• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • Mollanpollan

Ahhh, skulle nog inte tryck på enter än... Haha... Min M2B´s föräldrar kommer från Turkiet, men han är född och uppvuxen i Sverige. Vi träffades för drygt 4 årsedan och planerar nu bröllop den 25:e april, ett tort turkiskt/svenskt bröllop.

• SaraPayam
    Mollanpollan skrev 2009-02-03 21:34:43 följande:
    Ahhh, skulle nog inte tryck på enter än... Haha... Min M2B´s föräldrar kommer från Turkiet, men han är född och uppvuxen i Sverige. Vi träffades för drygt 4 årsedan och planerar nu bröllop den 25:e april, ett tort turkiskt/svenskt bröllop.
    Vad häftigt Vad ska ni ha för turkiska inslag? Vart i turkiet är de ifrån?
  • Mollanpollan

Ahh, går sådär bra känner jag... Stort turkiskt/svensk bröllop ska det va!

• 20120103

Jo Syrien finns fortfarande :D Han är arab, alltså inter syrian eller asyr (han är muslim medans syrianer o asyrer är kristna)

• Baby S
    SaraPayam skrev 2009-02-03 21:22:23 följande:
    Nä det har vi inte vart...han av där förra våren & hälsade på, men det va första gången sen han kom till Sverige...så nästa gång hoppas jag att jag kan följa med, det ska ju vara ett vackert land & det skulle vara så kul å hälsa på hans släktingar i deras hemmiljö De har ju vart här & de kommer även att komma till bröllopet Du då har du vart i Libyen?
    Nä, inte ännu tyvärr. Det är ju en mindre bedrift att få visum dit av någon skum anledning! Men jag hoppas att jag kan följa med snart, vore väldigt kul, jag älskar att resa och uppleva andra kulturer tycker jag är skitspännande
  • Baby S
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:26:07 följande:
    Heeellluuu här kommer jag också med importerad kärlek ;)
    Hej vännen Välkommen till mys-pyset!
  • SaraPayam
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:37:12 följande:
    Jo Syrien finns fortfarande :D Han är arab, alltså inter syrian eller asyr (han är muslim medans syrianer o asyrer är kristna)
    Jasså Har verkligen noll koll på det där Sorry...
  • Baby S
    Mollanpollan skrev 2009-02-03 21:32:13 följande:
    Min M2B är nästan importerad
    Haha, det är godkänt
  • SaraPayam

Baby S skrev 2009-02-03 21:37:21 följande:

Nä, inte ännu tyvärr. Det är ju en mindre bedrift att få visum dit av någon skum anledning! Men jag hoppas att jag kan följa med snart, vore väldigt kul, jag älskar att resa och uppleva andra kulturer tycker jag är skitspännande
    Instämmer, man får ju se & uppleva kulturen på ett helt annat sätt om man är där...här blir det ju inte på samma sätt. Fattar inte varför det ska vara så svårt att få visum....de i Iran har ju även svårt att få visum hit, av nån anledning...
  • 20120103

Så spännande att följa med er som ska gifta er.. Längtar tillbaka lite till det.. Vi ska ha en till bröllopsfest i Syrien men den har inte jag så mkt med utan svärmor som fixar allt.. Men får ju ha en riktig brudkjol då :D Vi gifte ju oss i 45 graders värme så det var en romantisk kort klänning då..

Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor