• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Martinaa

Smilla:
    Jadu, det har varit mycket annat (30årskalas bland annat) som tagit upp min tid så det har dragit ut på det. Nu är jag ledig några dagar, så jag hoppas få det gjort inom det närmaste. Håll utkik!
    Jag köpte sån spiraltråd och råkade ha en speciell hålslagare hemma som stått orörd i över ett år, som är till för att kunna göra egna häften med spiralryggar. I scrapbookingbutiker finns det också maskiner för sånt här, men de kostar runt 700-900 kr. Hade jag inte haft den här "hålslagaren" hemma så hade jag lånat en vanlig håltång och tryckt egna hål! Så man måste inte köpa dyra grejer!

• yatzy86

Idag var jag och provade min färdiga klänning :D De har nu sytt in den och lagt upp den. Vilken känsla att ha på sig en klänning som man kan röra sig och sitter kanon!! Det är ju så jag kommer se ut på dagen :D Fast lite snyggare i håret :D Helt härlig känsla:D Man förstår det inte riktigt :D Men kul var det iaf :D Inte långt kvar nu brudar! :D

• miaik

yatsy86:
    Vad kul!

Nu börjar det närma sig, om två månader är vi på plats i Thailand och gifter oss snart, det känns helt GALET vad fort tiden har gått! Ikväll tänkte vi börja trycka våra festprogram, spännande. Har en känsla av att jag kommer slita mitt hår (min hubby har inget, haha) över något, för inte kan det väl gå som det ska?

• April 99

hinner inte läsa allt ni skrivit idag (mycket sen jag sist var inne verkar det som, gillar aktiviteten här inne)

Själv hade vi påsksemester förra veckan och jag fixade en väl fungerande, men preliminär bordsplacering. Val av sång till vigseln, mycket trix med festhäftet/aktiviteter vid festen och tyg som svärmor (som vi var och hälsade på bl.a. o inte kommer ses innan det är dax)ska sy löpare av. Sen på vägen hem så ringde de från bröllopsbutiken att min klänning har anlänt!!! så på lördag ska jag dit och testa så de får sy upp den, oj vad verkligt det kändes när de ringde!

på fredag blir en tur till ikea o handla ljus, lyktor och andra detaljer för dukning med en kompis, lörda prova klänning coh söndag till provsmink och hår. så nu har det verkligen tagit fart!!!!

• Rosvägen

April99:
    Va mysigt att höra!
    Förstår precis hur du känner när det gäller klänningen..
    Åh jag längtar till att köpa in alla detaljer för dukningen!:)
    Är det någon som har tips på en vacker låt för ingångmaschen?
    Som funkar med gitarr:) Har hittat några varianter men behöver fler tips.

• Martinaa

Wihi! Idag har varit lite av en "bröllopsdag"! Först var jag hos min frisör och klippte mig och vi pratade lite om hur jag ska håret på stora dagen, och sedan gjorde hon en lättare provsminkning. Väldigt olikt hur jag brukar sminka mig så det kändes ganska ovant att se sig i spegeln...
    Men sen kom i alla fall dagens huvudpunkt! Nämligen att hämta ringen!! Var så nyfiken på hur den blivit eftersom vi valt att göra den som en mix av några ringar (finns i mitt galleri) och inte sett hur slutresultatet kommer bli riktigt. Den var så fin att jag blev alldeles... vad heter det... breathless (hittar inget bra svenskt ord just nu...). Den är såååå fin! Mötte upp sambon en stund senare och provade den när vi satte oss i bilen och det kändes så rätt!
    Alltid när jag provat ring i butik innan så har det känts så konstigt med TVÅ ringar, men nu var det den mest naturliga saken i världen. Sååå nöjd! Får nog på allvar be sambon gömma ringen för mig fram till juni, haha! :P

• miaik

Martinaa:

Haha, jag känner igen mig om ringen! Min hubby har gömt den och vill att jag ska slutat tjata..! Ibland får jag dock prova den, i lördags hade jag på mig den i fem minuter och var lika kär i den som när jag hämtade ut den. Men nu sa han att det var sista gången innan bröllopet... Vi får se hur det blir med det...

• Martinaa
    miaik skrev 2010-04-14 16:05:45 följande:
    Martinaa:Haha, jag känner igen mig om ringen! Min hubby har gömt den och vill att jag ska slutat tjata..! Ibland får jag dock prova den, i lördags hade jag på mig den i fem minuter och var lika kär i den som när jag hämtade ut den. Men nu sa han att det var sista gången innan bröllopet... Vi får se hur det blir med det...
    Hahaha!
    Har ringt och pratat med prästen nu också, och nu har vi bestämt möte till den 12 maj! Nån som träffat sin präst än? Vad pratar man om??
  • miaik

Vi kommer inte att träffa vår VF förän dagen innan (eftersom vi gifter oss i Thailand..) Det känns faktiskt rätt nervöst, vi har iofs bara en grej som känns "viktig" och det är att han säger "till era hjärtan slutar slå" istället för "till döden skiljer er åt".
    Men det skulle ju vara skönt att veta hur människan ser ut eller är så att man har en bild. Tänk om han är superstiff och konstig??!!

• ona

Vi har heller inte träffat vår präst, har inte ens pratat med honom i telefon. Sambon är orolig för att prästen ska vara yngre än han är, och jag är rädd att han inte ska höras.. Har sett honom på bild, och han är ju ung och så.. Fast så länge han pratar finlandsvenska, vilket han troligtvis gör, så ordnar sig allt. Det är svårt att få allt att gå ihop bara, när jag sitter här i Stockholm, sambon är på jobb på sjön och prästen huserar i den åländska skärgården..

Jag håller på och kreverar. Det är så tråkigt att vara ensam hemma, speciellt när det inte finns något alls att pyssla med. Har målat väskan så den är klar, rosetterna som skulle fästas på mina skor och på väskan fastnade inte med mitt lim, och några gäster har ännu inte svarat fastän sista osa var igår.. Och inte kommer det något bra på tv heller.. Underhåll mig, någon?

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4