• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • Mollanpollan

Det är väl den turkiska musiken och folkdansen mest, annars så är det inte så stor skillnad, förutom att det är alkoholfritt då. En massa dans och skoj, vet dock att man måste muta allt och alla med pengar, tex om chauffören ska släppa ut brudparet ur bilen så måste man ge honom några slantar osv... Kan hända att de rövar bort brudgummen också... Haha, så då får pappa förhandla lite... =)

• Baby S
    Mollanpollan skrev 2009-02-03 21:40:21 följande:
    Det är väl den turkiska musiken och folkdansen mest, annars så är det inte så stor skillnad, förutom att det är alkoholfritt då. En massa dans och skoj, vet dock att man måste muta allt och alla med pengar, tex om chauffören ska släppa ut brudparet ur bilen så måste man ge honom några slantar osv... Kan hända att de rövar bort brudgummen också... Haha, så då får pappa förhandla lite... =)
    Hjälp?! Det lät ju kanske lite väl spännande
  • SaraPayam
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:39:58 följande:
    Så spännande att följa med er som ska gifta er.. Längtar tillbaka lite till det.. Vi ska ha en till bröllopsfest i Syrien men den har inte jag så mkt med utan svärmor som fixar allt.. Men får ju ha en riktig brudkjol då :D Vi gifte ju oss i 45 graders värme så det var en romantisk kort klänning då..
    Vad härligt det låter Men har ni haft två vigslar då? Härligt
  • 20120103

Baby S skrev 2009-02-03 21:37:55 följande:

Hej vännen Välkommen till mys-pyset!
    Hej söt!! Här inne hoppas jag att jag slipper få varningar av våra moderatorer ;)
  • SaraPayam
    Mollanpollan skrev 2009-02-03 21:40:21 följande:
    Hahaha det låter jättekul Vi kommer nog inte att ha några direkta persiska inslag...men m2b´s moster ska läsa nån dikt å så på persiska
  • Baby S
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:43:43 följande:
    Baby S skrev 2009-02-03 21:37:55 följande:Hej söt!! Här inne hoppas jag att jag slipper få varningar av våra moderatorer ;)
    Haha! Jag med!!!! (Är så less på det där godtyckliga hyckleriet)
    Nä vet du vad, härinne ska vi bara pussas och kramas och mysepysas i kärlekens tecken
  • 20120103
    SaraPayam skrev 2009-02-03 21:43:13 följande:
    Vad härligt det låter Men har ni haft två vigslar då? Härligt
    Nope inte ännu, har gift oss en gång men då var det bara vi och våra vittnen och några som självinbjöd sig :) Romantiskt och fint men sn riktig fest ska vi ha, när vi åker till syrien, även här jobbas det med papper för att få resa dit men det är för mannen, han har varit ute ur landet så länge så vi är lite rädda för att bli stoppade och få semestern förstörd..
  • 20120103

Baby S skrev 2009-02-03 21:46:55 följande:

Haha! Jag med!!!! (Är så less på det där godtyckliga hyckleriet)Nä vet du vad, härinne ska vi bara pussas och kramas och mysepysas i kärlekens tecken
    UNDERBART!! Kanske jag kan lägga mig ikväll utan att slåss med kudden ;)
  • SaraPayam

Baby S skrev 2009-02-03 21:46:55 följande:

Haha! Jag med!!!! (Är så less på det där godtyckliga hyckleriet)Nä vet du vad, härinne ska vi bara pussas och kramas och mysepysas i kärlekens tecken
    Hahahaha vaddå?? Har ni utalat er om omskärelsen Hahaha har bara läst diskussionen, orkade verkligen inte lägga mig i den
  • Baby S
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:49:07 följande:
    Baby S skrev 2009-02-03 21:46:55 följande:UNDERBART!! Kanske jag kan lägga mig ikväll utan att slåss med kudden ;)
    Hahahahahahahahaaaaaa
Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor