• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • April 99

miaik-nä ju närmare man kommer ju fortare går tiden känns det som. 2 månader kvar idag!!!!!

• Martinaa

Hihi, jag med! Två månader idag! Sambon fyller 30 idag med så det har varit mest fokus på det, och på lördag är det kalas för honom så bröllopsplanerna ligger lite lågt just nu. Däremot kommer min familj hit på lördag, så förhoppningsvis ska vi kunna åka till kyrkan och "öva" lite, mest för att visa brudnäbbarna hur de ska gå och stå och så. Får ringa imorgon och hoppas att det är ledigt då...

Är det någon som har träffat sin präst än eller ska göra snart?

• yatzy86

Vi ska träffa vår präst i morgon :)

• GrodanoJag2010

så.. nu har vi provdukat och det blev nästan bättre än tänkt. Väntar bara på att klänningen ska komma.

• Rosvägen

Hej allesammans här kommer en uppsats :/

Gud vad mysigt att läsa hur det går för alla!
    Hoppas ni hade en fin Påsk helg allihoppa!

Jag har i stort sett fått iväg alla inbjudningskort så det känns otroligt skönt.. något som är mindre kul är att våran dator ska skickas tillbaka för felsökning och att vi verkligen behöver den! Våran gamla gick sönder och nu har vi haft denna i 2 veckor ungefär, såå typiskt.
    För att inte tala om att bilen har gått sönder två gånger och vi var tvungna att lägga ut en hel del pengar! Ekonomin var bergsäker från början och nu är det på kronan att vi får ihop allt! Söker lite stöd hos er!

Blir så rörd av att läsa om alla, känner mig mer sentimental än någonsin och för att inte tala om alla konstiga mardrömmar jag haft senaste månaden..

Men min älskade fästman är underbar!, vigselringen är fantastisk och den har han gömt undan från mig:)
    Brudklänningen hänger i garderoben och nedanför står skorna.
    Min underbara Mamma var i USA hos min faster och kom nyss hem..
    Där hade dom sprungit runt och letat och köpt bröllopsbubblor för ca 40 kr (24 pack) och ett jätte sött strumpeband på Victoria Secret för 25 kr!! Små detaljer som betyder mycket för mig:)

Nu ska jag bara boka tid för att prova ut västar till Sambon och hans bestman, jag måste också sparka dom lite där bak så vi hittar ett par skor då det var något båda saknade i garderoben.

Härligt!...

Åh nu till en fråga..
    Vi har ljusrosa detaljer på bröllopet, har hittat en fantastisk ros (googla: sweet avalanche rose) som vi kommer att använda oss av till brudbukett och knappnålsblomma.
    Till min fråga blir det bra med svart kostym med vit väst och vit slips/plastrong? och bara blomster med färg till detta eller bör vi välja en rosa slips? Funderar och funderar sambon säger inte så mycket..
    åh vart hittar man snygga skor i storlek 46?

• Bettertogether
    Rosvägen skrev 2010-04-06 15:33:45 följande:
    Åh nu till en fråga.. Vi har ljusrosa detaljer på bröllopet, har hittat en fantastisk ros (googla: sweet avalanche rose) som vi kommer att använda oss av till brudbukett och knappnålsblomma.Till min fråga blir det bra med svart kostym med vit väst och vit slips/plastrong? och bara blomster med färg till detta eller bör vi välja en rosa slips? Funderar och funderar sambon säger inte så mycket..åh vart hittar man snygga skor i storlek 46?
    Du kan säkert ha allting vitt förutom rosen, det blir en jättefin effekt! Har du en rosa slips tror jag att corsaget kan försvinna lite då det är så ljust. Iof är avalanche en riktigt stor ros, så den syns nog ändå!
  • Martinaa

Jag tror också att det blir bra med "bara" den rosa rosen. Vi kommer ha silverväst och mörkgrå plastrong och sedan vit ros och blåklint som corsage. Eftersom färgtemat var silver och blått pratade vi först om nåt mer blått, men kom fram till att det får räcka att ha det bara i corsaget.

Idag har jag gått en shoppingrunda och kommit hem med en bh och ett par trosor som jag eventuellt ska ha under klänningen. Måste prova ihop med klänningen och se om det sitter bra bara.
    Var också inne i scrapbookbutiken i stan och köpte på mig det ena och det andra. Bestämde mig nämligen för att göra en egen gästbok! Tänkte börja lite nu, så vi får väl se hur det kommer gå! Har också skurit till alla omslag till festhäftena nu med, skönt!

• Rosvägen

Tack så jätte mycket för hjälpen!
    Det får bli vitt med den rosa rosen helt enkelt!:)
    Tycker att det är riktigt stiligt med plastrong men sambon är av en annan mening men lovade att pröva en åtminstonde för att se hur det känns när han har den på sig:)

Martinaa:Tror att corsagen med Den vita rosen och blåklint kommer bli ursnygg! Ser fram emot bilder:)

Hade också tänkt mig en egen gjord gästbok, har en bild i huvudet men vi får se hur det slutar:)
    Har du hunnit börja något?
    Tjiing

• Smilla82

@Martinaa: Du skrev att du skulle göra din egen gästbok. Jag skulle också kunna tänka mig att göra det efetrsom jag inte hittat någon jag tyckt varit tillräckligt fin och bra. Hur ska du göra den och ska du binda ihop den själv? Jag skulle behöva massor med tips om hur man kan göra den själv. Vad för sorts papper och andra saker använder du? Gärna en beskrivning för "scrapbooking dummies" om det går =)

Ibland känns det ju lite dumt att köpa en färdig gästbok med massor av sidor och sedan så skrivs det bara i knappt halva boken för att det inte är så många gäster. Men om man gör den själv så skulle man kunna göra den med färre sidor och mer personlig.

• GrodanoJag2010

någon som vet var man kan hitta ljusgula servetter?
    hittar bara "pippi"gula

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4