• Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Då var det dags för en ny tråd för alla oss som ska stå brud i juni 2010. Vi är på rätt sida nyåret och nedräkningen har börjat på allvar! Häng med, gamla som nya juni-brudar och diskutera, tipsa, peppa och älta tillsammans!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/juni.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Okej, då kör vi!

• Svar på tråden JUNI 2010 nr 4
  • April 99

att BH:n hasar ner lite har jag iallafall räknat med, hoppas klänningen ger lite stadga så den sitter bättre :)

• Martinaa

April 99 skrev 2010-03-11 21:09:36 följande:

att BH:n hasar ner lite har jag iallafall räknat med, hoppas klänningen ger lite stadga så den sitter bättre :)
    Så tänker jag med!

Men just när det gäller axelbandslöst så är det viktigt att välja rätt omkrets (annars också såklart) så den sitter bra. Det är jättevanligt att ha fel bh-storlek så det lönar sig verkligen att gå till en affär som Change eller nån underklädesbutik där du får HJÄLP att välja bh, dvs att de kommer till dig i omklädningsrummet och kollar hur den sitter, för de som kan det är duktiga och vet hur en bra bh ska sitta! Det är troligt att du kommer inse att du gått omkring i fel storlek i flera år, I have... Jag hade tidigare både för stor omkrets samt för liten kupa!
  • HannaoMarkus

Jag måste få pirra av mig lite. För några dagar sen så ringde en utav våra värdar. :) Dom hade nämligen träffats för att planera lite under helgen. (vi har lämnat bort typ allt på fest har märkt att inte alla här gjort så, kanske inte är så vanligt) Men i varje fall. Det blev så verkligt då någon annan ringde och "kvittrade" om vårt bröllop också. Inte bara jag. Det är verkligen sant! Jag ska gifta mig. Vi kommer få en utav de bästa dagarna i vårt liv snart. Och allt kommer att bli sååå bra...Alla våra nära vänner kommer att vara där. Förstår ni vilken fest det kommer att bli.... IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!! Det är verkligen dags snart. 3 månader idag. På dagen! :)

Nu hoppas jag bara att vädret har fel och att det inte kommer mer snö så vi får våran vår nån gång! :)

Kram på alla!!!

• Converse

Martinaa: Håller med, jag var och fick hjälp och hon som hjälpte mig sa att 80% eller nåt hade fel storlek och de allra flesta för små. Jag har alltid trott A men jag hade B.

• April 99

HannaochMarcus-visst är det galet fantastiskt! Jag har drömt en hel del som bröllopet sen nu efter jul, det går inte alls som vi planerat men det blir underbart ändå. Försöker kanske lugna mig själv i sömnen?

Någon som svaret på detta:
    Det är korsettknytning i ryggen på min klänning. Tror ni det går att byta ut det tillhörande bandet mot ett brett sidenband eller blir det svårt att dra åt så det håller? Tycker dte är så fint med siden band och då kunde jag ha ett i samma färg(ljusgrön) som jag använder till allt annat (trycksaker, bordsplacering osv) Får klänningen så nära inpå så jag hinner kanske inte prova och känna eftre så mycket. Någon som vet?

• scarborough81

Vart finns twilfit i stockholm, ska dit imorgon... Någon sa att de fanns i gallerian, vilken galleria?

• HannaoMarkus

Oj det lät ju hur fint som helst med sidenband! Tycker inte att det borde vara nåt problem. Kan inte se varför. Men jag är ingen expert!

Jag drömmer också massa...fast för mig är det tvärt om...jag drömmer att allt bli kaos och i drömmen är det jättejobbigt. Fast jag vaknar alltid å känner mig lycklig...jag blev ju gift i varje fall...å än så länge har inte Markus dumpat mig vid altaret! ;)

Twilfit finns typ överallt... Här ser du alla. www.twilfit.se/hitta_butik/hitta_butik.php
    Så den som skrev gallerian menade nog gallerian inne i centrum. Vid plattan.

• Martinaa

April 99:
    Har du en vit klänning? Jag tycker det låter som om det skulle se minst sagt skumt ut med färgat band i ryggen, men jag har ju inte sett det framför mig. Jag hade föredragit vitt band, precis som klänningen.

Usch, jag har drömt några gånger om bröllopsdagen också. Det har nästan alltid varit att jag har glömt raka benen, glömt gå till frissan eller glömt fixa naglarna. EGENTLIGEN helt oviktiga saker, men panik panik i drömmen och stooor lättnad när jag vaknat!

• HK8

Samma här!! Drömmer ibland jobbiga drömmar men mest KONSTIGA! Men är glad ändå när jag vaknar! :)

• JosieJose

Åh vad skönt att höra att jag inte är ensam om att drömma konstiga drömmar om bröllopet! :)
    I sista drömmen tog vi oss inte ens till bröllopsdagen...

April 99: Jag tycker nog att det kan se jätte fint ut med ett färgat siden band på klänningen. Det finns ju klänningar med detaljer i andra färger en själva klänningen. Har tyvärr ingen ide om hur du kan få till det. Kanske gå till nån tyg affär eller sömmerska och fråga vad de kan föreslå?

Det börjar verkligen dra ihop sig för oss alla nu!! knappt tre månader kvar...!!!

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4