• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • SaraPayam
    jaaleme skrev 2009-02-03 22:13:36 följande:
    Japp kostar mellan 4-7 000 tror jag :)
    Tack

Då lämnar vi det ämnet
  • Mollanpollan

Baby S skrev 2009-02-03 22:11:48 följande:

Ja men visst Förtryck hit och dit, jag tror jag spyr på bara ordet snart... ! Men det allra värsta som gör mig galen är när folk sitter och skriver rena rama rappakaljan = osanningar och försöker kränga det som sant! Syftar på detta med omskärelse. Det var därför som jag blev en sån osmidig bitch på den där tråden, så vi får väl se hur länge jag får vara kvar här, men vet man inte ska man för sjuttsingen inte sitta och dela ut smörjan som någon typ av fakta. ARRRGH! Är det någon annan av er som är tillsammans med muslimer, eller andra religiösa, har ni läst t ex Koranen?
    Jag är också muslim.
  • SaraPayam

Är det nån av er som har konventerat till Islam?

• Mollanpollan

Tillägger att jag läser Koranen också...

• Mollanpollan
    SaraPayam skrev 2009-02-03 22:19:01 följande:
    Jag har koverterat ganska nyligen.
  • SaraPayam
    Mollanpollan skrev 2009-02-03 22:19:14 följande:
    Tillägger att jag läser Koranen också...
    Finns det översatt på svenska eller läser du den på engelska?
  • Mollanpollan
    SaraPayam skrev 2009-02-03 22:19:01 följande:
    Jag har konverterat ganska nyligen.
  • SaraPayam
    Mollanpollan skrev 2009-02-03 22:20:28 följande:
    Jag har konverterat ganska nyligen.
    Hur gjort du?? *nyfiken*
  • Baby S
    SaraPayam skrev 2009-02-03 22:16:16 följande:
    Baby S skrev 2009-02-03 22:11:48 följande:hahaha, men du har ju en poäng i det du skriver...& självklart ska du göra din röst hörd!! Jag har inte läst koranen, men har inte läst biblen heller...får kanske ta & göra det
    Det värsta var ju att "muslimska män ofta eller alltid slår sina kvinnor och har laglig rätt att stå över dom" eller nån liknande smörja.
    Det jag menar är, det finns ett kapitel i Koranen som kallas Kvinnan och där folk gärna hämtar en specifik mening ur, översätter den lite hur som helst och sen använder den som vapen i en diskussion om hur kvinnan ska lyda mannen annars får han puckla på henne. Det trista är att de alltid, utan undantag ignorerar de andra delarna i boken som talar om förbehållen för detta och allt det andra.
    Någon som fattar vad jag svamlar om?
  • 20120103

Har läst bibeln, men börjar bli en stund sen (läser dock barnens bibel till lilla trollet på kvällarna) Gubben och jag pratar ofta om det som står i Koranen, speciellt efter alla trådar här.. Borde ta tag och läsa den också.. Svärfar är väldigt relgiös så min man har ju fått koranen med sig från barnsben men sen så är han ju inte själv så jätte praktiserande om dagen..

Vi hade faktiskt en prat om det i söndags om hur länge sen det var han har bett och så sa han att han inte längre kommer ihåg alla orden som ska sägas..

Baby S vad tror du om det?? Jag sa till honom att jag trodde gud brydde sig mer om att man försökte och sa fel än om man inte försöker alls??

är troende, alltid varit men exakt vilket fack jag tillhör är svårt att säga men respekterar alla religioner..

Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor