• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • Esonda

Mysigt :) Måste berätta detta är rätt roligt faktiskt..

Min kusin gifte sig med en halvgrek förra året och när de skulle hem så gick jag fram till brudgummen och sa att detta var nog det roligaste bröllopet jag vart på! och då sa han såhär:
    "ja men då väntar vi bara på din inbjudan"
    "ja men jag måste ju hitta mig nån att gifta mig med först" sa jag
    "Jaha, jag hoppas på att det blir en grek då!" säger han
    "Det kan jag LOVA dig att det blir" säger ajg

En månad senare träffade jag min sambo!! Helt sjukt!! haha

Var det längesen du kom till sverige eller är du född här?? *nyfiken*

jaaleme skrev 2009-02-05 11:37:10 följande:
    Jag är från Cypern faktisk men har stor del av släkten i Athen, Korinth och Kyparissea.. Min kusin har pluggat i Thessaloniki i 3 år nu så kanske vi tar en sväng dit i sommar är planen ;)
  • 20120103

Så kul!! Vart var bröllopet någonstans? Vet många greker som gifte sig förra året :)

Är född och huppvuxen i sverige men "hemma" varje sommar!

• Esonda

ja det var i Anderstorp i lilla småland :)

okey ja jag vill oskå åka till hemlandet och träffa hans morfar och kolla in lägnheterna och husen de har och sen okså träffa hans morbror :)

• SaraPayam
    Esonda skrev 2009-02-05 11:45:52 följande:
    Mysigt :) Måste berätta detta är rätt roligt faktiskt..Min kusin gifte sig med en halvgrek förra året och när de skulle hem så gick jag fram till brudgummen och sa att detta var nog det roligaste bröllopet jag vart på! och då sa han såhär: "ja men då väntar vi bara på din inbjudan""ja men jag måste ju hitta mig nån att gifta mig med först" sa jag"Jaha, jag hoppas på att det blir en grek då!" säger han"Det kan jag LOVA dig att det blir" säger ajgEn månad senare träffade jag min sambo!! Helt sjukt!! hahaVar det längesen du kom till sverige eller är du född här?? *nyfiken*
    Vad underbart
  • ario

tyvärr måste jag fixa lähenhet själv, så jag hoppas det inte blir svårt o hitta som stockholm.

SaraPayam skrev 2009-02-05 09:53:48 följande:
    Men gud vad kul Det tror jag nog att ni kommer att göra, måste du skaffa lägenhet själv eller fixar skolan det?
  • SaraPayam
    ario skrev 2009-02-05 12:16:14 följande:
    tyvärr måste jag fixa lähenhet själv, så jag hoppas det inte blir svårt o hitta som stockholm.
    Nja, så svårt är det nog inte, inte som i Stockholm i alla fall Men det finns ju oftast lägenheter...fast kanske inte mitt i stan.
    Har du börjat kolla runt?
  • Esonda

Ja det känns rätt sjukt nu efteråt :S Sen är det rätt kul med på grekisk dans så han stikcer ut med alla sina tatueringar och rockklädsel och häromkring iaf så är grekerna rätt traditionella och "gammelmodiga" typ haha :D

SaraPayam skrev 2009-02-05 12:03:25 följande:
    Vad underbart
  • SaraPayam
    Esonda skrev 2009-02-05 13:07:47 följande:
    Ja det känns rätt sjukt nu efteråt :S Sen är det rätt kul med på grekisk dans så han stikcer ut med alla sina tatueringar och rockklädsel och häromkring iaf så är grekerna rätt traditionella och "gammelmodiga" typ haha :D
    Hehehe Kommer ni att ha ett grekisk inspirerat bröllop, den dag då det är dags?
  • Esonda

hmm.. ja det blir väl mer grekiskt än svenskt iaf.. med traditionerna och så.. men det mesta är ju gothiskt då

• ario

inte änn, jag måste först få bekräftad besked att jag har fått praktikplatsen, det blir inte förrän i juni:( och då har jag 2 månader att skaffa lägenhet.

SaraPayam skrev 2009-02-05 12:41:01 följande:
    Nja, så svårt är det nog inte, inte som i Stockholm i alla fall Men det finns ju oftast lägenheter...fast kanske inte mitt i stan. Har du börjat kolla runt?
  • SaraPayam
    ario skrev 2009-02-05 14:33:19 följande:
    inte änn, jag måste först få bekräftad besked att jag har fått praktikplatsen, det blir inte förrän i juni:( och då har jag 2 månader att skaffa lägenhet.
    Okay, men säg till om du behöver tips å så
  • ario

gärna, jag kommer höra av mig:)

Tack!

SaraPayam skrev 2009-02-05 14:34:36 följande:
    Okay, men säg till om du behöver tips å så
Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor