• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • SaraPayam
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:47:51 följande:
    Nope inte ännu, har gift oss en gång men då var det bara vi och våra vittnen och några som självinbjöd sig :) Romantiskt och fint men sn riktig fest ska vi ha, när vi åker till syrien, även här jobbas det med papper för att få resa dit men det är för mannen, han har varit ute ur landet så länge så vi är lite rädda för att bli stoppade och få semestern förstörd..
    hmmm låter inget bra....hur kan man ha vart ur landet för länge då....det låter ju helkonstigt...
    Hoppas verkligen att det löser sig för er
  • Baby S
    SaraPayam skrev 2009-02-03 21:50:44 följande:
    Baby S skrev 2009-02-03 21:46:55 följande:Hahahaha vaddå?? Har ni utalat er om omskärelsen Hahaha har bara läst diskussionen, orkade verkligen inte lägga mig i den
    Ja, hahaha, jag kan inte låta bli att lägga näsan i blöt fastän jag redan vet på förhand att man blir kallad barnmisshandlare och får höra en massa dravel om penisamputaioner och gud vet vad!
    Jag föredrar att kalla mig själv passionerad, envis och något enfaldig än något annat
  • 20120103

Vi har uttalat oss om omskärelse, om Islam, om självmordsbombare, terorister, förtryckta kvinnor, piercing av öron på små barn och MYCKET mer ;)

• 20120103
    SaraPayam skrev 2009-02-03 21:52:20 följande:
    hmmm låter inget bra....hur kan man ha vart ur landet för länge då....det låter ju helkonstigt...Hoppas verkligen att det löser sig för er
    Syrien kräver att om man är ute ur landet mer än 3 mnd så ska man ha registrerat sig vid närmaste ambassad, detta har min man inte gjort tidigare och så är det ganska korrupt där.. Det är ju inget farligt som skulle hända (han är trots allt gift med en ganska höglåten,bestämd, skandinavisk kvinna )men dom kan ta passet hans och hålla det i en månad och kräva mkt pengar.. Men fixar papper med ambassaden nu...
  • Taaanja

M2b är ifrån Iran

Vi träffades för 8 år sen på Liseberg, en fjortisgrej. Vi blev sedan tillsammans och har nu varit tillsammans i lite mer än 7 år. (sambos i 3 år)

Vi gifter oss 29/8....sen hoppas vi väll på småttingar :)

Vi är väldigt lika, vi har samma intressen och vänner. Vi har alltid skoj ihop. Självklart märker man lite kulturskillnad när det kommer till värderingar och så ibland, men det är inget större problem :)

• Baby S
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:53:28 följande:
    Vi har uttalat oss om omskärelse, om Islam, om självmordsbombare, terorister, förtryckta kvinnor, piercing av öron på små barn och MYCKET mer ;)
    Skyll det på din man, det är ju han som förtrycker dig, att du inte kan se det själv
  • SaraPayam

Baby S skrev 2009-02-03 21:53:12 följande:

Ja, hahaha, jag kan inte låta bli att lägga näsan i blöt fastän jag redan vet på förhand att man blir kallad barnmisshandlare och får höra en massa dravel om penisamputaioner och gud vet vad! Jag föredrar att kalla mig själv passionerad, envis och något enfaldig än något annat
    Hahahahahaha...jag brukar vara likadan...men för en gångs skulle kunde jag hålla mig borta från diskussionen Hahahaha får gå in & läsa det sista som har skrivits
  • SaraPayam
    jaaleme skrev 2009-02-03 21:57:24 följande:
    Syrien kräver att om man är ute ur landet mer än 3 mnd så ska man ha registrerat sig vid närmaste ambassad, detta har min man inte gjort tidigare och så är det ganska korrupt där.. Det är ju inget farligt som skulle hända (han är trots allt gift med en ganska höglåten,bestämd, skandinavisk kvinna )men dom kan ta passet hans och hålla det i en månad och kräva mkt pengar.. Men fixar papper med ambassaden nu...
    Hahahaha med andra ord, det är bra att vara envis & högljud Jo det skulle i & för sig inte vara så kul...men det löser sig alltid
  • SaraPayam
    Taaanja skrev 2009-02-03 21:57:41 följande:
    M2b är ifrån IranVi träffades för 8 år sen på Liseberg, en fjortisgrej. Vi blev sedan tillsammans och har nu varit tillsammans i lite mer än 7 år. (sambos i 3 år)Vi gifter oss 29/8....sen hoppas vi väll på småttingar :)Vi är väldigt lika, vi har samma intressen och vänner. Vi har alltid skoj ihop. Självklart märker man lite kulturskillnad när det kommer till värderingar och så ibland, men det är inget större problem :)
    Naw....vad gulligt
  • SaraPayam

Baby S skrev 2009-02-03 21:58:31 följande:

Skyll det på din man, det är ju han som förtrycker dig, att du inte kan se det själv
    Hahahaha ni är för roliga
Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor