Slut pga religion, någon?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Hejsan!
Är lite nyfiken om någon därute har eller går igenom samma sak som jag? att man var "tvungen" göra slut pga olika religioner (familjeproblem) eller att ena är troende?
Har följt med nöje. Det är ju rena Knutby detta. Gud, oskulder och knulleri. Jag saknar bara en pastor, ett mordvapen och lite otrohet.
Konstigt att liknande ämnen inte kan disuteras med vett även om man har olika åsikter.
Men nu får du väl ta och ge dig människa, läs dina egna inlägg först där du tex skriver till mig "Du tycker att detta inte är illa nog, vi ska även som föräldrar inte bara köpa stringen till ungarna vi ska även uppmuntra de att ha sex tidigt om de tror sig vara mogna?"
Du får gärna även förklara vad jag lagt ord i munnen på dig, vilket i och för sig inte verkar vara så svårt då de mest otroliga sakerna hoppar ut från den. Eller oj, nu har jag bergis lagt mig en massa nivåer under dig så då kan du ju inte besvara det jag skriver, vad underbart det är att försöka diskutera med såna personer.
Jasmina E skrev 2009-01-10 13:24:02 följande:
Jag tror verkligen inte att de föräldrar som vill uppmuntra en sund syn på sexualitet är desamma som köper string till sina 11-åringar. :-O Men den poängen tycks ha gått diskussionen totalt förbi...
anne på grönkulla skrev 2009-01-10 16:32:18 följande:
Tja, en sund syn på sexualitet för min del innefattar vare sig att objektifiera den (eller barnen) eller att förbjuda sex. Men du tycks inte dela den uppfattningen, så vi kan nog "agree til disagree".
O jag känner ingen som köper string till sina 11-åringar - bara folk som förundras över att det uppenbarligen finns en sån marknad. Så vilka de är vet jag inte, kan bara konstatera att de tydligen finns...
Men jag tycker inte det är att uppmuntra en sund sexuell utveckling (för utvecklas sexuellt kommer alla tonåringar att göra, oavsett om man som förälder gillar det eller har insyn i det eller inte).
anne på grönkulla skrev 2009-01-10 16:34:55 följande:
Men snälla, starta en egen tråd!!
Det håller jag med om!
Lugn och fin. Jag lägger ner.
Läs TS (ovan) och svara på hennes fråga, eller starta en annan tråd, gärna på www.familjeliv.se istället...
Jag stänger den här tråden nu, den har spårat ur totalt.
Hoppas att TS, om hon vill ha en diskussion kring det här, öppnar en ny tråd och att den hålls på en vettig nivå och inom ämnets ramar.
/Moderator