Baby S skrev 2009-02-03 22:22:07 följande:
Det värsta var ju att "muslimska män ofta eller alltid slår sina kvinnor och har laglig rätt att stå över dom" eller nån liknande smörja.Det jag menar är, det finns ett kapitel i Koranen som kallas Kvinnan och där folk gärna hämtar en specifik mening ur, översätter den lite hur som helst och sen använder den som vapen i en diskussion om hur kvinnan ska lyda mannen annars får han puckla på henne. Det trista är att de alltid, utan undantag ignorerar de andra delarna i boken som talar om förbehållen för detta och allt det andra. Någon som fattar vad jag svamlar om?
Okay....men vaddå....hur många svenska män är det inte som slår sina kvinnor...det är det ju aldrig nån som pratar om...
När jag hade blindtarminflammation & låg på sjukhuset så lyssnade jag på ett radioprogram, de menade på att alla Iranier är våldsamma...jag kunde inget annat än å skratta...m2b kan ju inte ens döda en spindel...även om jag står brevid å gallskriker...
Sen så tror jag att det handlar lite om hur man tolkar det man läser...vi alla tolkar ju inte samma text på lika sätt...
Hmmm kanske ska ta & läsa koranen...låter spännande & då kan man ju argumentera för & emot med....det kan jag ju inte göra i nuläget