• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • ario

Jag är snart legitimerad apotekare och han läser till läkare.

Ni då?

SaraPayam skrev 2009-02-03 23:55:35 följande:
    Hej Vad pluggade ni till? Jag träffade med m2b på jobbet, kärlek på lassaret, du vet...
  • SaraPayam

Jag jobbade då som undersköterska, läser till sjuksköterska nu & m2b jobbar som läkare.

• SaraPayam
    ario skrev 2009-02-03 23:58:39 följande:
    Jag är snart legitimerad apotekare och han läser till läkare.Ni då?
    När är han klar med sin utbildning?
  • ario

Han läser 4e året så han har några år kvar:)
    Men det känns skönt att en av oss är snart klar.

Jobbar din man på karolinska?

SaraPayam skrev 2009-02-04 00:08:21 följande:
    När är han klar med sin utbildning?
  • soffi73

Min kille kommer fran England, vi träffades genom gemensamma vänner i Tyskland där vi bada bodde( bor) , det visade sig att vi bodde grannar, och pa den vägen är det...Vi kommer nog bo kvar i Tyskland i 4-5 ar till, för att sen eventuellt flytta till England eller USA. Även om jag älskar Sverige och speciellt den svenska sommaren, lockar det inte nan av oss att flytta till Sverige.

• JosieJose

Hej hej,

Min fästman är engelsk. Vi träffades för ett bra tag sen när vi båda var "backpackers" i Australien. Hihi, inte trodde jag att semester flörten när jag var 20 skulle hålla i sig, men nu planeras det bröllop!! :)
    Vi bor i england och hoppas på hus och barn inom några år..

• 20120103

Åhh så kul att det är fler tjejer här inne nu :)

Jag kommer nog, med största sannolikhet inte heller konvetera till Islam men tycker att det är väldigt intressant och vill öka upp min kunskap på område och få mer förståelse..

• Zozo

Hej! Jag är gift med en fransman sedan tva ar och lite till. Vi gifte oss i Frankrike sommaren 2006. Vi bor för närvarande i Luxemburg, efter 10 ar i Parisregionen. Nu har vi en liten dotter pa snart 5 manader och kommer troligen snart att antingen flytta tbk till Frankrike eller aka tre ar till Australien.
    Min make har katolsk uppfostran men är inte troende. Jag själv är varken döpt eller konfirmerad och är ateist, men mkt intresserad av religion i alla dess former.
    Vi märker inte saaa mycket av vara kulturella skillnader, även om en del kommer fram när man har barn. Det svaraste hittills har varit att jag, som har den starkaste relationen till familjen, har varit den som flyttat. Saknaden efter "dem där hemma" blir ofta väldigt stark.

OM vi beger oss till Australien sa har det med makens jobb att göra.. själv är jag fortfarande mycket tveksam. Främst för att det blir saaa langt hem.. och jag vill ju inte att familjen ska missa hela pluttans uppväxt.

• SaraPayam
    ario skrev 2009-02-04 09:11:16 följande:
    Han läser 4e året så han har några år kvar:)Men det känns skönt att en av oss är snart klar.Jobbar din man på karolinska?
    Okay, men då ska han ju snart ut på AT-tjänst, så kul för honom Nä han jobbar på Ryhov i Jönköping, han har gjort snart 1 år på sin ST-tjänst
    När är du klar med din utbildning?
  • Esonda

Kan jag räknas med här?? :P Min sambo är Grekisk och är född här i sverige men har helgrekiska föräldrar.. vi träffades på ett jobb där hans pappa jobbar och jag blev utsatt på genom bemanning, dagen efter blev vi ihop och två veckor senare var vi sambos, förlovade oss efter 7 månader.. Planerar dock inget bröllop än men snart kanske!? Håller på och försöker lära mig lite grekiska, har lärt mig svärord än så länge haha... när det kommer till religon är dom ju ortodoxer men tror mest på att man ska tro inom sig istället för att utöva det i en byggnad.

Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor