• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • ario

Jag är snart legitimerad apotekare och han läser till läkare.

Ni då?

SaraPayam skrev 2009-02-03 23:55:35 följande:
    Hej Vad pluggade ni till? Jag träffade med m2b på jobbet, kärlek på lassaret, du vet...
  • SaraPayam

Jag jobbade då som undersköterska, läser till sjuksköterska nu & m2b jobbar som läkare.

• SaraPayam
    ario skrev 2009-02-03 23:58:39 följande:
    Jag är snart legitimerad apotekare och han läser till läkare.Ni då?
    När är han klar med sin utbildning?
  • ario

Han läser 4e året så han har några år kvar:)
    Men det känns skönt att en av oss är snart klar.

Jobbar din man på karolinska?

SaraPayam skrev 2009-02-04 00:08:21 följande:
    När är han klar med sin utbildning?
  • soffi73

Min kille kommer fran England, vi träffades genom gemensamma vänner i Tyskland där vi bada bodde( bor) , det visade sig att vi bodde grannar, och pa den vägen är det...Vi kommer nog bo kvar i Tyskland i 4-5 ar till, för att sen eventuellt flytta till England eller USA. Även om jag älskar Sverige och speciellt den svenska sommaren, lockar det inte nan av oss att flytta till Sverige.

• JosieJose

Hej hej,

Min fästman är engelsk. Vi träffades för ett bra tag sen när vi båda var "backpackers" i Australien. Hihi, inte trodde jag att semester flörten när jag var 20 skulle hålla i sig, men nu planeras det bröllop!! :)
    Vi bor i england och hoppas på hus och barn inom några år..