• MissieA

JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)

Jag gjorde ett inlägg tidigare och nu har jag blivit anmäld för att ha gjort en efterlysning?? Kan någon moderator förklara för mig varför jag har blivit varnad för det när jag bara gav ett tips och JAG GJORDE ALDRIG EN EFTERLYSNING!! Utan tipsade om en. Är det emot reglerna?

Jag måste ha missuppfattat meningen med BT för jag trodde att man skulle hjälpa varandra och det verkar inte som det för jag vill hjälpa en person, och efterlyste INGEN utan ville bara att alla skulle läsa mitt inlägg. Vad gjorde jag för fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 10:33
    Ett litet tillägg nu när jag ser att jag skrev heeeelt fel i början. Det jag gjorde anses vara en efterlysning har jag fattat nu hehe och det vet jag efter lite förklaring, men jag har inte gjort någon reklam och efterlysningarna fanns inte med i reglerna när jag fick tillsägelsen. Det var hänvisat till undersökningar, som är förbjudna för företag, organisationer och journalister och jag är INGET av dessa så därför anser jag att det är en felbedömning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-09 15:37
    Det är jag som privatperson som gjorde en efterlysning här på BT. Jag gjorde en efterlysning och i reglerna står det inget om att privatpersoner inte får efterlysa, ifall det är något jag har missat vill jag gärna att ni länkar det till tråden så att jag får läsa genom detta.

Jag ska inte behöva överklaga något när jag inte har gjort något fel!! Utan detta har hanterats väldigt dåligt och jag vill därför ha en exakt förklaring på vad jag har gjort, vilket jag inte har fått än. Så kan inte ni förklara EXAKT vad för fel jag gjorde med min tråd???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-14 14:17
    DETTA VILL VI HA SVAR PÅ FRÅN JOHAN:

* johan: "Att agera kundsupportplattform åt hennes företag är oss främmande, det får hon sköta helt själv och som sagt inte här." "Att efterlysa någon å ett företags vägnar är emot våra regler."

* en förklaring till sin hänvisning till personuppgiftslagen

* en ursäkt för anklagelserna!!

• Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)
  • Bluebride

du är inte den enda som fått orättvisa varningar

• Nessan

Men visst kan man väl överklaga? Då har man ju chans att lägga fram sin syn på det hela och "försvara" sig!

• Pumpkin

Jag har inte skött det här ärendet, men jag kan försöka förtydliga vad jag ser har hänt i alla fall (vet som sagt inte ALLT runt ärendet)

1. Du har inte fått en varning utan en tillsägelse. Hade du fått en varning hade du inte kunnat skriva i forumet på 24 timmar.

2. Inlägget blev anmält som reklam/tips och ska egentligen "straffas" med en varning, men eftersom det inte (antar jag att moderatorn som tog hand om det tyckte) var så allvarlig/tydlig reklam så fick du en tillsägelse istället.

3. Tråden var utformad som en efterlysning och det är heller inte tillåtet, oavsett om det är du som i grunden efterlyser en person eller om du hjälper en annan person att efterlysa någon.

Hoppas det förtydligade situationen något i alla fall, även om det inte var "mitt" ärende

• Pumpkin

Och japp, man kan överklaga

• MissieA

Jo visst kan man överklaga men hur stor är chansen att dem säger "ursäkta vi gjorde fel"?? Hmm inte alls stor.

Bluebride: jag vet att det har varit många orrätvisa och felaktiga varningar den senaste tiden och till mitt inlägg hänvisade dem till fel regel dom hade med undersökningar att göra, och där står det inte ens nått om efterlysningar så helt sjukt. Varför varna när det inte ens finns en regel om det?? Fattar inte hur dessa regler gäller för känns som att dem bara kommer på en ny regel utan att den ens står på sidan.

• nicenettis

det finns små medlemar som leker " poliser " som anmäler inlägg som de tycker är reklam. men jag förstår inte varför man inte får tipsa här för tex på fl finns det en tradera tråd där man kan få tipsa andra om auktioner som inte är sin egna vad är det för skillnad ?

• MissieA

PUMPKIN: så här står det i meddelandet jag fick.

Ärende: 8818 Ditt inlägg enligt nedan i tråden "ALLA Lillsessans kunder se HIT!!" har plockats bort då det strider mot medlemsvillkoren (§12. Undersökningar, kontakt, research, informationsinsamling m.m.).

Man får inte Bröllopstorgets tjänster för att göra efterlysningar eller undersökningar på annat sätt än vad som tydligt angivits i villkoren eller tjänsten som du utnyttjat.

Du får därför en varning för detta inlägg.

För mer information om upprätthållningen, hur du överklagar och varför du fått detta beslut, se denna sida:
    www.brollopstorget.se/Forum/uppratthallningen...

Här är en kopia på inlägget du skrev:
    "Lillsessan efterlyser en kund som hon inte får tag på så tänkte kolla ifall den kunden hänger här på BT. Så om du är kund hos Lillsessan gå in på hennes blogg.

Adressen finns i första inlägget.

(och NEJ detta är inte reklam, känner ej sessan och är inte ens kund själv utan vill bara hjälpa till)

• The Bumblebee

TS - Hoppas att detta inte hände för att du försökte hjälpa mig
    Hörde att några medlemmar här försökte få tag i mig då Lillsessan inte kunde nå mig med mail...

• MissieA

PUMPKIN: var i reglerna står det att efterlysningar inte är tillåtna? Jag har läst reglerna och hittar inte det, så ifall jag har missat kan inte du citera den regeln??

Tack för att du förklarar även om det inte var ditt ärende snällt av dig. (Du finns alltid här, jättebra av dig, det visar att du sköter ditt jobb utmärkt)

Svar på tråden JAG vill ha en förklaring!!! (ang. LILLSESSAN-tråden)