Converse:
Jag beställde som sagt från milly, en Maggie Sottero-klänning (ej original då) som kostade 2000, och underkjol för drygt 400 kr. Hade jag beställt samma klänning i Sverige hade den kostat 10 000:- (och då var detta "billigt" för det var en gammal modell).
Frakt ingår i priset, och tull behövde inte jag betala. Oftast verkar de skriva ner värdet på paketet för att det inte ska tillkomma tullavigft.
Ful blir den inte, de är otroligt duktiga. Antagligen är det väl i Kina även dyra märkesklänningar sys också...
Passar kommer den göra så länge du mäter rätt!
Du mäter dig och skickar in dina mått så sys klänningen precis efter dig. Min sitter som en smäck!
Min klänning tog tre veckor från beställning till leverans till dörren, men det måste varit nåt undantag. Du får nog räkna med runt 2 månader för säkerhets skull. Annars kan man välja "rush order" för några dollar extra.
Oavsett var eller hur du beställer så bör du nog göra det snart. Det kan ta tid om du beställer, och det kan vara bra med lite marginal för att göra eventuella ändringar. Lycka till! :)