• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Pumpkin

Antar att det är svårt för mig att förstå eftersom jag:

1. Inte anser att Johan gjort fel.
    2. Tycker att Johan försökt förklara och be om ursäkt.

• MissieA

Bride in England skrev 2008-05-14 14:00:43 följande:

Haller med har ocksa - Pumpkin du menar val men som sagt ar det Johan som maste forklara sina egna misstag. Det vore ju annars som om Anna skulle komma och be om ursakt till mig for nagot Sara gjort. Jag hade ju velat prata med Sara direkt, hur mycket Anna an tyckte att hon forstar vad Sara menade
    Hehehe bra exempel där. Jag börjar verkligen tveka på att Johan kommer förklara och ursäkta sig, för om han inte gör det så vet jag inte om jag vill vara kvar på BT och om jag är kvar kommer jag tyvärr inte kunna se BT som något positivt längre förutom alla underbara medlemmar här så klart.

För herregud hur kan man göra så mot andra människor, jag kan inte förstå det! Alla är vi lika mycket värda sägs det ju men här på BT känns det inte som det, utan att de ansvariga är mer värda.
  • Bride in England
    Pumpkin skrev 2008-05-14 14:03:22 följande:
    Antar att det är svårt för mig att förstå eftersom jag: 1. Inte anser att Johan gjort fel.2. Tycker att Johan försökt förklara och be om ursäkt.
    Han har kanske forsokt men inte lyckats sarskilt bra an sa lange.
  • MissieA
    Pumpkin skrev 2008-05-14 14:03:22 följande:
    Antar att det är svårt för mig att förstå eftersom jag: 1. Inte anser att Johan gjort fel.2. Tycker att Johan försökt förklara och be om ursäkt.
    Det är nog svårt att förstår för att du så klart vill BT:s bästa och har inte samma åsikt om detta som vi men vi anser att han har skrivit väldigt fel saker och som Bride In England skrev så har han nog försökt att förklara men inte lyckats eftersom han inte har läst allt och frågat vad som står på utan bara kommenterat en del grejer och då blir det väldigt fel.
  • Sommargrönt

MissieA: Jag förstår att du reagerar på den meningen. Det är ett väldigt tydligt budskap i den som får det att låta som att du försökt hjälpa företaget. Och när du inte gjorde det utan försökte hjälpa den som efterlystes istället så känns det nog hela vägen in i märgen på dig, eller hur? Det hade det gjort för mig...Sen att det inte spelar någon roll, för att det är emot Bröllopstorgets regler (som inte fanns riktigt) det är mindre viktigt för dig? Du behöver höra att Johan tror på dig när du säger att du inte gjorde detta åt företaget och att han ber om ursäkt för att han sa det?

Känns som att ansvarig här har tjorvat in sig genom att allmänt försöka tala om vilka regler som gäller också, eftersom de som fått sina inlägg borttagna antagligen uppfattar det som att det är kritik riktat mot dem?

Varför bara inte be om ursäkt för det som tjejerna här vill ha en ursäkt för? Om det nu är så viktigt för dem (vilket det kan vara ibland) så bjud på det bara, eller?

• Stardusty

Men du gjorde ju faktiskt en efterlysning åt lillsessan indirekt eftersom du gick hennes ärende. Håller med er om att det inte är reklam, men ju mer man läser desto klarare blir det tycker jag, man får helt enkelt inte göra efterlysningar som gynnar någons företag. Sen är det en skillnad på vilken sorts efterlysning, som att efterlysa en produkt hos någon tycker inte jag är fel, typ vilka affärer har detta märke osv. men i detta fall var det något som gynnar en privatperson. Tycker att Pumpkin har lagt ner otroligt mycket tid för att hjälpa er utan att ni verkar nöjda, så det kanske är bättre att ni inboxar Johan istället och får bukt med problemet? Dock är problemet löst i mina ögon då lillsessan ju fick tag på kunden

• MissieA

Sommargrönt:

Jag respekterar deras regler enormt mycket och aktar mig hela tiden för att inte gå emot dem, och min kritik nu gäller Johan och inte reglerna, för jag är glad att reglerna finns och att de ska uppdatera dem så att man vet vad som gäller. Jag har lärt mig hur BT nu fungerar och vet vilka regler som gäller och därför vill jag inte ens ha tillbaka tråden längre.

Men däremot så vill jag ha en RIKTIG förklaring och ursäkt både till mig och september2008 eftersom det inte är ok att anklaga människor för så allvarliga saker, och för mig är det allvarligt även om andra kanske ser det som något oviktigt.

• september2008

håller med

MissieA skrev 2008-05-14 14:23:57 följande:
    Sommargrönt: Jag respekterar deras regler enormt mycket och aktar mig hela tiden för att inte gå emot dem, och min kritik nu gäller Johan och inte reglerna, för jag är glad att reglerna finns och att de ska uppdatera dem så att man vet vad som gäller. Jag har lärt mig hur BT nu fungerar och vet vilka regler som gäller och därför vill jag inte ens ha tillbaka tråden längre. Men däremot så vill jag ha en RIKTIG förklaring och ursäkt både till mig och september2008 eftersom det inte är ok att anklaga människor för så allvarliga saker, och för mig är det allvarligt även om andra kanske ser det som något oviktigt.
  • MissieA
    Stardusty skrev 2008-05-14 14:23:12 följande:
    Men du gjorde ju faktiskt en efterlysning åt lillsessan indirekt eftersom du gick hennes ärende. Håller med er om att det inte är reklam, men ju mer man läser desto klarare blir det tycker jag, man får helt enkelt inte göra efterlysningar som gynnar någons företag. Sen är det en skillnad på vilken sorts efterlysning, som att efterlysa en produkt hos någon tycker inte jag är fel, typ vilka affärer har detta märke osv. men i detta fall var det något som gynnar en privatperson. Tycker att Pumpkin har lagt ner otroligt mycket tid för att hjälpa er utan att ni verkar nöjda, så det kanske är bättre att ni inboxar Johan istället och får bukt med problemet? Dock är problemet löst i mina ögon då lillsessan ju fick tag på kunden
    Där uppfattar vi sakerna helt olika, jag är väldigt nöjd med hjälpen jag har fått av pumpkin och det har jag förklarat för henne!! Hoppas pumpkin förstår detta, däremot är jag inte nöjd med hur Johan har hanterat detta och de anklagelser han har kommit med. Det beror på hur petig man ska vara och i detta fall tänker jag vara petig, jag gjorde en efterlysning efter en medlem här på BT och nämnde inte lillsesans föeteag för jag skrev aldrig ut hela företags namnet

Jag har dessutom hör av mig till Johan men han har inte hört av sig tillbaka till mig, så ligger det till. Sen så jag den bruden fått tag på sin klänning och just det problemet är löst men fortfarande kan man inte behahandla andra människor hur som helst och det är detta det handlar om.
  • Sommargrönt

Jag förstår. Det känns som att Johan har erkänt att de gjort fel, men man känner liksom av lite envishet, han vill inte riktigt säga det rakt ut...Så tycker jag att det ofta är, särskilt när man har med någon form av företag att göra. Bedriver man verksamhet är min erfarenhet att man tjänar på att be om ursäkt, till och med när man inte ens har gjort något, så jag har aldrig riktigt förstått den taktiken. Och varför inte bara göra slut på tråden genom att ge upprättelse?

Jag tog en danskurs för ett tag sedan med min blivande för vi skulle lära oss en kul danssort istället för vals. Vi sa att vi bara ville dansa med varandra när vi anmälde oss och fick okej. Sen fick vi inte riktigt det ändå, fick tjata och tjata hela tiden under kursen när de försökte tvinga oss och tillslut fick vi i princip en tillsägelse inför hela gruppen, så vi gick. Nu har vi bråkat om att få pengarna tillbaka och tillslut har de erkänt att de gjorde fel och ger tillbaka alla pengar utom två små luncher. Och ingen har bett om ursäkt. Tänk vad nöjd jag varit om de gett mig pengarna för luncherna också och sagt förlåt. Nu tjänar de mindre än 150 kr och jag är fortfarande ledsen...

• Bride in England
    Sommargrönt skrev 2008-05-14 14:40:39 följande:
    Jag förstår. Det känns som att Johan har erkänt att de gjort fel, men man känner liksom av lite envishet, han vill inte riktigt säga det rakt ut...Så tycker jag att det ofta är, särskilt när man har med någon form av företag att göra. Bedriver man verksamhet är min erfarenhet att man tjänar på att be om ursäkt, till och med när man inte ens har gjort något, så jag har aldrig riktigt förstått den taktiken. Och varför inte bara göra slut på tråden genom att ge upprättelse? Jag tog en danskurs för ett tag sedan med min blivande för vi skulle lära oss en kul danssort istället för vals. Vi sa att vi bara ville dansa med varandra när vi anmälde oss och fick okej. Sen fick vi inte riktigt det ändå, fick tjata och tjata hela tiden under kursen när de försökte tvinga oss och tillslut fick vi i princip en tillsägelse inför hela gruppen, så vi gick. Nu har vi bråkat om att få pengarna tillbaka och tillslut har de erkänt att de gjorde fel och ger tillbaka alla pengar utom två små luncher. Och ingen har bett om ursäkt. Tänk vad nöjd jag varit om de gett mig pengarna för luncherna också och sagt förlåt. Nu tjänar de mindre än 150 kr och jag är fortfarande ledsen...
    Ah vad jag haller med. Bor i England dar man kommit saaa mycket langre med kundservicen och blir ofta forfasad over hur kass den ar pa manga stallen nar jag kommer till Sverige. "Kunden har alltid ratt" - det mottot kanner man nog inte ens till pa manga stallen. Anledningen till varfor man har bra kundservice? Sjalvklart for foretagets skull. Kanske ska starta en san kundservice-kurs for foretag nar jag flyttar till Sverige *funderar*
  • MissieA

Bride in England skrev 2008-05-14 14:45:45 följande:

Ah vad jag haller med. Bor i England dar man kommit saaa mycket langre med kundservicen och blir ofta forfasad over hur kass den ar pa manga stallen nar jag kommer till Sverige. "Kunden har alltid ratt" - det mottot kanner man nog inte ens till pa manga stallen. Anledningen till varfor man har bra kundservice? Sjalvklart for foretagets skull. Kanske ska starta en san kundservice-kurs for foretag nar jag flyttar till Sverige *funderar*
    Hehe det behövs kan jag lova dig här i Sverige Håller med dig och Sommargrönt att företaget tjänar på att kunden är nöjd och i detta fall BT även om det är gratis att vara medlem. BT glömmer ibland bort att det är medlemmarna som har gjort BT så stort som det är idag och att alla vi har kontakter på olika håll och kan påverka BT:s rykte mer än någon annan.
  • Pumpkin

Såhär mycket VET jag i alla fall: BT har INTE glömt bort att det är medlemmarna som gör sajten till vad den är.

That's all

• MissieA
    Pumpkin skrev 2008-05-14 14:53:37 följande:
    Såhär mycket VET jag i alla fall: BT har INTE glömt bort att det är medlemmarna som gör sajten till vad den är.That's all
    Då borde det väl vara värt med en förklaring till några av medlemmarna?? För det intrycket får jag när Johan struntar i att ge lite av sin tid för att få nöjda medlemmar som inte alls kräver mycket, enligt mig.
  • september2008

johan..... vart är du???? :-d

• Bride in England
    september2008 skrev 2008-05-15 15:48:02 följande:
    johan..... vart är du???? :-d
    Skamtar ni, har ni inte fatt svar an?!? Det later valdigt oprofessionellt for att vara BT
  • Communityansvarig

MissieA och september2008 ursäkta om jag uttryckt mig på ett sätt som ni tagit personligt.

Bådas era trådar är i strid med våra regler och moderatorernas bedömning är helt riktig i båda fallen. Därför är båda ärendena korrekt hanterade av moderatorerna. Jag godtar era förklaringar och uppskattar att ni överklagat ärendena så att vi kunnat ge vår förklaring i rapportsystemet varför ärendena hanterats som de gjort.

Känner ni er orättvist behandlade pga att jag utryckt mig klumpigt: än en gång, Förlåt för det båda två, det är tråkigt om ni tagit det personligt det var alls inte min mening att verka raljant eller burdus, förlåt om jag låtit så.

Vår upprätthållning sköts i enlighet med våra regler: I forumreglerna http://www.brollopstorget.se/Forum/a_regler.php punkt 6,7 och 13 anger tydligt vad som gäller redan i nuläget för era respektive trådar.

Jag förstår helt och fullt att ert syfte inte varit att göra reklam, det var också därför det gavs tillsägelser och inte varningar för inläggen. Vår regelskrivning är formell på så sätt att den i första hand ser till vad som faktiskt sagts snarare än det bakomliggande syftet inte detso mindre åligger det varje medlem att agera i enlighet med medlemsvillkoren och forumreglerna.

Jag förstår också om ni blivit kränkta och känner er orättvisst behandlade för att ni ville hjälpa och göra en god gärning och känner er okänsligt behandlade av vårt regelverk och av vad ni tolkat som insinuationer från min sida. Jag beklagar detta. Jag har lärt mig något av detta, och som sagt förlåt. Lycka till i fortsättningen 

• Bride in England
    Communityansvarig skrev 2008-05-15 16:59:06 följande:
    MissieA och september2008 ursäkta om jag uttryckt mig på ett sätt som ni tagit personligt. Bådas era trådar är i strid med våra regler och moderatorernas bedömning är helt riktig i båda fallen. Därför är båda ärendena korrekt hanterade av moderatorerna. Jag godtar era förklaringar och uppskattar att ni överklagat ärendena så att vi kunnat ge vår förklaring i rapportsystemet varför ärendena hanterats som de gjort.Känner ni er orättvist behandlade pga att jag utryckt mig klumpigt: än en gång, Förlåt för det båda två, det är tråkigt om ni tagit det personligt det var alls inte min mening att verka raljant eller burdus, förlåt om jag låtit så. Vår upprätthållning sköts i enlighet med våra regler: I forumreglerna www.brollopstorget.se/Forum/a_regler.php punkt 6,7 och 13 anger tydligt vad som gäller redan i nuläget för era respektive trådar.Jag förstår helt och fullt att ert syfte inte varit att göra reklam, det var också därför det gavs tillsägelser och inte varningar för inläggen. Vår regelskrivning är formell på så sätt att den i första hand ser till vad som faktiskt sagts snarare än det bakomliggande syftet inte detso mindre åligger det varje medlem att agera i enlighet med medlemsvillkoren och forumreglerna.Jag förstår också om ni blivit kränkta och känner er orättvisst behandlade för att ni ville hjälpa och göra en god gärning och känner er okänsligt behandlade av vårt regelverk och av vad ni tolkat som insinuationer från min sida. Jag beklagar detta. Jag har lärt mig något av detta, och som sagt förlåt. Lycka till i fortsättningen 
    *applåd*
  • MissieA
    MissieA och september2008 ursäkta om jag uttryckt mig på ett sätt som ni tagit personligt. Bådas era trådar är i strid med våra regler och moderatorernas bedömning är helt riktig i båda fallen. Därför är båda ärendena korrekt hanterade av moderatorerna. Jag godtar era förklaringar och uppskattar att ni överklagat ärendena så att vi kunnat ge vår förklaring i rapportsystemet varför ärendena hanterats som de gjort.Känner ni er orättvist behandlade pga att jag utryckt mig klumpigt: än en gång, Förlåt för det båda två, det är tråkigt om ni tagit det personligt det var alls inte min mening att verka raljant eller burdus, förlåt om jag låtit så. Vår upprätthållning sköts i enlighet med våra regler: I forumreglerna www.brollopstorget.se/Forum/a_regler.php punkt 6,7 och 13 anger tydligt vad som gäller redan i nuläget för era respektive trådar.Jag förstår helt och fullt att ert syfte inte varit att göra reklam, det var också därför det gavs tillsägelser och inte varningar för inläggen. Vår regelskrivning är formell på så sätt att den i första hand ser till vad som faktiskt sagts snarare än det bakomliggande syftet inte detso mindre åligger det varje medlem att agera i enlighet med medlemsvillkoren och forumreglerna.Jag förstår också om ni blivit kränkta och känner er orättvisst behandlade för att ni ville hjälpa och göra en god gärning och känner er okänsligt behandlade av vårt regelverk och av vad ni tolkat som insinuationer från min sida. Jag beklagar detta. Jag har lärt mig något av detta, och som sagt förlåt. Lycka till i fortsättningen 
    Tack Johan för förklaringen och ursäkten!! Nu känner jag att jag kan släppa detta.
  • september2008
    tack så mycket. det var absolut värt att vänta på
Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)