• Baby S

Vi med utländska män, eller kvinnor

Hejsan!

Tänkte försöka sätta ihop en liten samlingstråd för alla oss som har "importerat" oss en äkta hälft från något annat land i världen.

Varifrån kommer din partner?
    Hur träffades ni?
    Vad har ni för framtidsplaner?
    Hur är ni lika och hur är ni olika?

Ser fram emot lite mysigt chit-chat mer andra (om det nu finns så många andra?)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:04
    Oj då. Med er andra ska det ju sååå klart stå. Det är tangenterna, inte jag

• Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor
  • SaraPayam

Baby S skrev 2009-02-03 22:44:51 följande:

Mitt enda råd är att göra det långsamt i så fall. dvs, låt det ta tid
    Jo, vill ju läsa koranen först....& det kommer ju ta sin lilla tid
  • Taaanja

Oj, har alla konverterat till Islam här???

• SaraPayam
    Taaanja skrev 2009-02-03 22:49:43 följande:
    Oj, har alla konverterat till Islam här???
    Inte jag .....
  • Micaela

Jag ska gifta mig med en svensk kille och jag själv är från finland, räknas det?

• Anciii

slänger mig oxå in här..
    jag och min m2b är muslimska bosnier så vi är inte från olika kulturer men däremot blir det en del anpassning ändå för jag är lite mer troende än vad han är..

• Villemoa

Vi gifter oss i Norrköping men vi bor i Sthlm

Mollanpollan skrev 2009-02-03 22:45:55 följande:
    Åhh, vad roligt. Vart ska ni gifta er? Vi ska gifta oss i Göteborg.
  • Taaanja

SaraPayam: Okej..då är man inte ensam då ;)

Inget illa eller så emot Islam, men det skulle aldrig falla mig in att konvertera till Islam.
    Sen är ju inte min sambo direkt troende heller. Vi är snarare ingenting. Hehe

• SaraPayam
    Taaanja skrev 2009-02-03 23:01:09 följande:
    SaraPayam: Okej..då är man inte ensam då ;)Inget illa eller så emot Islam, men det skulle aldrig falla mig in att konvertera till Islam.Sen är ju inte min sambo direkt troende heller. Vi är snarare ingenting. Hehe
    Hhehe Vi får se hur det blir, första målet blir i alla fall å läsa koranen, sen får man ju fatta sitt beslut efter det Så tänker jag i alla fall.
  • ario

Min kommer från libanon ( nåja, han är född i sverige, men hans föräldrar är därifrån)

Vi träffades på karolinska institutet där vi båda pluggade

Våra framtidsplaner är att vi ska bli en familj:) några söta ungar och båda jobba skiter ur oss:P

Men själv är jag från syrien (och är syrian) och det är han också...

någon annan som kommer från mellanöster och är kristen?

• SaraPayam
    ario skrev 2009-02-03 23:52:55 följande:
    Min kommer från libanon ( nåja, han är född i sverige, men hans föräldrar är därifrån)Vi träffades på karolinska institutet där vi båda pluggadeVåra framtidsplaner är att vi ska bli en familj:) några söta ungar och båda jobba skiter ur oss:PMen själv är jag från syrien (och är syrian) och det är han också...någon annan som kommer från mellanöster och är kristen?
    Hej

Vad pluggade ni till? Jag träffade med m2b på jobbet, kärlek på lassaret, du vet...
Svar på tråden Vi med utländska män, eller kvinnor