• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • Bettertogether

Vi kommer ha en speciell "gästbok" som vi gör själva.
    Det är som en stor tavla med ett ritat träd på, sedan får gästerna "doppa" tummen i grön (två olika nyanser) stämpelfärg och stämpla dit "löven" på trädet :) + skriva sitt namn bredvid. Sedan tänkte jag sätta lappar på borden där gästerna får skriva sin hälsning till oss, så går det att använda lapparna i fotoalbumet sedan så blir det snyggt, och så finns hälsningarna på ett ställe de syns mera på :)

• Martinaa

Smilla och Rosvägen:
    Jag hann börja igår, men dessvärre hade jag lite lättare "missöden" som gör att jag måste köpa nya papper och göra om ena omslaget, vilket jag tänkt göra idag men inte hann. Så jag har inte jättemycket att visa upp ännu. Dock tar jag kort under hela processen och kommer blogga om det precis hur jag gör på min pysselblogg så fort jag är klar! brollopspyssel.blogg.se om ni vill kika in redan nu!

Och precis som du skrev Smilla så är många gästböcker jättetjocka! Blir ju jättetråkigt om man använder de första 20 uppslagen och sen är över halva boken tom. Det var en av de anledningarna till att jag valde att göra egen, plus att det känns lite coolt att ha gjort sin egen gästbok!

Idag ringde ett okänt nummer på min mobil när jag var på jobbet, och det var en kille från Borås Tidning (BT) som ville göra en intervju med ett blivande brudpar angående bröllopet och främst ekonomin runt om det. Så jag fick ta lunch lite tidigare och åka hem i ilfart (nästan iaf) och möta upp reporter och fotograf hemma tillsammans med sambon innan han skulle till jobbet.
    Vi pratade ganska allmänt om vårt bröllop, men lite fokus på vad som kostar mest, hur mycket det går på totalt och lite så. GrodanoJag, du var väl boråsare? Missa inte att kika i BT imorgon!

Det var pga detta jag inte hann springa och köpa mer grejer till gästboken, men jag gör det imorgon så kan jag pyssla mer imorgonkväll. Håll utkik i bloggen så dyker det upp så fort jag bara hinner!

• GrodanoJag2010

Japp. jag är boråsare. Ska absolut inte missa tidningen i morgon ;)

Martinaa skrev 2010-04-07 19:52:16 följande:
    Smilla och Rosvägen:Jag hann börja igår, men dessvärre hade jag lite lättare "missöden" som gör att jag måste köpa nya papper och göra om ena omslaget, vilket jag tänkt göra idag men inte hann. Så jag har inte jättemycket att visa upp ännu. Dock tar jag kort under hela processen och kommer blogga om det precis hur jag gör på min pysselblogg så fort jag är klar! brollopspyssel.blogg.se om ni vill kika in redan nu!Och precis som du skrev Smilla så är många gästböcker jättetjocka! Blir ju jättetråkigt om man använder de första 20 uppslagen och sen är över halva boken tom. Det var en av de anledningarna till att jag valde att göra egen, plus att det känns lite coolt att ha gjort sin egen gästbok! Idag ringde ett okänt nummer på min mobil när jag var på jobbet, och det var en kille från Borås Tidning (BT) som ville göra en intervju med ett blivande brudpar angående bröllopet och främst ekonomin runt om det. Så jag fick ta lunch lite tidigare och åka hem i ilfart (nästan iaf) och möta upp reporter och fotograf hemma tillsammans med sambon innan han skulle till jobbet.Vi pratade ganska allmänt om vårt bröllop, men lite fokus på vad som kostar mest, hur mycket det går på totalt och lite så. GrodanoJag, du var väl boråsare? Missa inte att kika i BT imorgon! Det var pga detta jag inte hann springa och köpa mer grejer till gästboken, men jag gör det imorgon så kan jag pyssla mer imorgonkväll. Håll utkik i bloggen så dyker det upp så fort jag bara hinner!
  • April 99

oj vilken aktivitet det varit här inne sen jag var inne sist. Bara positivt!

smart att binda ihop en egen gästbok, hade tänkt scrappa bara framsidan på ett vanligt fotoalbum med svartasidor och hårdpärm. men nu blev jag sugen på att göra en helt själv. Hur gör man då? uppdatera mig gärna.

själv har jag idag handlat lite av underkläderna till bröllopet och håller hela tiden på med festprogrammet i huvudet och skriver på datorn och letar låtförslag till vigseln. Är ledig nu ett par dagar så jag tänker bröllop HELA tiden, nästan iaf;)

• Rosvägen

Bettertogether:Gillade ideen med "Gästträdet"

Men utöver en gästbok funderar jag på en liknande idee men med en tavla, färg och lite förkläden till gästerna. Så får var och en lämna några penseldrag.
    Läste om det någonstanns.

Förresten har ni möjlighet att tycka till lite?
    Gällande min m2b och hans bestman, kläder.

Dom kommer båda ha svarta kostymer, bestman kommer även bära väst i svart, lutar åt någon med lite mönster i.
    Sen funderar vi på en ljusrosa sidenslips med en vit ros som corsage.

Sen diskuterar vi min blivandes kläder fram och tillbaka.
    Det senaste är en slips ( www.sidenslipsen.se/info-slipsset-663 ) med lite mönster i samt matchande näsduk, en vit väst helt utan mönster och sedan en ljusrosa ros som corsage.
    Vad tycker ni? :)

• Converse

jag har köpt en gästbok som är en fylla i bok... men nu undrar jag om det blir trist? vill absolut inte ha en vanlig gästbok med tomma blad heller. Vad tror ni? Man kan rita sitt självporträtt, vad man heter, vem man kom med, vad man tror brudparet gör om 5 år, roligaste händelsen och sånt...

sen undrar jag en till sak. Ni som ska ha DJ.... var hittar man topplistor och sånt så jag kan förklara vad jag vill ha för musik. har sett spotifylistorna här på BT men jag vill inte ha ooa hela natten och såna gamla dängor. inte heller techno eller schlager, nya låtar vill jag ha med rihanna, lady gaga och sånt...

• N0RA

www.topsify.com/
    Topp 40 listor (US, UK, SWE). Den svenska är dock lite mycket schlager för mig, men värt att kolla i alla fall!

• ona

Converse, jag tror att det blir jättebra med en sådan bok. Då slipper gästerna fundera ut något "bra" att skriva, något som kanske leder till att vissa stuntar i att skriva då de inte kommer på något "bra". Nackdelen är ju at de blir ganska lika på alla sidor, ingenting "extra". Vilken är det du har köpt?

Jag skulel vilja ha en gästbok som är en sida fylla i och en tom sida på varje uppslag. Någon som sett något sådant eller skule man kanske klara av att göra en sådan själv, fastän man har tummen mitt i handen?

• Martinaa

Ona:
    Har du bara skrivare kan man ju skriva ut ett fyll-i-papper själv och klistra in på ena sidan av uppslaget. Jag har tänkt ha ett foto på paret/personen från kvällen på vänstersidan av uppslaget, och så får de/den skriva sin hälsning på högersidan.

Jag var också inne på en fyll-i-funktion först, men nu när jag gör egen passar det inte in alls. Jag har svarta papper nämligen, och gästerna ska få skriva med silverpenna.

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4