verkligen fin! Helt fantastisk.

    Men jag har funderat om lite. Jag vill gärna ha en gästbok men frågan är om jag i framtiden vill ha kvar den som en ensam bok eller om jag vill ha andra saker i den också? Som det är nu så har jag en fin bröllopsplaneringspärm/bok där jag sätter in alla saker som har med bröllopet att göra. Alla inspirationsbilder och allt vi planerar för. Men efter bröllopet skulle jag vilja ha en enda bok/pärm där vi har allt om vårt bröllop, inklusive gästhälsningarna.

    Så jag funderar på att göra en enklare bok där jag sedan kan riva/klippa ut gästhälsningarna för att sedan klistra in dem i vårt bröllopsbok (som jag funderar på att göra precis som Martinaas) under festavsnittet. Vad tror ni? Vad för roliga saker kan man ha med?

    Jag hittade en supertrevlig bok på designtorget i förra veckan som heter "Vårt Bröllop". Den var himla rolig och där kunde man fylla i allt från vad man föll för hos varandra till hur ens första gemensamma bostad såg ut och sedan allt om bröllopet. Är det någon som köpt den? Jag skulle vilja göra en likadan men vill ju inte behöva köpa den då för att se vad den innehåller.

  • Skogsh­uggarb­rud
    Äldre 20 Apr 15:58

    Oj vad tiden bara rullar på nu...
    Fick provat min klänning idag, wiie! Den sitter numera som en smäck och behöver inte fixa till någonting! Skönt att slippa den kostnaden. Måste dock sy dit en knapp för att kunna hänga upp släpet, men de borde inte vara så svårt, eller? Har även provat allt tillbehör till dagen, halsband, örhängen, tiara m.m. Känns lustigt att se sig så fin! Bara håret som jag inte alls lyckas med själv :P

    Känns skönt att ni börjat diskutera psalmer och musik, då vi har hjärnsläpp här hemma. Inte hunnit prata med prästen än heller ang allt i kyrkan.

    Börjar bli tajt med tid nu, tankarna far runt och det är fortfarande mycket kvar att fixa...

  • miaik
    Äldre 20 Apr 19:15

    Smilla82:

    Jag har också sneglat på den boken, tycker dock att den är lite väl dyr (eller egentligen inte, men just nu när vi sparar som tokar till bröllopet är den det). Tycker att den är helt fantastisk och rolig istället för alldeles för romantisk och puttinuttig..

    Kanske blir att köpa den efter bröllopet så man kan sätta in bilder och fixa. Har gjort ett eget bröllopsinspirationsalbum där jag har temasidor om olika saker.

  • Lina o Peter
    Äldre 20 Apr 20:17

    Martinaa: Åh vad jag gillar din blogg överhuvudtaget! Superfina grejer och idéer!

    Ang. gästbok har vi gjort en otraditionell grej och köpt en RIBBA ram på IKEA som folk ska få "kludda" i passpartoun runt ett kort på oss, finns en bild i mitt galleri som jag blev inspirerad av.

    Har även en idé till tackkort också, jag ska skriva ut två A4 papper (kartong) med texten "Tack" på den ena och "för att ni kom" (eller nått sånt) som vi ska hålla i och låta fotografen ta några fina bilder under bröllopsdagen. Eller alternativt två större fyrkantiga frigolitbitar och sedan paintshopa in texten på dem i datorn.
    Finns bild på ett exempel i min blogg, direktlänk:

    linalottan.blogg.se/2010/january/aaahhh-vilka-inbjudningar.html

    (Om den funkar nu då länken... Annars ligger det inlägget under januari. )

  • Martin­aa
    Äldre 20 Apr 20:49

    Smilla och Lina:
    Tack tack för komplimangerna. Blir fånigt glad! Nästa projekt är bordsplaceringshållare som jag skulle gjort i helgen, men av olika anledningar fick skjuta på så jag hoppas jag hinner nu till helgen så kommer det upp på bloggen i slutet av helgen eller nästa vecka! :)

    Idag ringde jag och pratade med kantorn och det kändes toppen! Hon var hur trevlig som helst och fixar själv med noter och sånt så jag behöver inte tänka på det. Hon tog även numrena till mina solister och ska kontakta dem för att prata genom och bestämma reptid. Känns så bra! Har varit lite nervös just för det här med sångerna och så, men nu behöver jag inte medla mellan olika parter eller nåt utan de får sköta det själva! Skönt!

  • Lina o Peter
    Äldre 20 Apr 21:53

    Martinaa:
    Åh va härligt, känns som att allt man kan "lassa över" är guld värt nu...

    Jag vill ju också va med i junitråden! Vi gifter oss den 19 juni.

  • miaik
    Äldre 20 Apr 22:01

    Gaaah, började skriva ut vårt bröllopsfestprogram lite smått nu ikväll. Det gick åt skogen! Gör det i word och har en "vattenstämpel" med vårt monogram i bakgrunden men när jag ska skriva ut så blir högersidans vattenstämpels övre del dubbel, dvs att en del av den blir tryckt lite ovanför själva vattenstämpeln. (konstig förklaring...) iaf fattar jag inte alls vad det kan bero på! Blir GALEN!!

    Lina och Peter:
    Kul att se dig här, det är jag som har muminmiabloggen

  • Martin­aa
    Äldre 20 Apr 22:07

    Oj är du inte med på listan? Klart du ska vara med. Sitter dock vid fel dator nu så jag får lägga till dig nån annan dag. Påminn mig om jag glömmer

  • Ellaba­y
    Äldre 21 Apr 10:28

     


    Martinaa skrev 2010-04-20 22:07:33 följande:
    Oj är du inte med på listan? Klart du ska vara med. Sitter dock vid fel dator nu så jag får lägga till dig nån annan dag. Påminn mig om jag glömmer

    är inte heller med på listan :(
    25 juni gifter vi oss. :D

  • Martin­aa
    Äldre 21 Apr 20:21
    miaik skrev 2010-04-20 22:01:45 följande:
    Gaaah, började skriva ut vårt bröllopsfestprogram lite smått nu ikväll. Det gick åt skogen! Gör det i word och har en "vattenstämpel" med vårt monogram i bakgrunden men när jag ska skriva ut så blir högersidans vattenstämpels övre del dubbel, dvs att en del av den blir tryckt lite ovanför själva vattenstämpeln. (konstig förklaring...) iaf fattar jag inte alls vad det kan bero på! Blir GALEN!! Lina och Peter: Kul att se dig här, det är jag som har muminmiabloggen
    Oj, om du jobbar i Word så förstår jag att du bli galen... Word är bra på text, men inte på bilder... Testa att högerklicka på bilden och välj Ordna - Lägg som bakgrund / Lägg längst bak eller nåt sånt. Se om det hjälper??

    Lina och Peter och Ellabay


    Ni är båda med på listan nu! :)


     


Svar på tråden JUNI 2010 nr 4