• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Converse

Tack! Lite svårt att hitta bara, de med tyll jag hittat är ju vääärldens prinsessklänningar. Jag får leta vidare, kanske någon annan som vet?

• Martinaa
    Converse skrev 2010-03-21 16:20:14 följande:
    Tack! Lite svårt att hitta bara, de med tyll jag hittat är ju vääärldens prinsessklänningar. Jag får leta vidare, kanske någon annan som vet?
    Skicka med bilden, försök rita hur du vill ha det och maila nåt kinaföretag tex Milly. De syr upp efter bild! :)

Jag beställde från Milly och är suuupernöjd! :D
  • Martinaa

Kanske den här, från Milly. Du kan ju alltid be att du INTE vill ha alla pärlor på?
    www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50

Här är en från Milly i sjöjungfrumodell:

Ganska stor underdel dock:

Kanske inte riktigt som du vill ha, men kanske..?

Ytterligare en

Tja, det var de jag hittade när jag kollade genom de tio första sidorna hos Milly. Det finns ytterligare 14 sidor till med klänningar!

• Converse

Men gud va gulligt av dig! Tack. De syr klänningar alltså. Shit va feg jag är!! Törs man det? Vad kostar det? Hur blir det med frakt å tull? Hur lång leverans? Vad händer om klänningen blir skitful?

Man kanske skulle kunna ta flera bilder och visa, överdelen från en mot nederdel från en och vilken sorts tyll från en tredje... he he de ska jag kolla =) Tusen tack

• Kribban

Även Matildasfest syr upp din dröm klänning. De är dessutom jätte bra att ha att göra med. Otroligt trevliga och tillmötergående. Ingenting verkar vara ett problem. Ring och prata med dem vet ja!

• Martinaa

Converse:
    Jag beställde som sagt från milly, en Maggie Sottero-klänning (ej original då) som kostade 2000, och underkjol för drygt 400 kr. Hade jag beställt samma klänning i Sverige hade den kostat 10 000:- (och då var detta "billigt" för det var en gammal modell).
    Frakt ingår i priset, och tull behövde inte jag betala. Oftast verkar de skriva ner värdet på paketet för att det inte ska tillkomma tullavigft.
    Ful blir den inte, de är otroligt duktiga. Antagligen är det väl i Kina även dyra märkesklänningar sys också...
    Passar kommer den göra så länge du mäter rätt! Du mäter dig och skickar in dina mått så sys klänningen precis efter dig. Min sitter som en smäck!

Min klänning tog tre veckor från beställning till leverans till dörren, men det måste varit nåt undantag. Du får nog räkna med runt 2 månader för säkerhets skull. Annars kan man välja "rush order" för några dollar extra.

Oavsett var eller hur du beställer så bör du nog göra det snart. Det kan ta tid om du beställer, och det kan vara bra med lite marginal för att göra eventuella ändringar. Lycka till! :)

• Converse

martinaa: tack låter ju bra det där!! kanske man ska slå till. är det nåt jag ska tänka på innan jag beställer. hur många bilder osv man ska skicka, material och sånt?

• Converse

vem här var det som hade en klänning i spets med ett band i midjan?

• Martinaa
    Converse skrev 2010-03-22 08:14:03 följande:
    martinaa: tack låter ju bra det där!! kanske man ska slå till. är det nåt jag ska tänka på innan jag beställer. hur många bilder osv man ska skicka, material och sånt?
    Maila med dem och hör så får du känna efter själv vad du tycker och ställ alla frågor du kan komma på. Ni kan ju diskutera fram tyg, pris och sånt. Jag fick svar från en tjej som hette Nancy som var jättetrevlig. Fick också något mail från Anne men hon var mer kortfattad i sina mail.
  • Bettertogether

Nu tjejer får ni hjälpa oss att vinna en bröllopsfotografering!! :) Gå in på bloggen blog.duovi.fi och rösta på oss, par nummer 1 (Sandra & Daniel) :) Man röstar med en kommentar i det inlägget man vill rösta på (alltså oss ;) )

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4